تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیماری شیگلوز در کودکان، علائم و درمان

شیگلوز باکتریایی از عوامل اصلی بروز اسهال حاد خونی است که معمولا در سطح جداره ای روده اتفاق می افتد و بعد از یک الی چهار روز ظاهر می شود.

شیگلوز باکتریایی از عوامل اصلی بروز اسهال حاد خونی است که معمولا در سطح جداره ای روده اتفاق می افتد و بعد از یک الی چهار روز ظاهر می شود.
وی درباره عوامل موثر بروز این نوع بیماری با اشاره به تاثیر آب وهوای معتدل و گرم در احتمال ابتلای بیماران گفت: این نوع بیماری در زنان و مردان به طور یکسان شیوع پیدا می‌کند و در تمام سنین امکان ابتلا وجود دارد؛ البته امکان بروز در ۲ یا ۳ سالگی بیشتر است.

علائم بروز بیماری التهاب روده‌ای
سهراب‌پور درباره علائم بروز شیگلوز اظهار کرد: از علائم مهم این بیماری می‌توان به اسهال و تب اشاره کرد همچنین مدفوع فرد آلوده به شیگلوز دارای موکوز است.
وی در ادامه افزود: قبل از آغاز بیماری فرد دچار درد شکمی‌شدید، تب‌ بالا، استفراغ‌،کاهش اشتها‌، دفع‌ دردناک مدفوع‌ همراه‌ با احساس‌ نیاز فوری‌ به‌ دفع‌ آن است همچنین افزایش‌ صداهای‌ روده‌ای‌ و رکتوم‌ دردناک‌ در طی دوره بیماری هم ممکن است وجود داشته‌ باشد.
متخصص گوارش درباره راه‌های جلوگیری از این نوع بیماری افزود: افراد باید کمتر در معرض آلودگی قرار بگیرند و از نوشیدن آب تالاب ها و دریاچه ها خودداری کنند؛ قبل از خارج شدن از سرویس بهداشتی هم حتما دست‌ها شسته شود.
وی درباره عوارض این نوع بیماری افزود: یکی از خطرات شیگلوز کاهش آب بدن در کودکان است؛ باکتری‌ها می‌توانند به راحتی از مجرای گوارش وارد خون شده و عضوهای دیگر همانند کلیه‌ها، کیسه‌ صفرا، کبد، قلب‌ و مفاصل‌ را درگیر کنند که در این حالت موجب شوک وحتی مرگ ومیر می‌شود.
سهراب‌پور بیان کرد: این نوع بیماری هفته‌ها و ماه‌ها طول می‌کشد اما اگر فرد بیمار بهداشت را رعایت کند حتما طی چند روز بهبودی کامل حاصل می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیماری شیگلوز در کودکان، علائم و درمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..