تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاها،زنگ هشدار برخی بیماری ها

میدانیم که پا قلب دوم ما است و گاهی این قلب دوم ما خبر از برخی بیماری ها میدهد

چطور پاهای ما خبر از بیماری ها میدهند

وجود هرگونه تغییر ظاهری در ناحیه پاها می‌تواند از بیماری خاص در بدن خبر دهد.

تغییر در ظاهر یا رنگ پوست پا می‌تواند نشانه‌ای از وضع سلامت بدن را بیان کند که در ادامه برخی از مهمترین علائمی که نشان می‌دهد در چه وضعیتی هستید، مرور می‌کنیم.

احساس کردن سرما در پا

اگر انگشت بزرگ پای شما همیشه سرد است، دلیل آن کم‌خونی یا مشکل دستگاه گردش خون خواهد بود که معمولا با سیگار کشیدن، فشارخون بالا یا بیماری‌های قلبی مرتبط است.

تخریب سیستم عصبی به دلیل ابتلا به دیابت هم می‌تواند عامل سرد بودن پاها باشد؛ از دیگر علل محتمل برای این عارضه می‌توان به کم کاری تیروئید اشاره کرد.

درد شدید در ناحیه کف پا

اگر در ناحیه کف پا بعد از طی مدت طولانی احساس درد دارید، این موضوع می‌تواند به نوع کفش شما بستگی داشته باشد؛ معمولا ۸۰درصد خانم‌ها به دلیل نوع کفش دچار پادرد می‌شوند اما همیشه این پادرد ناشی از نوع کفش هم نیست و گاهی مشکلات استخوانی یا استرس عامل آن می‌شود.

یک دلیل محتمل برای علت درد در ناحیه کف پا انجام ورزش‌های سنگین مانند بسکتبال یا پیاده‌روی طولانی مدت است، البته ضعف استخوانی هم این عارضه را تشدید می‌کند.

تغییر در رنگ پوست انگشتان پا

بیماری رینود می‌تواند عامل تغییر رنگ پوست انگشت پا به سفید، آبی یا قرمز شود و دلیل این تغییر رنگ هم باریک شدن ناگهانی شریان‌ها یا اسپاسم است.
استرس یا تغییرات دمایی معمولا چنین تغییراتی را ایجاد می‌کنند البته بیماری رینود می‌تواند به دلیل آرتریت یا مشکلات تیروئیدی هم باشد.

درد پاشنه

شایع‌ترین علت درد در ناحیه پاشنه، التهاب است که به دلیل اتصال این ناحیه به ربات طولانی در ناحیه پا بسیار آزاردهنده می‌شود؛ افراد دچار این عارضه درد را بعد از بیدار شدن از خواب شدیدتر احساس می‌کنند البته آرتروز، ورزش بیش از حد و کفش نامناسب هم عامل درد در ناحیه پاشنه است.

خارش پا

خارش پا معمولا برای ورزشکاران اتفاق می‌افتد و عامل آن هم عفونت‌های قارچی است البته واکنش به محصولات مراقبت‌های پوستی هم می‌تواند چنین عارضه‌ای را ایجاد کند همچنین قرمزی یا خشکی پوست را هم به دنبال دارد.

اگر پوست در ناحیه خارش ضخیم یا دچار جوش شده باشد، می‌تواند عامل بیماری پسوریازیس باشد یا آنکه دستگاه ایمنی نسبت به شرایط محیطی واکنش نشان دهد.

اسپاسم پا

درد ناگهانی و شدید در ناحیه پا ناشی از اسپاسم عضلانی است که ممکن است چند دقیقه هم طول بکشد؛ خستگی بیش از حد ناشی از گردش خون ضعیف، کم آبی، عدم تعادل مواد معدنی یا کمبود ویتامین D می‌تواند عامل این عارضه باشد.

تغییرات هورمونی در خانم‌های باردار و ناهنجاری‌های تیروئیدی هم نقش مهمی در این عارضه ایفا می‌کند.

بیشتر بدانید : علت خشکی کف پا یکی از این بیماری هاست

بیشتر بدانید : سوزش کف پا نشانه چیست؟

بیشتر بدانید : علت تکان های شدید پا در خواب یا سندروم پای بیقرار چیست؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاها،زنگ هشدار برخی بیماری ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..