تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشکیل اتحادیه های فراگیر صنفی به همگرایی و تقویت ظرفیت های نهفته کمک می کند

تشکیل اتحادیه های فراگیر صنفی به همگرایی و تقویت ظرفیت های نهفته کمک می کندبه گزارش   گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پنجاه و دومین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی پیش از ظهر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این جلسه با دستور‌هایی از جمله بررسی و تصمیم گیری برنامه جامع مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران و بررسی و تصمیم گیری درباره درخواست ستاد نشر و تبلیغ پیام رهبری در نامه به جوانان کشور‌های غربی تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه عبدالهادی فقهی زاده با اشاره به ضرورت بارگذاری فعالیت‌ها و پروژه‌های قرآنی اعضای کمیسیون در سامانه سمات (سامانه مدیریت امور تبلیغی ترویجی قرآنی کشور) گفت: از ٢٠ عضو کمیسیون فعالیت‌های عضو سازمانی تاکنون ١٢ عضو پروژه‌های قرآنی خود را در این سامانه ثبت و بارگذاری کرده اند و ضرورت دارد دیگر اعضا نیز هر چه سریع‌تر فعالیت‌های خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی افزود: پروژه‌ها باید عملیاتی و ملموس باشد و تقویت بخش نظارتی و حفظ برخط بودن هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند راه اندازی سامانه سمات گفت: این اقدام از چند جهت اقدام مناسبی است. بخش الکترونیک آن یکی از این جهات است که دستگاه‌ها به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و نظرات کمی و کیفی کمیسیون نیز بر اقدامات و فعالیت‌های قرآنی سریع‌تر انجام می‌شود.

وی افزود: بخش شفافیت یکی دیگر از جهات مثبت این سامانه است به این معنا که جامعه قرآنی در مقابل تعهداتی که دارد شفاف عمل می‌کند. هراندازه فعالیت‌های خود را در معرض دید قرار دهیم به همگرایی، هم افزایی و نقطه‌های ارتباطی مشترک میان دستگاه‌ها نزدیک‌تر می‌شویم.

ثبت ١٢٠ پروژه در سامانه سمات

صالحی تصریح کرد: تاکنون قریب به ١٢٠ پروژه در این سامانه ثبت شده است و در آن دستگاه‌های مختلف قدرت ارتباطی و نقطه‌های مشترک همکاری با یکدیگر را پیدا می‌کنند و فرصت‌های هم افزایی را در این میان می‌توان یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سامانه سمات نقطه‌ای را به وجود می‌آورد که در حوزه‌هایی بر قدرت هم گرایی و توان افزایی دستگاه‌ها در حوزه‌های قرآنی می‌افزاید.

در ادامه سلیمانی گزارشی از روند ثبت پروژه‌های پیشنهادی دستگاه‌های عضو کمیسیون تبلیغی ترویجی قرآنی کشور (سمات) ارائه داد.

در بخش دیگری از این جلسه فدوی گزارشی از روند بررسی برنامه جامع مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران ارائه داد.

در ادامه دستور دیگر جلسه مبنی بر بررسی و تصمیم گیری درباره درخواست ستاد نشر و تبلیغ پیام رهبری در نامه به جوانان کشور‌های غربی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دیدگاهش نسبت به بیانیه اخیر دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ادغام اتحادیه های قرآنی گفت: تشکیل اتحادیه های فراگیر صنفی می تواند به همگرایی و تقویت ظرفیت های نهفته در هر صنف کمک کند.

وی تصریح کرد: در حوزه قرآن کریم، این ضرورت مضاعف است چرا که نوا و ندای کتاب وحی همواره دعوت به وحدت و پرهیز از تفرقه و تشتت در امور است.

صالحی افزود: خوشبختانه با همین نگرش موضوع یکپارچه سازی تشکل های قرآنی با پیشنهاد و پیگیری فعالان قرآنی مطرح شد و در دستور کار شورای توسعه قرآنی قرار گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در فرآیند اجرا برخی از اختلاف نظرها که بعضا طبیعی است، بروز کرد و عملا موجب وقفه ای در این مسیر شد.

صالحی افزود: خوشبختانه بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به این دوران توقف پایان داد و مسیر آینده کار را شفاف و روشن کرد.

وی در پایان تاکید کرد: ضمن تشکر از حجت الاسلام والمسلمین دکتر عاملی دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی که به تثبیت و تقویت این نهاد قرآنی همت گماردند، امیدوارم که مفاد بیانیه مورد اهتمام تمامی فعالان قرآنی قرار گیرد و با تقویت روح همدلی و همکاری فرصت های خدمت هر چه بیشتر به ساحت معارف نورانی قرآنی را فراهم سازند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشکیل اتحادیه های فراگیر صنفی به همگرایی و تقویت ظرفیت های نهفته کمک می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..