تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نحوه برگزاری ۲۰۰ عقد ازدواج در معراج شهدا+فیلم

اولین عقد آسمانی در دی ماه سال ۹۵ در حسینیه شهدای معراج شهدا برگزار شد. تاکنون هم حدود ۲۰۰ پیوند آسمانی در ستاد معراج شهدای مرکز برگزار شده است.

به گزارش بولتن نیوز، نخستین روز از آخرین ماه قمری یعنی اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) است که به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است. روز ازدواج بهانه‌ای است برای مرور ازدواج‌هایی که با اهداف مقدس‌تر و نگاه ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

برگزاری مراسم عقد و ازدواج در جوار مزار مطهر شهدا، در مقبره‌های شهدای گمنام، مشهد شهدا و بهشت زهرا(س) هیچ سازماندهی خاصی نداشته است و از سال‌ها پیش این موضوع به صورت خودجوش و ذوقی از طرف مردم در این مکان‌های مقدس برگزار شده است. اما به طور مرسوم از سال 94 به بعد این مراسم‌ها میان مردم رواج بیشتری پیدا کرد. اولین عقد آسمانی در دی ماه سال 95 در حسینیه شهدای معراج شهدا برگزار شد. تاکنون هم حدود 200 پیوند آسمانی در ستاد معراج شهدای مرکز برگزار شده است.

حالا هر مناسبت و عیدی که پیش می‌آید عکس‌هایی از پیوندهای آسمانی جوانان در سفره عقد معراج شهدا منتشر می‌شود که نشان از علاقمندی جوانان این نسل برای برپایی چنین برنامه‌هایی است. گاهی برای ایام خاص مثل اعیاد، آنقدر داوطلب زیاد است که مسئولان معراج نمی‌توانند جوابگوی همه باشند. تا کنون نیز از شهرستان‌های مختلفی مثل گرگان، مازندران، قم، کاشان و ... زوج‌های جوانی به تهران آمده و مراسم خود را در معراج برگزار کردند.

تعداد بازدید : 0

فعالان فرهنگی معراج شهدا برنامه‌های خوبی هم برای استفاده زوج‌های جوان از فضای معراج شهدا تدارک دیده‌اند. هرچند برخی از زوج‌های جوان علاقمندند که سفره‌های عقد خود را خودشان بچینند و عکس شهدای مورد علاقه خود را در سفره خود بگذارند. اما در غیر این صورت معراج هم یک سفره عقد جبهه‌ای با تصاویری از شهدا به صورت کاملاً ساده دارد که برای زوجین قبل از مراسم آماده می‌کند. همچنین عهدنامه‌ای که در متن آن زوجین عهدی با شهدا می‌بندند تهیه شده و همه زوجین بعد از مراسم این عهدنامه را امضا کرده و دریافت می‌کنند. در کنار آن هدیه کوچکی مثل چادر و بخشی از کفن متبرک شهدا را به عنوان یادگاری به این تازه عروس و دامادها هم هدیه داده می‌شود.

سال گذشته کتابی با نام «معراج 4» برای راهیان نور 97 و 98 تهیه و منتشر شد. برخی از نسخه‌های چاپی این کتاب میان زائران راهیان نور و برخی دیگر به زوج‌های جوانی که در معراج خطبه عقدشان خوانده شد، اهدا شده است. در کنار مطالب مختلف این کتاب ماجرای چند زوجی که مراسم عقدشان را در معراج شهدا برگزار کرده‌اند نقل شده است. همچنین نحوه شکل‌گیری پیوندهای آسمانی در معراج در این کتاب عنوان شده است.

کسانی که علاقمند هستند تا مراسم خود را در این محیط معنوی برگزار کنند می‌توانند با مراجعه حضوری به معراج شهدا واقع در ضلع شرقی پارک شهر، خیابان بهشت، کوچه معراج یا مراجعه به صفحه معراج شهدا در اینستاگرام به آدرس: instagram.com/merajoshohada و مراجعه به کانال‌های معراج در ایتا و سروش به نشانی زیر تقاضای خود را مطرح کنند:

sapp.ir/tafahoseshohada
eitaa.ir/tafahoseshohada




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نحوه برگزاری ۲۰۰ عقد ازدواج در معراج شهدا+فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..