تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۰ باور غلط و بی‌اساس در مورد «رابطه جنسی» که همه ما به آن‌ها اعتقاد داریم [قسمت اول]

دیدگاه تمامی انسان ها در مورد رابطه جنسی به شکلی تقریباً متفق القول مثبت است. این موضوع یکی از نیازهای اساسی انسان در کنار غذا، آب و خواب انگاشته شده و نقش مهمی در زندگی روزمره هر فردی دارد. اما علیرغم نقش قابل توجه و اساسی رابطه جنسی در زندگی انسان ها، این موضوع حساس به مقدار بسیار کمی شناخته شده و به دلیل حساسیت های اخلاقی و نگاه تابو واری که به این عملکرد طبیعی بدن و صحبت کردن در مورد آن وجود دارد، رابطه جنسی برای اغلب ما مهجور مانده یا دستکم اطلاعاتمان در مورد آن بسیار اندک است.

بدین ترتیب برخی از باورهای ما در مورد رابطه جنسی نه تنها درست نیست بلکه واقعیت آن ها کاملاً مخالف این باورها بوده و باید آن ها را افسانه نامید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با باورهای نادرست در مورد رابطه جنسی و واقعیاتی در این مورد آشنا کنیم.

۱۰- اولین رابطه جنسی برای زنان دردناک است

10 باور غلط و بی اساس در مورد «رابطه جنسی» که همه ما به آن ها اعتقاد داریم

افسانه ها و باورهای نادرست در مورد اینکه چه اتفاقی برای زنان در اولین رابطه جنسی و از دست دادن باکرگی رخ می دهد آن قدر زیاد است که می توان یک کتاب در مورد آن ها نوشت، هر چند در اینجا تنها به یکی از آن ها که شاید مهم ترین و متداول ترینشان باشد اشاره می کنیم. اغلب افراد بر این باورند که اولین رابطه جنسی برای زنان دردناک است که به نوبه خود و در اکثر موارد از اطلاعات ناکافی یا نادرست در مورد پرده بکارت سرچشمه می گیرد. اگر چه ممکن است در اولین رابطه جنسی پرده بکارت پاره شود اما این به معنای دردناک بودن آن نخواهد بود.

منظور ما این نیست که این رابطه هیچگاه دردناک نیست زیرا برخی زنان هنگام چنین کاری احساس درد خواهند کرد اما پاره شدن پرده بکارت و از دست رفتن باکرگی هیچ ارتباطی با این درد ندارد. پرده بکارت بخشی مهجور مانده و بد درک شده در مورد آناتومی جنسی زن است. برخلاف باور عمومی، پرده بکارت سالم تضمین کننده باکرگی شخص نیست و برعکس. پرده بکارت ممکن است در اثر فعالیت ها یا عوامل بسیاری غیر از رابطه جنسی نیز دچار پارگی شود که از آن میان می توان به فعالیت های ورزشی مانند دوچرخه سواری اشاره کرد. برعکس این موضوع نیز صادق است و ممکن است این پرده حتی پس از رابطه جنسی نیز سالم و دست نخورده باقی بماند.

۹- داشتن رابطه جنسی فراوان می تواند به شل شدن دهانه واژن منتهی شود

10 باور غلط و بی اساس در مورد «رابطه جنسی» که همه ما به آن ها اعتقاد داریم

این باور که داشتن رابطه جنسی بیش از حد باعث شل شدن و گشاد شدن دهانه واژن منتهی می شود یک باور عمومی است اما این موضوع از لحاظ علمی هیچ پایه و اساسی ندارد. اولاً اینکه عملکرد واژن با این موضوع سازگار نیست زیرا این بخش از اندام های تناسلی زنانه تکامل یافته و بسیار پیچیده بوده و چیزی نیست که پس از چند سال استفاده دیگر کارآیی نداشته باشد. علاوه بر این، قرار نیست که واژن هنگام برقراری رابطه بسیار تنگ باشد زیرا در این صورت رابطه جنسی نه تنها دردناک بود بلکه خوشایندی خاصی نیز نداشت.

موضوع این است که در صورت تحریک شدن یک زن از لحاظ جنسی، واژن او به شکل طبیعی شل تر و گشادتر خواهد شد که این موضوع با افزایش ترشح مایع روان کننده و جریان خون به این نقطه از بدن و البته اتساع و تورم بخشی از قسمت های آن همراه می شود. اگر چه زایمان و بسیاری عوامل دیگر در باز شدن دهانه واژن موثر هستند اما تعداد دفعات رابطه جنسی هیچ دخالتی در این زمینه ندارد.

بیشتر بخوانید: فانتزی‌های رابطه جنسی شما چه رازهایی در مورد شخصیت واقعیتان را برملا می‌کند؟

۸- داشتن رابطه جنسی عملکرد ورزشی را تحت تاثیر قرار می دهد

10 باور غلط و بی اساس در مورد «رابطه جنسی» که همه ما به آن ها اعتقاد داریم

اگر شما نیز به طور حرفه ای ورزش کرده باشید می دانید که اجتناب از رابطه جنسی یک تکنیک ورزشی معمول برای افزایش توان بدنی و رسیدن به شرایط ایده آل است، به ویژه پیش از مسابقه. باور انسان ها بر این است که چنین رابطه ای بر عملکرد بدن در روز مسابقه تاثیر منفی گذاشته و به همین دلیل اغلب ورزشکاران در سراسر جهان، هنگام آماده شدن برای یک رویداد و مسابقه بزرگ ورزشی، اجتناب از برقرار رابطه جنسی را در برنامه آماده سازی خود می گنجانند.

در واقعیت اما این موضوع نه تنها صحت ندارد بلکه وقتی پای ورزش و بسیاری چیزهای دیگر به میان می آید، داشتن رابطه جنسی می تواند عملکرد بدن فرد را بهبود نیز ببخشد. رابطه جنسی تمرکز و چابکی شما را بهبود بخشیده، مانند یک داروی مُسکن عمل می کند و تاثیری مثبت بر عملکرد کلی بدن فرد خواهد داشت. شاید باور به مضر بودن رابطه جنسی برای ورزشکاران از احساس گناه سرچشمه می گیرد اما بسیاری از ورزشکاران و مربیان هنوز همه به اصل دوری از رابطه جنسی در دوران آماده سازی اعتقاد دارند.

۷- باردار شدن در دوران عادت ماهیانه غیرممکن است

10 باور غلط و بی اساس در مورد «رابطه جنسی» که همه ما به آن ها اعتقاد داریم

اگر چه برقراری رابطه جنسی در دوران عادت ماهیانه از نظر اکثر قریب به اتفاق افراد ناخوشایند و تابو است اما برخی نیز هستند که نگاه ملایم تری به این موضوع دارند. برخی این دوره را ایمن ترین زمان برای برقراری رابطه و اطمینان از حامله نشدن زنان می بینند زیرا باور عمومی بر این است که زنان در دوره عادت ماهیانه به هیچ عنوان باردار نخواهند شد. اما همانطور که افسانه های قبلی را نادرست دانستیم، این مورد را نیز تکذیب کرده و به شما می گوییم که حتی در دوره عادت ماهیانه نیز حاملگی ممکن است.

اگر چه در دوره عادت ماهیانه بدن زن نمی تواند تخم گذاری نماید اما در باردار شدن عوامل دیگری غیر از تخمک گذاری نیز نقش دارند. برای مثال، اسپرم می تواند تا چند روز در لوله واژن باقی مانده و پس از آغاز تخمک گذاری به سمت رحم رفته و کاری که قرار بوده انجام دهد را به پایان برساند. در برخی از موارد نیز خونریزی ممکن است به خاطر تخمک گذاری رخ دهد که گاهی با عادت ماهیانه اشتباه گرفته می شود.

۶- افسانه مربوط به انزال زودرس

10 باور غلط و بی اساس در مورد «رابطه جنسی» که همه ما به آن ها اعتقاد داریم

در همین لحظه بسیاری از مردان در حال خجالت کشیدن هستند زیرا آخرین رابطه جنسی شان به خاطر انزال زودرس آن ها خراب شده است یا دستکم آن ها تصور می کنند که خیلی زودتر از آنچه که باید تمام شده است. اگر چه چنین موضوعی هیچ اشکالی ندارد، علم ثابت کرده که اغلب مردان در این مورد بیش از حد به خود سخت می گیرند. اگر چه بسیاری بر این باورند که طول رابطه جنسی تا پیش از انزال مرد باید کمتر از نیم ساعت نباشد اما، در واقعیت، مطالعات نشان می دهد که چنین ارتباطی به طور متوسط تنها کمی بیش از ۵ دقیقه طول می کشد.

اگر چه این موضوع واقعیت دارد که زنان دیرتر از مردان به ارگاسم می رسند اما این موضوع به معنای اینکه این رابطه باید خیلی طولانی باشد تا دو طرف راضی باشند نیست. به عبارت ساده، در اغلب مواردی که از نگاه افراد انزال زودرس انگاشته می شود، طول رابطه جنسی عادی و کافی بوده است. به عبارت دیگر اگر رابطه جنسی شما بین ۷ تا ۱۳ دقیقه باشد بهترین، مناسب ترین و رضایت بخش ترین رابطه جنسی را داشته اید.

بیشتر بخوانید: تعریف در حال تغییر «مردانگی»؛ جنبش دفاع از حقوق مردان در برابر فمنیسم؟!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۰ باور غلط و بی‌اساس در مورد «رابطه جنسی» که همه ما به آن‌ها اعتقاد داریم [قسمت اول]»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..