تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اصول برنزه کردن با آفتاب؛ هر آنچه در مورد خوش‌رنگ شدن در تابستان باید بدانید

برنزه کردن یک مد همیشگی و ثابت برای فصل تابستان است که اغلب زنان و مردان به آن علاقه دارند. در دهه‌های اخیر دستگاه‌هایی همچون سولاریوم در بین مردم باب شده که در سریع‌ترین زمان ممکن، پوست بدن را تیره می‌کند.

برنزه کردن با آفتاب و دستگاه هر دو هم مزایا دارند هم معایب که در این مطلب قرار نیست به این موضوع بپردازیم. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید برنزه شدن واکنش دفاعی بدن انسان در مقابل اشعه آفتاب است.

وقتی زیر نور آفتاب که حاوی اشعه ماورای بنفش است قرار می‌گیریم، این تابش‌ها باعث تخریب پوست می‌شود. به همین خاطر، سلول‌هایی به نام ملانوسیت ماده‌ای به نام ملانین ترشح می‌کنند تا به عنوان ضدآفتاب طبیعی از پوست محافظت کند.

ملانین، رنگدانه تیره‌ای است که اشعه فرابنفش را جذب می‌کند تا از پوست در برابر آسیب آفتاب محافظت کند. این روند سبب تیره شدن پوست می‌شود. به همین خاطر است که افرادی دارای پوست روشن سریع‌تر دچار سوختگی می‌شوند.

در این راستا، اگر قصد برنزه کردن با نور آفتاب را دارید باید اصولی را بشناسید که سبب صدمه دیدن پوستتان نشود. در ادامه این ترفندها را برایتان نوشته‌ایم. با روزیاتو همراه باشید.

اصول برنزه کردن با آفتاب

۱- بهترین ساعت برنزه کردن زمانی است که خورشید در اوج تابش خود نیست

به هیچ عنوان فکر نکنید نور شدید آفتاب شما را سریع‌تر برنزه می‌کند. برخلاف تصور عموم، بهترین زمان آفتاب گرفتن قبل از ۱۱ صبح و بعد از ساعت ۳ بعدازظهر است. در این بازه‌های زمانی، خوابیدن زیر آفتاب خطرات کمتری را برای فرد بدنبال خواهد داشت. البته باید اشاره کنیم که زمان تیره شدن در این ساعت‌ها بیشتر از زمان اوج تابش آفتاب است.

برای جلوگیری از پوسته پوسته‌شدن بهتر است در هفته ۲ تا ۳ روز (هر بار یک تا ۲ ساعت) بیشتر آفتاب نگیرید. قبل و بعد از آفتاب حتما دوش بگیرید.

۲- نسوزید، برنزه شوید

برای برنزه کردن بدون دستگاه توصیه می‌کنیم در جلسه اول حداکثر ۳۰ دقیقه زیر آفتاب بخوابید. هر روز هم حمام آفتاب نگیرید، بلکه یک روز در میان این کار را انجام دهید تا پوست استراحت کند. در دومین جلسه زمان خوابیدن زیر آفتاب را به ۴۵ دقیقه افزایش دهید. توجه داشته باشید که هر ۱۵ دقیقه یک بار پشت و رو شوید. در سومین جلسه هم دوباره ۱۵ دقیقه بیشتر آفتاب بگیرید یعنی یک ساعت کامل. در این جلسه بهتر است ۱۵ دقیقه به پشت، ۱۵ دقیقه به جلو، ۵ دقیقه به پهلوی راست و ۱۵ دقیقه به پهلوی چپ بخوابید.

۳- از روغن یا اسپری‌های مخصوص برنزه‌شدن استفاده کنید

حتما از روغن‌های مخصوص برنزه شدن استفاده کنید تا از سوختن پوست جلوگیری شود. این محصولات علاوه بر اینکه به برنزه‌شدن پوست کمک می‌کنند حاوی مقدار اندکی ضدآفتاب نیز هستند که از سوختگی و دردناک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

اسپری‌های مخصوص برنزه‌شدن زیر آفتاب هم جذب نور را تسریع می‌کنند. این محصولات در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شوند و با کمک آنها می‌توانید برنزه‌ی طلایی، مسی، هویجی یا شکلاتی شوید.

اصول برنزه کردن با آفتاب

باید بدانید که پس روغن مالیدن به پوست باید هر ۵ دقیقه یک بار با آبپاش سراسر بدن‌تان را مرطوب کنید. بهتر است یک قمقه آب هم در کنارتان باشد و کم‌کم آن را بنوشید تا زیر نور خورشید بدنتان کم‌آبی و دهیراته نشود.

اگر سردرد یا سرگیجه گرفتید، بلافاصله از زیر آفتاب بلند شوید، دوش بگیرید و چند دقیقه‌ای در سایه قدم بزنید.

۴- حتما ضدآفتاب، عینک آفتابی و کلاه همراه داشته باشید

ضدآفتاب و عینک آفتابی را باید هر روز استفاده کنید. اشعه‌های فرابنفش خورشید که به پوست و چشم آسیب می‌رسانند، حتی در روزهای ابری هم وجود دارند و اثرات منفی خود را بر جا می‌گذراند. با این تفاسیر، بدون شک وقتی قصد خوابیدن زیر نور مستقیم آفتاب را دارید، باید حتما از قسمت‌های حساس پوست و چشم‌ها در برابر نور خورشید محافظت کنید.

برای قسمت‌های حساس پوست از جمله صورت، سرشانه و سایر قسمت‌هایی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند از ضدآفتاب‌هایی با SPF ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید و قسمت‌هایی که پوست تیره‌تری دارند مثل سر زانو‌ها و آرنج و قوزک پا را با لایه غلیظی از ضد آفتاب بپوشانید تا خیلی تیره نشوند.

استفاده از کلاه برای حفظ سلامت موها مهم است. موهای‌تان را با روسری یا کلاه بپوشانید تا دچار موخوره و خشکی نشود و رنگش تغییر نکند.

چشم‌ها را هم باید حتما از نور آفتاب محافظت کرد. برای این منظور عینک‌هایی استفاده کنید که به طور ۱۰۰ درصد از چشم در برابر اشعه‌های فرابنفش محافظت می‌کند.

برای پیشگیری از آفتاب‌سوختگی پیشنهاد می‌کنیم حتما ۲۰ دقیقه قبل از قرارگرفتن زیر آفتاب از کرم‌های حاوی ضد‌آفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید. هر ۲۰ دقیقه تا یک ساعت یک‌بار هم ضد‌آفتاب را تجدید کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اصول برنزه کردن با آفتاب؛ هر آنچه در مورد خوش‌رنگ شدن در تابستان باید بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..