تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فایل صوتی مکالمه نژادپرستانه ریگان و نیکسون جنجال آفرید

در ماهیت سران جنایتکار آمریکا در تحقیر ملتها تفاوتی وجود ندارد

در این فایل صوتی، آقای ریگان هیات نمایندگی کشورهای آفریقایی در سازمان ملل متحد را «میمون» خطاب می‌کند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از شبکه های مجازی،فایل صوتی منتشر شده از مکالمۀ رونالد ریگان، فرماندار وقت ایالت کالیفرنیا با ریچارد نیکسون، رئیس جمهوری وقت آمریکا که مربوط به سال ۱۹۷۱ میلادی است، جنجال جدیدی در ایالات متحده به راه انداخت. در این فایل صوتی، آقای ریگان هیات نمایندگی کشورهای آفریقایی در سازمان ملل متحد را «میمون» خطاب می‌کند.

فایل صوتی مکالمه نژادپرستانه ریگان و نیکسون جنجال آفرید

رونالد ریگان که بعدها در سال ۱۹۸۱ به ریاست جمهوری آمریکا رسید، در جریان رای گیری در سازمان ملل متحد از موضع کشورهای آفریقایی در دفاع از چین اظهار ناراحتی کرده بود.

در مقاله تیم نفتالی، استاد تاریخ دانشگاه نیویورک که وب‌سایت مجله «آتلانتیک» آن را منتشر کرده، آمده است رونالد ریگان پس از آنکه مجمع عمومی جمهوری خلق چین را به رسمیت شناخت و تایوان را اخراج کرد، در تماس تلفنی به نیکسون می‌گوید: «با دیدن آنها (نمایندگان کشورهای آفریقایی)، آن میمون‌ها که از آن کشورهای آفریقایی هستند، لعنت به آنها، آنها هنوز با پوشیدن کفش راحت نیستند.»

در نوار صوتی منتشر شده نیکسون با شنیدن این جمله، بلند می‌خندد.

در آن جلسۀ مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وقتی که نمایندگان جمهوری خلق چین جایگزین نمایندگان تایوان در سازمان ملل شد، اعضای نمایندگی تانزانیا شروع به رقصیدن کردند.

با این حال داستان اظهارات نژادپرستانه ریگان و نیکسون به اینجا ختم نمی‌شود. تیم نفتالی نوشته است که بعد از این مکالمه، نیکسون با ویلیام راجرز وزیر خارجه‌اش تماس می‌گیرد و با یادآوری مکالمه‌اش با رونالد ریگان به راجرز می‌گوید: «او اینها، این آدمخواران را دیشب در تلویزیون دید. خدایا آنها حتی کفش هم به پا نداشتند و حالا آمریکا می‌خواهد سرنوشتش را به دست اینها بدهد.»

تیم نفتالی نوشته است که سه هفته پیش از مکالمه، ریچارد نیکسون در گفتگو با دانیل پاتریک موینهان استاد دانشگاه هاروارد دیدگاهش را درباره آفریقایی‌ها و آمریکایی‌های آفریقایی تبار اعلام می‌کند.

نیکسون به تئوری ریچارد هرنشتاین و آرتور جنسن علاقمند شده بود که هوش را با نژاد مرتبط می‌دانستند. نیکسون گفته بود که نظریه این دو به نظر او به حقیقت خیلی نزدیک است. نیکسون به سلسله مراتب نژادی معتقد بود که بر مبنای آن سفید پوست‌ها در راس هرم قرار می‌گیرند. او معقتد بود اینکه بگوییم آفریقایی‌ها پایین‌تر از سفید پوست‌ها هستند، نژادپرستانه نیست.

به گفتۀ تیم نفتالی، این دیدگاههای نژادپرستانه نیکسون به ما می‌گوید که چرا او از حکومت‌های آپارتاید رودزیا و آفریقای جنوبی دفاع می‌کرد.

کاشف این نوار صوتی تیم نفتالی استاد تاریخ دانشگاه نیویورک است که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ میلادی مدیر کتابخانه نیکسون بوده است. او نوشته است که این مکالمه از سوی دفتر نیکسون ضبط شده است و بعدها به عنوان بخشی از منابع کتابخانه نیکسون طبقه‌بندی شده است.

او نوشته است که در سال ۲۰۰۰ میلادی و زمانی که آرشیو ملی این مکالمه را منتشر کرد، بخش نژاد‍پرستانه این مکالمه برای حفاظت از حریم خصوصی ریگان از دید عموم کنار گذاشته شده بود.

با مرگ ریگان در سال ۲۰۰۴ عملا نگرانی از فاش شدن فضای خصوصی رفع شد.

تیم نفتالی نوشت است که سال گذشته تقاضای برسی مجدد مکالمه میان ریگان و نیکسون را مطرح کرده بود و دو هفته پیش آرشیو ملی نسخه کامل این مکالمه را منتشر کرد.

بیان اظهارات نژادپرستانه از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز در یک ماه گذشته در صدر اخبار جهان قرار گرفته است.

مکالمه میان ریگان و نیکسون در سال ۱۹۷۱میلادی که مکالمه میان رئیس جمهوری آینده و وقت آمریکا بود، نشان می‌دهد که اظهارات نژادپرستانۀ روسای جمهوری آمریکا موضوع جدیدی نیست و تنها نکته جدید اظهارات آقا ترامپ این است که او بصورت علنی این اظهارات را بیان می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فایل صوتی مکالمه نژادپرستانه ریگان و نیکسون جنجال آفرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..