تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم رهبری علمی روسای دانشگاه ها برای هدایت دانشگاهی اسلامی در کشور

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی:

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین تغییراتی جدی باید در خصوص آیین نامه اجرایی مدیریت دانشگاه که بسیار ضعیف است و در شأن جمهوری اسلامی نیست را صورت گیرد.

 محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در جلسه مشترک روسای دانشگاه‌های استان با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: یک سری الزامات در خصوص مسائل آموزشی باید صورت گیرد که متأسفانه در برخی از آنها تبعات اجتماعی جبران ناپذیری وجود دارد.

وی با انتقاد از اینکه در شهرستان نراق تا تفرش سه مرکز دانشگاهی آزاد وجود دارد افزود: در این مسیر کوتاه چرا باید سه مرکز دانشگاهی وجود داشته باشد و باتوجه به بازدیدی که از این مراکز داشتیم انبوهی از امکانات و تجهیزات بلااستفاده در آنها وجود داشت که این موضوع ناراحت کننده است.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تغییر اساس نامه ها و آیین نامه های ارتقاء هیئت علمی را نیازمند تحول جدی دانست و افزود: همچنین تغییراتی جدی باید در خصوص آیین نامه اجرایی مدیریت دانشگاه که بسیار ضعیف است و در شأن جمهوری اسلامی نیست را صورت گیرد.

وی در این خصوص تصریح کرد: این آیین نامه کاربردی نیست چراکه در این آیین نامه مشخص نشده رئیس دانشگاه باید مدیر اجرایی باشد یا به عنوان یک رهبری علمی نقش هدایت دانشگاه اسلامی را بر عهده بگیرد و باید تفاوت این دو مشخص شود.

زاهدی تغییر هیئت امنا را از دیگر موضوعاتی دانست که نیازمند تحول جدی هستند و در این خصوص ادامه داد: اگر این سه موضوع محقق شوند آن زمان می توانیم در جهت ایجاد تمدن اسلامی دانشگاه ها را حرکت دهیم و اینها یک ضرورت هستند و باید به آنها توجه داشت.

وی با اشاره به خدمات بسیار موثر دانشگاه اراک در خصوص ارتقای سطح علمی و فناوری بیان داشت: همچنین دانشگاه پیام نور محلات هم اقداماتی موثر انجام شده بود که اینها نیاز به حمایت بیشتر دارند وباید مورد توجه باشند.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی رویکرد وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی در بحث فرهنگی را بسیار ضعیف دانست و افزود: امیدواریم با تغییراتی که در مدیریت فرهنگی وزارت خانه ایجاد شده است شاهد روند تقویت این موضوع و حل این مشکل باشیم.

وی در این خصوص اضافه کرد: دانشگاه های علوم پزشکی باید طلب هایی که دارد را به مرحله وصول برساند چراکه این موضوع باعث رفع بسیاری از مشکلات خواهد شد.

زاهدی ایجاد واحدهای علمی و فناوری برای رشته های مهارتی را امری لازم دانست و افزود: ایجاد رشته هایی که کاربردی هستند بسترها و ظرفیت های مناسبی را ایجاد می کند که باید از آنها استفاده کرد.

وی در خصوص مشکلات دانشگاه پیام نور عنوان کرد: وضعیت پیمانی کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور مشکلات جدی را به وجود آورده است که باید به طور کارشناسی بررسی شود.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی هوشیاری دانشگاه آزاد در خصوص ایجاد برخی بی حساب و کتابی ها را لازم و ضروری خواند و افزود: چرا باید در کشور یک نفر از اعضای هیئت علمی در یک سال 120 رساله دکترا داشته باشد و دانشگاه آزاد باید در این خصوص نظارت بیشتری داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اینکه ساختمان های دانشگاه فرهنگیان فرسوده هستند را قبول داریم ولی آنچیزی که مهم است باید با توجه به شرایط کشور از همه ظرفیت هایی که می شود در جهت پیشبرد اهداف آموزش عالی استفاده کرد باید انجام شود.

 انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم رهبری علمی روسای دانشگاه ها برای هدایت دانشگاهی اسلامی در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..