تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت مرگ پلنگ تندوره چه بود؟

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، امیر مقدم جعفری استادیار دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پلنگ نری که هفته گذشته در روستای ارباب زنده‌گیری شد حدود ۸ سال داشت و به دلیل ضعف شدید به روستا پناه آورده بود و این مهم به دلیل این بود که روستا قلمرو خود را از دست داده بود. پایان تلخ زندگی پلنگ تندوره/عامل انسانی زیست پلنگ را پایان داد

او تصریح کرد: در روستای ارباب مردم بلافاصله این موضوع را به محیط زیست اطلاع دادند و دوستان ما نیز پلنگ را زنده‌گیری کردند و به مشهد منتقل شد، اما متاسفانه حیوان وضعیت مناسبی نداشت و تلاش ما نیز مثمرثمر نبود؛ در داخل دستگاه گوارش این پلنگ موادی یافت شده که توسط انسان‌ها در محیط زیست رها می‌شود.

پایان تلخ زندگی پلنگ تندوره/عامل انسانی زیست پلنگ را پایان داد

استادیار دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شاید پیام اخلاقی این اتفاق این باشد که مردم و شهروندان باید بیشتر از این دوستدار طبیعت باشند و پاکسازی در طبیعت را صورت دهند؛ گربه‌سانان در حیات وحش سرمایه‌های ذی‌قیمتی هستند و این نحوه برخورد با محیط زیست از سوی انسان‌ها به حیوانات نیز آسیب می‌زند و مخاطرات زیادی برای این حیوانات ایجاد می‌کند.

مقدم جعفری افزود: در فقره این پلنگ شاهد بودیم مردم روستای ارباب سرخس رفتاری بسیار مناسب در قبال این حیوان داشتند و بلافاصله محیط زیست را از حضور این پلنگ آگاه کردند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام//ج.ر

پایان زندگی پلنگ تندوره



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت مرگ پلنگ تندوره چه بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..