تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قربانیان تیراندازی از دیدار با ترامپ خودداری کردند

۸۹۴۴۸۴

۱۵۸۰ 

خبرگزاری فارس: هشت نفر از افرادی که در تیراندازی اخیر در شهر «ال‌پاسو» ایالت تگزاس آمریکا مجروح شدند از دیدار با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خودداری کردند.

روزنامه واشنگتن‌پست روز پنجشنبه با گزارش این خبر نوشت این هشت نفر در «مرکز پزشکی دانشگاه» در ایالت تگزاس تحت درمان قرار دارند و در جریان سفر اخیر ترامپ به این ایالت گفته‌اند که نمی‌خواهند با او دیدار کنند.

یک جوان ۲۱ ساله سفیدپوست به نام «پاتریک کروسیس» چند روز پیش با حمله به یک مرکز خرید در شهر مرزی ال‌پاسو تگزاس ۲۰ نفر را به ضرب گلوله کشت و ۲۶ نفر دیگر را زخمی کرد. پلیس تگزاس به نوشته‌ای از کروسیس دست پیدا کرده که این تیراندازی را در دسته «جنایت‌های ناشی از نفرت» قرار می‌دهد.

قربانیان تیراندازی از دیدار با ترامپ خودداری کردند

کروسیس در آن نامه از مرام‌نامه‌ به جا مانده از عامل حمله چهارماه پیش در شهر «کریست‌چرچ» نیوزلند به مسجد مسلمان‌ها حمایت و از آنچه به ادعای او «حمله اسپانیایی‌تبارها به تگزاس» خوانده ابراز نگرانی کرده است.

در حمله شهر کریست‌کرچ که اسفندماه سال گذشته انجام شد دست‌کم ۵۰ نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند. عامل این حمله گفته بود که آن را برای کاهش نرخ مهاجرت به اروپا انجام می‌دهد. 

رسانه‌های آمریکا می‌گویند ضارب «ال‌پاسو» از اعضای گروه‌های نژادپرست سفیدپوست، موسوم به گروه‌های «سفیدبرترپندار» است. این گروه‌ها در آمریکا که بسیاری از آنها از هواداران «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هستند، معتقدند نخبگان سیاسی به دنبال جایگزین کردن جمعیت سفیدپوستان با اعضای نژادها یا گروه‌های قومی و مذهبی دیگر هستند.

برخی نشانه‌ها در رفتارها و مواضع دونالد ترامپ به شائبه‌هایی درباره اینکه او نیز از طرفداران این ایده است منجر شده است. این شائبه‌ها مردادماه سال ۱۳۹۶ که گروه‌های سفیدبرترپندار مرتکب خشونت‌هایی در شهر «چارلوتسویل» شدند قوت گرفت.

در حادثه چارلوتسویل یک خودرو به معترضانی که در حال راه‌پیمایی علیه نژادپرستان سفیدپوست بودند حمله کرد و یک زن 32 ساله را کشت و 19 نفر را زخمی کرد. ترامپ، در نخستین موضع‌گیری بعد از این خشونت از اشاره به نام گروه‌های نژادپرست سفیدپوست خودداری کرد و «همه طرف‌ها» را مقصر شناخت.

او سرانجام چند روز بعد، پس از مواجه شدن با سیلی از انتقادات از گروه‌های نژادپرست و نئونازی‌ها نام برد و آنها را «جانی و تبهکار» توصیف کرد. چند روز بعدتر ترامپ یکبار دیگر از این موضع خود عقب نشست و گفت هر دو طرف مرتکب خشونت شده‌اند.

شواهدی از این دست موجب شده، ترامپ و ادبیات نژادپرستانه او به عنوان عامل نخست در بروز خشونت‌هایی نظیر «ال‌پاسو» و چند جنایت ناشی از نفرت دیگر در آمریکا مورد توجه و انتقاد قرار بگیرند. در روزهای گذشته، شماری از منتقدان ترامپ او را مقصر وقوع تیراندازی ال‌پاسو معرفی کرده‌اند. ترامپ برای کاستن از بار این انتقادات دیروز چهارشنبه راهی تگزاس شد.

«ریان میلک»، سخنگوی بیمارستانی که برخی از افراد زخمی‌شده در ال‌پاسو در آن بستری هستند گفت: «برهه بسیار حساسی در زندگی آنها است. بعضی از آنها گفتند که نمی‌خواهند با رئیس‌جمهور دیدار کنند، بعضی‌هایشان هم گفتند اصلاً نمی‌خواهند کسی با آنها ملاقات کند.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته پدر یکی از افرادی که در این حادثه زخمی شده به این شبکه خبری گفته که او نمی‌خواهد با ترامپ دیدار کند. اعضای خانواده این فرد قربانی هم از دیدار با ترامپ خودداری کرده‌اند.

با آنکه ترامپ به دلیل دامن زدن به نفرت نژادی در آمریکا مورد انتقادهای شدید قرار گرفته، برخی از تحلیلگران با اشاره به اینکه خشونت‌های نژادپرستانه قبل از او هم در آمریکا شایع بوده‌اند می‌گویند او بیش از آنکه علت نژادپرستی باشد، «معلول» آن است. این تحلیلگران، انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ را تبلوری از رشد احساس‌های نژادپرستانه به طور عام و سفیدبرترپنداری در جامعه آمریکا می‌دانند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قربانیان تیراندازی از دیدار با ترامپ خودداری کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..