تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وجود دو هزار واحد آموزشی فرسوده و کمبود 3500 نیرو در آموزش و پرورش استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: 3500 نیرو در آموزش و پرورش استان مرکزی کمبود داریم که پیشنهاد دریافت مجوز اخذ نیروی بومی را می کنیم.

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛  سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه مشترک روسای دانشگاه‌های استان با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ممکن است در استان مرکزی سرانه دانش آموزی در نرم کشوری باشد ولی در این خصوص مشکلاتی وجود دارد گفت: حدود دو هزار واحد در آموزش و پرورش استان مرکزی وجود دارد که یا قدیمی و یا دچار فرسودگی شده اند و در برخی از موارد غیر قابل استفاده می باشند.

وی تعداد واحدهای که قابلیت استفاده دارند را یک چهارم خواند و افزود: شهرهای بزرگ استان مرکزی که بیش از 60 درصد جمعیت استان را پوشش داده اند مشکلات جدی ای در این خصوص دارند و ما در استان تنها 80 مدرسه کانکسی داریم که اینها باید در بودجه لحاظ شوند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در آموزش و پرورش بیش از 3500 نیرو کمبود وجود دارد گفت: باید مجوز به کارگیری نیروی جدید در این سازمان اخذ شود و به گونه ای لحاظ شود که به کارگیری نیروها از نیروهای بومی انجام شود چراکه در فراخوان و آزمون عمومی نیروهای غیر بومی پس از گذشت شش ماه از درخواست انتقال به شهرستان خود را دارند و این مشکل ایجاد می کند.

وی ادغام هدفمند دانشگاه ها را برای سیستم آموزش عالی کشور بسیار مفید دانست و بیان داشت: تجربه نشان داده که ادغام دانشگاه ها به صورت کارشناسی شده می تواند نتایج خوبی داشته باشد و این موضوع به احتمال زیاد در دستور کار کمیسیون و یا مقامات عالی کشور نیز می باشد.

آقازاده با انتقاد از اینکه در برخی از دانشگاه ها نمازخانه ها به محل استراحت تبدیل شده اند و یا دانشجویان از داشتن خوابگاه و غذا خوری برخوردار نیستند اضافه کرد: اینگونه مسائل در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و باید برای حل این مشکلات تصمیمات جدی صورت پذیرد.

استاندار مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد این است که برای حل مشکلات آموزشی استان مرکزی یک رقم گلوبالی در نظر گرفته شود و مجمع نمایندگان استان آن را با واقعیت ها بررسی کند تا در آینده به عنوان بودجه در استان برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وجود دو هزار واحد آموزشی فرسوده و کمبود 3500 نیرو در آموزش و پرورش استان مرکزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..