تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رژیم کتوژنیک چیست و چرا برای سلامت قلب و عروق خطرناک است؟

 رژیم کتوژنیک یکی از رژیم های غذایی محبوب محسوب می شود اما این رژیم خطراتی برای سیستم قلب و عروق دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود

 خطرات رژیم کتوژنیک را بدانید

رژیم کتوژنیک یکی از رژیم‌های غذایی است که طی سال‌های اخیر محبوبیت خاصی یافته است. دراین رژیم، میزان کربوهیدرات دریافتی فرد به شدت کاهش و در مقابل مصرف چربی افزایش پیدا می‌کند.

این کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی باعث می‌شود بدن در حالت کتوزیس قرار بگیرد؛ به این معنی که بدن به جای مصرف کربوهیدرات، ناچار شروع به استفاده از چربی می‌کند. مطالعه جدیدی که در Nutrients به چاپ رسیده، از آسیب جدی و پنهان این رژیم غذایی به ویژه زمانی که به صورت دوره‌ای انجام می شود، پرده بر داشته است.

از مضرات داشتن روز آزاد

 داشتن روز آزاد ( روزی که رژیم را رعایت نمی کنند) در رژیم کتو، می‌تواند باعث آسیب به جداره رگ‌ها و عروق شود. در مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا اکاناگان انجام شده است، محققان از شرکت‌کنندگان خواستند تا برای یک هفته رژیم کتوژنیک را رعایت کنند.

بر این مبنا آن ها در این مدت 70 درصد کالری روزانه خود را از چربی‌ها، 10 درصد از کربوهیدرات‌ها و 20 درصد از پروتئین‌ها دریافت می‌کردند اما پیش از آغاز این دوره و در انتهای آن، محققان از شرکت‌کنندگان خواستند تا 75 گرم گلوکز (معادل آن چه در یک بطری نوشابه است) مصرف کنند . هدف اولیه این محققان، بررسی تغییرات قند خون، پیش از گرفتن این رژیم و پس از آن بود نتیجه نهایی، اتفاق خطرناکی بود که در جداره رگ‌های این افراد در حال روی دادن بود.

محققان در این مطالعه متوجه شدند که کاهش قند و کربوهیدرات در طول زمان رژیم و سپس افزایش ناگهانی آن بعد از دریافت تنها 75 گرم گلوکز، باعث آسیب به جداره عروق می‌شود. هر چند در این مطالعه تعداد شرکت‌کنندگان محدود بوده و برای نتیجه‌گیری نهایی هنوز زود است اما افرادی که در معرض بیماری‌های قلبی، عروقی هستند، باید در این باره احتیاط کنند. به ویژه  این که یکی از انواع رژیم کتو، انجام دوره‌ای آن (پنج روز رعایت رژیم و دو روز آزاد در هفته) است. 

بیشتر بدانید : رژیم کتوژنیک چیست؟ + تاثیر رژیم کتوژنیک روی پوست

بیشتر بدانید : 10 رژیم برتر سال 2018

بیشتر بدانید : خوراکی های ممنوعه در رژیم غذایی کاهش وزن

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رژیم کتوژنیک چیست و چرا برای سلامت قلب و عروق خطرناک است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..