تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وال استریت بدترین هفته سال را پشت سر گذاشت

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از رویترز، شاخص بلو چیپ داوجونز و اس اند پی ۵۰۰ در روز جمعه به پایین ترین سطح از ماه ژوئن رسیدند. نزدک برای پنجمین روز پیاپی ریزش داشت. بازدهی اوراق خزانه ۱۰-ساله آمریکا بیشترین کاهش هفتگی در هفت سال اخیر را تجربه کرد.

فشار فروش در بازارها در روز جمعه نفس گیر بود. منفی بودن بازارها علی رغم کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، که از سال ۲۰۰۸ بی سابقه بود، موجب تعجب دست اندرکاران بازار شده است. تحلیلگران معتقدند دلیل ریزش بازارها توییتی بوده که توسط رئیس جمهور آمریکا منتشر شده است. دونالد ترامپ در این توییت نوشت که آمریکا از ابتدای ماه سپتامبر بر باقی مانده کالاهای وارداتی چین به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار نیز تعرفه وارد خواهد کرد – توییتی که به قیمت نزولی شدن بازارها تمام شد.

متیو کیتر، از مدیران گروه کیتر در ماساچوست به رویترز گفت، "قسمت طنز ماجرا این است که سیاست های تجاری موجب شده که که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را کاهش دهد. اما ترامپ با اظهار نظری در رابطه با سیاستهای تجاری موجب می شود که به سادگی بازار بر خلاف انتظارها با ریزش روبرو شود."

گزارشی از وزارت کار در روز جمعه نشان داد که تعداد ۱۶۴ هزار فرصت شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه گذشته ایجاد شده، که این رقم کاملا منطبق با انتظار اقتصاددانان بوده است. با این وجود در همان روز، شاخص صنعتی داوجونز ۹۸.۴۱ واحد، ۰.۳۷ درصد، ریخت و به سطح ۲۶۴۸۵.۰۱ رسید. شاخص اس اند پی ۵۰۰ نیز ۲۱.۵۱ واحد، ۰.۷۳ درصد، کاهش یافت و به سطح ۲۹۳۲.۰۵ رسید. شاخص نزدک نیز با ۱۰۷.۰۵ واحد، ۱.۳۲ درصد، کاهش به ارتفاع ۸۰۰۴.۰۷ رسید.

از میان صنایعی که در شاخص اس اند پی ۵۰۰ هستند هشت صنعت در روز جمعه در کانال منفی بسته شدند.

شرکت های تکنولوژی که بخش بزرگی از درآمدشان از چین به دست می آید بیشترین صدمه را دیدند. این بخش ۱.۷ درصد ریزش داشت. شرکت اپل و سازنده های چیپ ها از پیشتازان صنعت تکنولوژی در شاخص اس اند پی هستند.

قیمت سهام صنایع نیمه هادی فیلیدلفیا کاهشی معادل ۱.۶ درصد داشت. اپل نیز ۲.۱ عقب نشینی کرد.

سه ماه دوم سال به نیمه راه رسیده و تا به حال ۳۸۰ شرکت پذیرش شده در شاخص اس اند پی گزارش های فصل اول خود را منتشر کرده اند. از این تعداد ۷۳.۹ درصد بالاتر از انتظارات تحلیلگران عمل کرده اند. اما در بازارهای مالی سهم هایی که در منطقه قرمز بوده اند بسیار بیشتر از سهم هایی هستند که هفته گذشته را سبز سپری کردند. در بازار نیویورک، این نرخ ۱.۷۷ به ۱ و در نزدک ۲.۲۱ به ۱ بوده است.

حجم سهام معامله شد در بازارهای مالی آمریکا در روز جمعه گذشته ۷.۷۸ میلیارد بود، در حالی که میانگین ۲۰ روز کاری گذشته ۶.۶۲ میلیارد بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وال استریت بدترین هفته سال را پشت سر گذاشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..