تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باطل السحر توطئه‌های آمریکا انسجام، وحدت و همدلی داخلی بود /نظام نسبت به حل آسیب‌های اجتماعی حساسیت ویژه‌ای دارد/ وضعیت امروز اقتصاد کشور نسبت به سال گذشته بهبود یافته است / مرز‌های جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست / تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت است / مس

دکتر جهانگیری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی:

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تلاش آمریکا برای فروپاشی اقتصاد ایران که به غلط تصور می‌کردند جمهوری اسلامی ایران جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را نخواهد دید گفت: پیش نیاز مقابله با این هدف دشمنان و باطل السحر توطئه‌های آمریکا، انسجام، وحدت و همدلی داخلی بود و مردم کشور احساس کردند که وحدت و یکپارچگی در برابر تهاجم آمریکا وجود دارد.

باطل السحر توطئه‌های آمریکا انسجام، وحدت و همدلی داخلی بود /نظام نسبت به حل آسیب‌های اجتماعی حساسیت ویژه‌ای دارد/ وضعیت امروز اقتصاد کشور نسبت به سال گذشته بهبود یافته است / مرز‌های جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست / تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت است / مسایل استان خراسان رضوی مسایلی ملی است

دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (پنجشنبه) در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: امروز که بیش از یکسال از تحریم های آمریکا می گذرد، همه مسئولین هماهنگ و همدل زیر نظر مقام معظم رهبری تلاش کرده ایم و خوشبختانه شرایط اقتصادی امروز ایران نسبت به یکسال گذشته بهتر شده است.
معاون اول رییس جمهور افزود: در مواقعی هم که نیاز بوده از مردم عذرخواهی کرده ایم و در پاسخ کسانی که انتقاد کرده اند که تکرار عذرخواهی چه سودی دارد، می گویم که این عذرخواهی حداقل گویای همدردی ماست و این که از شرایط مردم آگاه هستیم.
دکتر جهانگیری افزود: امروز اقتصاد کشور از تلاطم و بحران عبور کرده است و بنگاه های اقتصادی صادرات محور و بورس شرایط خوبی دارند و این شرایط مناسب در بورس به معنی آن است که مردم نسبت به آینده اقتصاد کشور امیدوار هستند و به جای آن که سرمایه خود را به سکه و دلار تبدیل کنند، آن را در بورس سرمایه گذاری کرده و سهام می خرند.
معاون اول رییس جمهور با بیان این که فشار آمریکایی ها بر فروش نفت و روابط بانکی ایران متمرکز شده است خاطرنشان کرد: در سال جاری شرایط سختی از نظر بودجه داریم چرا که بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی برای سال 98 حدود 448 هزار میلیارد تومان است که در این مصوبه 150 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی پیش بینی شده است.
دکتر جهانگیری ادامه داد: اگر چه آمریکایی ها موفق نشدند فروش نفت ایران را متوقف کنند اما فروش نفت و درامدهای حاصل از آن کاهش یافته و لازم است که نسبت به ایجاد درآمدهای جدید تلاش کنیم.
معاون اول رییس جمهور با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی باید بتواند اقتصاد کشور را در برابر تکانه های بیرونی مقاوم کند، گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی نیازی نیست که به دنبال اقدامات فوق العاده و کارهای خاص باشیم، بلکه باید با افزایش تاب آوری اقتصاد در برابر فشارهای خارجی تلاش کنیم همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد را در برابر تکانه های بیرونی مستحکم کنیم.
دکتر جهانگیری با بیان این که در اجرای اقتصاد مقاومتی استان هایی مانند خراسان رضوی که استان های مرزی هستند رسالت بیشتری نسبت به سایر استان ها بردوش دارند گفت: باید برای فروش نفت راهکارهای جدیدی نظیر تهاتر پیدا کنیم تا اگر آمریکایی ها مانع از فروش نفت و مبادلات پولی و بانکی می شوند، بتوانیم از طریق اقداماتی نظیر تهاتر نیازهای خود را تأمین کنیم.
معاون اول رییس جمهور با بیان این که غربی ها و کشورهای اروپایی امروز به دنبال راهکاری برای حل و فصل مسایل با جمهوری اسلامی هستند اظهار داشت: آنها اقتدار ایران را مشاهده کرده اند که با وجود فشارهای سنگین، اقتصاد ما به درجه ای از ثبات رسیده و دچار فروپاشی نشده است.
دکتر جهانگیری با تأکید بر این که آنها قدرت ایران را نیز به خوبی لمس کرده اند افزود: مرزهای کشور خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و فرقی ندارد که چه کسی می خواهد به مرزهای ما تجاوز کند. حتی اگر در کشور همسایه خطایی رخ دهد همانند دوران صدام هشت سال با دشمنان خواهیم جنگید تا از ایران و کیان کشور دفاع کنیم.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: آمریکا پهپاد خود را به داخل مرزهای ایران فرستاد تا نشان دهد که قادر است به مرزهای کشورمان تجاوز کند اما با عکس العمل قاطع نیروهای مسلح کشور مواجه شد و این اقدام حاوی این پیام است که جمهوری اسلامی ایران قادر است از مرزهای خود دفاع کند.

باطل السحر توطئه‌های آمریکا انسجام، وحدت و همدلی داخلی بود /نظام نسبت به حل آسیب‌های اجتماعی حساسیت ویژه‌ای دارد/ وضعیت امروز اقتصاد کشور نسبت به سال گذشته بهبود یافته است / مرز‌های جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست / تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت است / مسایل استان خراسان رضوی مسایلی ملی است
دکتر جهانگیری اضافه کرد: کشور انگلیس نیز کار احمقانه ای انجام داد و کشتی ایران را در تنگه جبل الطارق دزدید اما پس از آن دیدند که ایران قدرت آن را دارد که کشتی آنها را با مستندات حقوقي توقیف کند و هیچ کس هم نتواند کاری انجام دهد.
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: همه این اقدامات و اقتداری که جمهوری اسلامی ایران از آن برخوردار است این پیام را به دنیا منتقل می کند که با ایران از راه زورگویی نمی توان گفتگو کرد و باید از راه منطق، گفتگو و عقلانی وارد شوند.
دکتر جهانگیری با تأکید بر این که ما به عنوان مسئولین کشور باید مسیر حل مشکلات اقتصادی را با جدیت دنبال کنیم، گفت: آنها ممکن است در این میان شیطنت کنند و بخواهند با این ادعا که مسایل بین المللی در آستانه حل و فصل قرار دارد ذهن ما را از تلاش برای حل مشکلات منحرف کنند اما ما باید مسیری را که برای اداره کشور در پیش گرفته ایم با جدیت ادامه دهیم و به دنبال حل مشکلات اقتصادی باشیم.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به این که در دوره تحریم گذشته آمریکا یکی از بخش ها که تحت فشار قرار داشت بنزین بود اما امروز در اوج تحریم ها، بنزین با استاندارد یورو پنج صادر می کنیم که این اقدامی مهم و شاهکار است.
دکتر جهانگیری اضافه کرد: آمریکا اخیراً تلاش کرد که مانع از واردات مواد اولیه پتروشیمی و فولاد به کشور شود اما با اتکا به ظرفیت های داخلی امروز نه تنها صادرات این محصولات کاهش پیدا نکرده بلکه تراز تجاری کشور به جز نفت در شرایط مثبت قرار دارد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای کمیته امداد استان خراسان رضوی، از توانمندی های مددجویان ابراز خرسندی کرد و گفت: باید از مدیران کمیته امداد تشکر کنیم که با وجود این همه فشار توانسته اند به توفیقات و دستاوردهای بزرگی در توانمندسازی مددجویان نایل شوند.
معاون اول رییس جمهور در ادامه با بیان این که استان خراسان رضوی از بخش خصوصی قدرتمند و تأثیرگذاری برخوردار است گفت: فعالان اقتصادی و بنگاه ها باید مسئولیت اجتماعی لازم را بر عهده بگیرند تا احساس رضایت و اعتماد در میان مردم ساکن اطراف پروژه های اقتصادی ایجاد شود.
دکتر جهانگیری با تأکید بر این که استان خراسان رضوی بزرگترین استان و یکی از استان های پراهمیت کشور است تصریح کرد: مسایل استان خراسان رضوی ملی است و ما نسبت به مسایل این استان حساس هستیم.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به معضل حاشیه نشینی در اطراف شهر مشهد گفت: حاشیه نشینی اطراف مشهد پس از تهران مهمترین دغدغه برای مسئولین کشور است که باید با ریشه یابی و آسیب شناسی به دنبال رفع آن باشیم.
دکتر جهانگیری با یادآوری برگزاری چهار جلسه در خصوص آسیب های اجتماعی در حضور مقام معظم رهبری، سران قوا و مقامات ارشد کشور گفت: این جلسات نشان می دهد که نظام نسبت به حل آسیب های اجتماعی حساسیت ویژه ای دارد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به این که موضوع بافت فرسوده نیز به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد، توجه به بافت فرسوده شهر مشهد را موضوعی پراهمیت خواهد و گفت: منابع مالی برای حل این مشکل پیش بینی شده و این موضوع در دستور کار قرار دارد.
دکتر جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که امسال از مدیران دولتی انتظارداریم صرفه جویی پیشه کرده و راهی برای درامدهای جدید پیدا کنند گفت: هیچ گونه هزینه اضافی و بریز و بپاش از هیچ مدیری قابل قبول نیست و باید با جدیت به دنبال حل مشکل مردم باشیم و درسمینارها و سفرهای خارجی نیز محدودیت جدی اعمال شده است.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به طرح قطار سریع السیر برقی تهران مشهد گفت: این پروژه از طریق تأمین مالی خارجی و فاینانس از کشور چین به تصویب رسید اما با مشکلاتی مواجه شد و در حال حاضر نیز در دستور کار قرار دارد.
در این جلسه استاندار خراسان رضوی نیز گزارشی از وضعیت استان ارائه کرد و گفت: طرح ها و پروژه هایی که در سفر معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید حدود 3431 میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته است.
در این نشست تعدادی از مدیران استان و نمایندگان معین اقتصاد مقاومتی در شهرستان های استان گزارشی از عملکرد خود در حوزه اقتصاد مقاومتی و اجرای برنامه های اشتغالزا ارائه کردند و تعدادی از نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باطل السحر توطئه‌های آمریکا انسجام، وحدت و همدلی داخلی بود /نظام نسبت به حل آسیب‌های اجتماعی حساسیت ویژه‌ای دارد/ وضعیت امروز اقتصاد کشور نسبت به سال گذشته بهبود یافته است / مرز‌های جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست / تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت است / مس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..