تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بستر فعالیت سپاه ایجاد اشتغال روستایی است

بستر فعالیت سپاه ایجاد اشتغال روستایی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی در نشست شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی این استان که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در مشهد برگزار شد با بیان اینکه بستر فعالیت سپاه ایجاد اشتغال روستایی است گفت:  تاکنون ۲۵۵ شبکه تخصصی اشتغال ایجاد کرده‌ایم ، چهار هزار و ۳۸ نفر عضو شبکه مردمی اشتغال شده اند و ۱۸۶ دوره آموزشی برای چهار هزار و ۴۳۴ نفر برگزار شده است.


او تصریح کرد: همچنین در کمتر از یک سال ۳۲۰ نفر در حوزه کشاورزی و ۲۸۰ نفر در حوزه دامداری و مشاغل خانگی مشغول کار شده اند.


 فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: ۶۴۰ صندوق خرد روستایی نیز تشکیل داده ایم که این فعالیت‌ها باعث مهاجرت معکوس ۱۲۰ خانواده از حاشیه شهر مشهد به روستا‌ها شده است.


سردار نظری افزود: با برنامه‌هایی که در روستا‌های مورد نظر انجام داده ایم محصولات زراعی به میزان ۳۰ درصد و دبی آب قنوات هم به طور میانگین ۳ برابر افزایش پیدا کرده است. همچنین هدر رفت منابع آب نیز در نتیجه تغییر الگوی کشت به میزان ۴۰ درصد کاهش داشته است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: باید به سوی عدم تمرکز حرکت کنیم و اختیارات بیشتری به استانداران داده شود.


 او با بیان اینکه سهم خراسان رضوی در تولید ۶ درصد، منابع بانکی چهار درصد و پرداخت مالیات هفت درصد است تصریح کرد: اعتباراتی که به این استان تعلق می‌گیرد متناسب با جمعیت و مساحت این استان نیست.


رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اعلام قیمت خرید کلزا و گندم کشاورزان از سوی دولت گفت: قیمت‌های اعلام شده بسیار کم است و باید بیش از این افزایش پیدا کند.


او تصریح کرد: بهتر است از نیرو‌های طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در بخش نظارت، مبارزه با گرانی و تعزیرات نیز استفاده شود.

حسین مقصودی  سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان در اردیبهشت سال گذشته در زمینه تفاهمنامه توانمند سازی مددجویان کمیته امداد باید اجرایی شود، همچنین اختیارات استاندار در ابعاد مختلف افزایش یابد، زیرا عدم افزایش اختیارات استانداران موجب ادامه راه‌های دولت‌های قبل و افزایش مشکلات است.


او تصریح کرد: بودجه عمرانی استان نیز متناسب با سرانه جمعیت و ۳۰ میلیون زائر سالانه آن نیست.


سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: با توجه به نقدینگی ۹۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی اختیارات استاندار در سقف اعطای وام برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی باید افزایش پیدا کند.


مقصودی ادامه داد: ۱۶ استان کشور مرز خشکی دارند و خراسان رضوی ۱۵ درصد مرز خشکی کل کشور را در اختیار دارد، اما ۴۵ میلیارد ریال برای امنیت مرز‌های آن اختصاص یافته است که بسیار کم است.


او تصریح کرد: بودجه زیارت نیز از پارسال تاکنون به این استان پرداخت نشده است.

انتهای پیام// ز.م

حضور فرمانده  سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی در نشست شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بستر فعالیت سپاه ایجاد اشتغال روستایی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..