تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابزار های مالی سدی مقابل نوسانات بازار/ صندوق‌های تحت مدیریت تامین سرمایه‌ها، بی نیاز از بانک ها

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، علی تیموری شندی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره تامین سرمایه لوتوس پارسیان، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه حجم بازار مالی در حال افزایش است، حجم فعالیت‌های تامین سرمایه لوتوس پارسیان نیز روند رو به رشدی را تجربه می کند

وی ادامه داد: عملاْ با توجه به ضعیف شدن ارزش ریال، حجم پولی که در اقتصاد لازم است تا بتواند فعالیت‌های گذشته را مدیریت کند باید ۳ الی ۴ برابر  شود و طبیعتاْ حجم تامین مالی باید به طور قابل توجهی گسترده شود. بنابراین تجهیز منابع از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز باید تقویت شود.

تیموری با اشاره به صندوق‌های قابل معامله در بازار گفت: شروع رشد این گروه صندوق‌ها در بازار با ورود صندوق اعتمادآفرین پارسیان بوده است که خوشبختانه این صندوق در حال حاضر بزرگترین صندوق از این نوع با حجم ۱۲۵۰ میلیارد تومان است و دومین نماد معاملاتی فرابورس در سال گذشته بوده است. احتمالاْ امسال نیز اولین نماد به لحاظ حجم معاملات در فرابورس خواهد بود. این نشان می‌دهد طراحی ابزارها به خوبی انجام شده و ذائقه مشتریان را به نحو مناسب‌تری پوشش داده است.

وی‌ با اشاره به عملکرد صندوق طلا گفت: در حال حاضر حدود ۸ ماه است که سقف صندوق طلا پر شده و امکان افزایش سقف صندوق فعلاْ وجود ندارد. حجم معاملاتی که روی این صندوق صورت گرفته معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار سکه است. اگر این ابزار نبود و قرار بود این حجم تقاضا وارد بازار فیزیکی شود قطعاْ نوسانات شدیدی می‌توانست ایجاد کند.

تیموری ادامه داد: فعالان بازار سرمایه می‌توانند از طریق معرفی ابزارهای نوین مالی نقش مؤثری در کنترل نوسانات اقتصادی داشته باشند و لازمه این امر این است که همه ارکان تصمیم‌گیرنده نسبت به این موضوع باور داشته باشند. هرچه ابزارها با پایه مالی بزرگتر شوند کنترل نوسان‌ها مؤثرتر به وقوع خواهد پیوست   .

حرکت لوتوس در مسیر توسعه  

وی با اشاره به تعهدات بازارگردانی شرکت گفت: در عمر فعالیت تامین سرمایه لوتوس ۷۳۴۰ میلیارد تومان تعهد بازارگردانی اوراق بدهی داشتیم و از ابتدای سال مالی شرکت نیز حدود ۱۴۵۰میلیارد تومان به این تعهدات اضافه شده که معادل ۲۰ درصد افزایش حجم تعهدات بازارگردانی است. در حال حاضر حجم کل تعهدات بازارگردانی ما برای اوراق بدهی معادل ۴۴۲۵ میلیارد تومان است.

علی تیموری اظهار داشت: در حوزه تعهدات پذیره‌نویسی اوراق بدهی تا کنون ۶۵۶۰ میلیارد تومان تعهد پذیره‌نویسی تقبل کرده‌ایم و از ابتدای سال مالی ۹۸ معادل ۲۴۵۰ میلیارد تومان به این تعهدات اضافه شده که نشان دهنده ۳۷ درصد رشدِ حجم تعهدات پذیره‌نویسی شرکت است.

تیموری گفت: ارقام فوق نشان می‌دهد روند فعالیت تامین سرمایه با شتاب به جلو می‌رود. و این رشد مرقون بسترسازی‌هایی است که در سال‌های گذشته انجام دادیم و خوشبختانه اکنون نتایج آن در حال بروز است.

این عضو هیئت مدیره تامین سرمایه لوتوس پارسیان ادامه داد: در کنار انتشار اوراق بدهی، در تعهد پذیره‌نویسی افزایش سرمایه شرکت‌ها نیز فعال هستیم که این میزان هم در کل فعالیت شرکت حدود ۸۶۰ میلیارد تومان بوده است.

وی درخصوص تعهد بازارگردانی انواع صندوق‌ها آماری به این شرح ارائه کرد: کل مانده تعهد بازارگردانی ما در حوزه صندوق‌ها در حال حاضر بالغ بر ۲۶۲۰ میلیارد تومان است. که با توجه به حجم کل صندوق‌های ETF در بازار سرمایه، رقم قابل توجهی است.

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس درخصوص فعالیت این شرکت در حوزه بازارگردانی سهام گفت: بازارگردانی انواع سهام را به صورت مستقیم و همچنین غیر مستقیم از طریق صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان انجام می‌دهیم که ارزش بازار ۱۶ هزار میلیارد تومانی را در بر دارد. کل تعهدات بازارگردانی سهام از سوی تامین سرمایه در بازار در حال حاضر حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان است که بسیار چشمگیر است. شاید در ابتدای فعالیت تامین سرمایه‌ها این آمار دور از ذهن به نظر می‌رسید ولی آمار فعلی نشان از روند خوب رشد این گروه شرکت‌ها در بازار سرمایه کشور دارد.

وی با اشاره به دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت گفت: دارایی تحت مدیریت تامین سرمایه لوتوس پارسیان بالغ بر ١٤ هزار میلیارد تومان و در قالب ۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری است که در مقایسه با برخی بانک‌ها دو برابر خواهد بود. این در حالی است که زمانی فکر می کردند صندوق‌های تحت مدیریت تامین سرمایه‌ها بدون حضور بانک‌ها نمی‌توانند ادامه مسیر دهند اما امروز شاهد هستیم که دارایی‌های این بخش به شبکه بانکی وابستگی ندارد.

تیموری با اشاره به ترکیب دارایی تحت مدیریت لوتوس پارسیان اظهار داشت: خوشبختانه ترکیب بسیار متنوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچون صندوق‌های درآمد ثابت و سهامی تا صندوق کالایی و جسورانه را تحت مدیریت خود داریم.

او خاطر نشان کرد: سال گذشته پرتفوی سهام در دارایی تحت ما ۳۰ میلیارد تومان بوده و اکنون به هزار میلیارد تومان رسیده است که نشان از حضور پر رنگ تامین سرمایه لوتوس پارسیان در بازار دارد. این حجم از حضور در بازار به دنبال بازاریابی از مشتریان در بازار پول فراهم شده است.

تیموری یادآور شد: در صندوق‌های خود ۶ هزار میلیارد تومان اوراق داریم که نشان از اهمیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تعمیق بازار بدهی دارد که می‌تواند به عمق فعالیت‌های تامین مالی بیانجامد. اخیراْ رقم‌های قابل توجهی تامین مالی از بازار سرمایه انجام می‌شود و از این نظر به رشد خوبی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به ورود این شرکت به بورس نیز گفت: خوشبختانه حضور ما در بازار سهام خوب و پر رنگ بوده است. سهام این شرکت با ارزش ۲۰۵ تومان در بازار عرضه شد و ۴۱ تومان سود تقسیم کرد و اکنون در محدوده ۲۶۳ تومان معامله می‌شود که نشان دهنده بازده ۵۰ درصدی از زمان عرضه سهام است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابزار های مالی سدی مقابل نوسانات بازار/ صندوق‌های تحت مدیریت تامین سرمایه‌ها، بی نیاز از بانک ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..