تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قدرت باروری مردان، اطلاعات مفید

آیا می‌دانید تقریبا ۳۰ درصد ناباروری‌ها علت مردانه داشته؟

آیا می‌دانید تقریبا ۳۰ درصد ناباروری‌ها علت مردانه داشته؟ با بررسی کردن تعداد اسپرم پایین و مایع معنی معمولا ناباروری مردانه تشخیص داده می‌شود. میلیون‌ها اسپرم می‌توانند توسط بیضه‌های مردان تولید شوند و به بدن زن به منظور باردار کردن تخمک منتقل شوند. بنابراین وقتی می‌گویند تعداد اسپرم پایین است یا کاهش یافته است به چه معناست؟ آیا هنوز در چنین شرایطی می‌توان باردار شد؟

چرا مردان به اسپرم زیاد نیاز دارند؟
هنگامی که مردان به انزال می‌رسند، معمولا حدود ۲۵۰ میلیون اسپرم از آنها آزاد می‌شود. برای اینکه این اتفاق رخ دهد، سلول اسپرم باید از واژن، از طریق حفره رحم وارد لوله رحم می‌شود تا به تخمک برسد. از بین این میلیون‌ها اسپرم تنها هزارتا موفق می‌شوند به لوله‌های رحم برسد . تمام این اسپرم‌ها آنزیمی را آزاد می‌کنند که به صاف کردن مسیر تا تخمک کمک می‌کنند. در واقع این آنزیم ها نقش مهمی در توان اسپرم برای ورود به تخمک و لقاح آن دارند. اگر همه چیز خوب پیش برود، یک اسپرم این مسیر را طی می‌کند و به تخمک برای بارور کردن می‌رسد. تخمک بارور شده به پایین لوله‌های رحم حرکت می‌کند و به رحم می‌رسد و در آنجا می‌تواند جای گیرد و رشد کند.
تجزیه و تحلیل مایع منی اولین آزمایش برای ارزیابی مشکل باروری است. در واقع برای این بررسی نمونه از مایع منی مرد گرفته می‌شود تا تعداد اسپرم‌های آن و چه درصدی از اسپرم‌ها حرکت می‌کنند و همچنین شکل آنها ارزیابی شود. غلظت اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی یکی دیگر از ارزیابی‌ها و اندازه گیری‌ها است.تعداد کل اسپرم ضربدر غلظت حجم مایع منی در نمونه می‌شود.
تعداد اسپرم مردان روز به روز متفاوت است. از آنجایی که بیضه‌ها دستگاه تولید مایع منی محسوب می‌شود اما هرچیزی اعم از تب یا مصرف دارویی جدید می‌تواند تعداد اسپرم‌ها را به طور موقت کاهش دهد. از همین رو بهتر است زمانی که قصد دارید نمونه مایع منی خود را به آزمایشگاه ببرید حال و شرایط مساعدی داشته باشید و داروی خاصی مصرف نکرده باشید و تغییرات رژیم غذایی ناسالمی نداشته باشید. زیرا در این صورت نتایج آزمایش بهتر خواهد بود. در چنین مواقعی که قصد آزمایش دارید، از شما پرسیده خواهد شد که قبل از دادن نمونه چه مدت از رابطه جنسی جلوگیری کرده‌اید؟ زیرا باعث می‌شود که بیضه‌های میزان خوبی از اسپرم را جمع آوری کنند. معمولا به مردان گفته می‌شود که تا به مدت ۲ تا ۷ روز از رابطه جنسی جلوگیری کنند. اگر نتایج تست تعداد کم اسپرم را نشان دهند، ممکن است از شما خواسته شود نمونه را تکرار کنید.

باردار شدن با تعداد کم اسپرم
کم بودن تعداد اسپرم بدین معنا نیست که شما نمی‌توانید باردار شوید. اگر اسپرم همسرتان سالم باشد و به خوبی حرکت کند، ممکن است به تلاش بیشتری برای باردار شدن نیاز باشد. از جمله علل رایج کم بودن تعدا اسپرم می‌توان به ترشح هورمونی غیرطبیعی، اتساع و پیچ خوردگی غیرطبیعی شبکه وریدی (سیاهرگی) بالای بیضه‌ها است که به آن واریکوسل نیز گفته می‌شود یا مشکلاتی از قبیل عدم توانایی بیضه در ساخت اسپرم اشاره کرد. عواملی در شیوه زندگی مانند سیگار کشیدن و چاقی می‌تواند در کم بودن تعداد اسپرم نقش داشته باشند. اگر شما کمتر از ۳۵ سال سن دارید و مشکل باروری ندارید می‌توانید با تغییر در سبک زندگی و تغذیه مناسب تعداد اسپرم خود را افزایش دهید. اگر تعداد اسپرم‌ها خیلی پایین هستند یا عوامل دیگری مانند اختلال در شکل اسپرم یا حرکت آهسته وجود دارد و یا اینکه مسائل باروری دارید ممکن است پزشک درمان‌های دیگری برای شما در نظر بگیرد.
اگر زیر ۳۵ سال هستید و به مدت یک سال یا بیشتر در تلاش هستید بچه دار شوید یا اینکه بالای ۳۵ سال هستید و شش ماه است در تلاش هستید اما موفق به باردار شدن نشده‌اید، بهتر است حتما با متخصص مشورت کنید. پزشک می‌تواند ناباروری شما را درمان کند و یک برنامه پیش روی شما بگذارد که شانس‌تان در بچه دار شدن بیشتر می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قدرت باروری مردان، اطلاعات مفید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..