تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عکس های باورنکردنی از تغییرات شهر دبی و تبدیل شدن به شهری بزرگ

تغییرات دبی در طول چند سال اخیر بسیار زیاد و گسترده بوده است.

دبی در ابتدا یک روستای کوچک ماهیگیری بود و تبدیل به کلانشهری مهم شد.

عکس هایی از این شهر موجود است که پس از مشاهده آنها حتما از حجم تغییرات دبی شگفت زده خواهید شد.

امروزه ایرانیان زیادی چه به صورت شخص و چه با تور دبی به این شهر می روند. شهر دبی فقط چند دهه است که تبدیل به یکی از مهمترین شهرهای دنیا شده است.

با مشاهده عکس های قدیمی باورش برای شما سخت است که این شهر تا چه حد پیشرفت کرده است.

شما را دعوت می کنیم که عکس هایی از پیشرفت و مدرن شدن شهر دبی را ببینید.

عکس های تغییرات گسترده شهر دبی و تبدیل شدن به شهری زیبا

در سال ۱۸۳۳، دبی سکونتگاه ۸۰۰ نفر از اعضای قوم بنی یاس بود، کسانی که به دلیل بندرگاه طبیعی که خور دبی ایجاد کرده بود، جذب این منطقه برای زندگی شدند. این امر سبب شد دبی به مرکز ماهیگیری و صید مروارید تبدیل شود. بادیه‌نشینانی که به زبان عربی صحبت می‌کردند و از عشایر خاورمیانه بودند، گاهی در خور دبی اسکان می‌یافتند و در خانه‌هایی که از برگ و ساقه‌های درختان نخل ساخته می‌شدند، زندگی می‌کردند.

این عکس در دهه ۵۰ میلادی از دبی گرفته شده است، زمانی که چاه نفت هنوز در این منطقه کشف نشده بود.

بیشتر بخوانید : راهنمای سفر به دبی و امارات و مکان های دیدنی این شهر

تغییرات شهر دبی

تغییرات زیاد شهر دبی

دبی بندری توسعه نیافته در بیابان و به همین اندازه کوچک ماند و کم کم خور دبی را لایه و ماسه‌گل گرفت که شاید در نتیجه رفت و آمد مکرر قایق‌ها بود که در این منطقه مشغول ماهیگیری و صید مروارید بودند.

در سال ۱۹۶۶ بود که نفت در امارات کشف شد. مقدار زیادی پول برای توسعه زیرساخت‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها با سرعت شگفت‌انگیزی به سوی این کشور سرازیر شد. در این عکس کارگران کشتی را می‌بینید که در سال ۱۹۶۷، بسته‌های سیمان را به ساحل حمل می‌کنند.

تغییرات شهر دبی

عکس های روستای دبی

در دهه ۶۰ میلادی، بررسی‌های گمرک انجام می‌گرفت، البته بسیار متفاوت از روش بررسی نفتکش‌های غول‌آسا و کانتینرهایی که امروزه در حال رفت و آمد به دبی هستند.

تغییرات شهر دبی

عکس قدیمی شهر دبی

در عکس زیر پزشکانی را می‌بینید که در بیمارستان دبی در سال ۱۹۶۷، در اتاقی روباز به بیماران رسیدگی می‌کنند.

تغییرات شهر دبی

عکس از شهر دبی قدیمی قبل از پیشرفت

در این تصویر خور دبی را در سال ۱۹۶۷، مدت کوتاهی پس از کشف نفت، مشاهده می‌کنید.

تغییرات شهر دبی

عکس قدیمی از بندر دبی

در این عکس خط افق شهری دبی قطعا بسیار کم‌ارتفاع باقی مانده است.

تغییرات شهر دبی

عکس از تغییرات گسترده شهر دبی

فرودگاه دبی در سال ۱۹۵۹ و به فرمان حاکم آن زمان، شیخ رشید بن سعید آل مکتوم ساخته شد. این فرودگاه باندی ۱۸۰۰ متری از شن و ماسه فشرده داشت؛ باند آسفالته در سال ۱۹۶۳ به این فرودگاه اضافه شد. این عکس تصویری از ایستگاه آتش‌نشانی فرودگاه دبی و ترمینال/ برج مراقبت آن در سال ۱۹۶۵ است.

تغییرات شهر دبی

عکس سیاه و سفید قدیمی دبی

زمانی که باند جدید در سال ۱۹۶۵ افتتاح شد، اولین هواپیمایی که در آن فرود آمد، هواپیمای Comet خطوط هواپیمایی خاورمیانه بود.

تغییرات شهر دبی

فرودگاه قدیمی شهر دبی

در ادامه تصویری از ساخت و ساز یک ساختمان را در سال ۱۹۷۷ مشاهده می‌کنید. این ساختمان در حال ساخت، مرکز تجارت جهانی دبی است که در ۳۹ طبقه ساخته شد و بعدها نیز با اسم برج شیخ رشید شناخته شد. این برج در سال ۱۹۷۹ افتتاح شد و در میان اولین آسمان‌خراش‌های امارات قرار دارد.

تغییرات شهر دبی

عکس های پیشرفته دبی

ساخت مسجد جمیرا در سال ۱۹۷۶ آغاز شد و تکمیل آن ۳ سال طول کشید.

تغییرات شهر دبی

عکس های جالب شهر دبی

در دهه ۷۰ میلادی بود که جاده‌های دبی به‌روز شد و شکل جدیدی به خود گرفت. رونق ساخت و ساز در این شهر باعث هجوم کارگران خارجی به دبی شد که اغلب از آسیا و سایر کشورهای خاورمیانه عازم این منطقه می‌شدند. بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵، جمعیت شهر بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

تغییرات شهر دبی

شهر دبی با تغییرات زیاد

در اواخر دهه ۷۰ میلادی و اوایل دهه ۸۰، دولت دبی تصمیم گرفت این شهر را به مقصد گردشگری تبدیل کند و منابعی برای این امر اختصاص داد. در سال ۱۹۸۸ فقط ۴۸ هتل با ۴۷۶۴ اتاق در کل دبی وجود داشت. امروزه در این شهر بیش از ۶۰۰ هتل و در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار اتاق وجود دارد. فقط ۸ مقصد گردشگری در دنیا وجود دارد که تعداد اتاق هتل‌هایشان بیشتر از دبی است که شامل لاس‌وگاس با ۱۵۲ هزار اتاق، اورلاندو با ۱۵۰ هزار اتاق و پاریس با ۱۴۰ هزار اتاق می‌شود.

تغییرات شهر دبی

عکس از پیشرفت شهر دبی

مدتی بعد پارک‌های موضوعی به تفریحات موجود در دبی اضافه شد، با این حال این ترن هوایی زیاد پرشور و هیجان به نظر نمی‌رسد.

تغییرات شهر دبی

تا سال ۱۹۸۷ شهر به‌صورت بی‌رویه رشد کرد و روستاهای اطراف را نیز در خود بلعید. با این حال دورنمای شهری آن زمان با شکل کنونی دبی فاصله زیادی داشت.

تغییرات شهر دبی

اولین زمین چمن گلف در خاورمیانه، کلوپ گلف امارات بود که در سال ۱۹۸۸ ساخته شد.

تغییرات شهر دبی

در این تصویر Seve Ballesteros، بازیکن حرفه‌ای گلف اهل اسپانیا را مشاهده می‌کنید؛ این عکس در سال ۱۹۹۰ گرفته شده است. مسابقات گلف دبی دیزرت کلاسیک (dubai desert classic) که یک رویداد تور اروپایی با ۳ میلیون دلار جایزه است، هنوز هم هر ساله در دبی برگزار می‌شود.

تغییرات شهر دبی

به تدریج معماری بناهای شهر چشم‌نوازتر شد.

تغییرات شهر دبی

تصویر زیر عکسی از برج آب دبی است که در پارک Al Khazzan قرار دارد. این برج زمانی یکی از بلندترین ساختمان‌های شهر بود.

تغییرات شهر دبی

در سال ۲۰۰۰ بود که ارتفاع دورنمای شهری دبی با تکمیل مجموعه برج‌های امارات افزایش چشمگیری یافت. این مجموعه شامل برج هتل جمیرا امارات با ۵۶ طبقه و برج اداری امارات با ۵۴ طبقه است.

تغییرات شهر دبی

در سال ۲۰۰۶ یک چهارم جرثقیل‌های جهان در پرژوه‌های ساخت و ساز دبی مشغول فعالیت بودند، اما آن روزهای پررونق به سر آمد و بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۸، سرعت دیوانه‌وار ساخت و ساز در این شهر کاهش یافت.

تغییرات شهر دبی

بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ میلادی به اقتصاد دبی نیز ضربه زد، اما پس از مدت کوتاهی، اوضاع بهتر شد. در ۴ ژانویه سال ۲۰۱۰، برج خلیفه در دبی افتتاح شد که با ۸۲۹٫۸ متر ارتفاع، بلندترین برج جهان است و در حال حاضر در میان آسمان‌خراش‌های بسیار بزرگ جهان قرار دارد.

تغییرات شهر دبی

با اینکه ساخت برج‌العرب در سال ۱۹۹۹ به اتمام رسید، هنوز هم برجسته‌ترین ساختمان دبی است. این برج در جزیره‌ای مصنوعی واقع شده و توسط گذرگاهی باریک به شهر متصل است.

تغییرات شهر دبی

داخل این برج نیز به اندازه نمای بیرونی آن بسیار چشمگیر و زیبا است.

تغییرات شهر دبی

برای اینکه بتوانید سرعت تغییر در دبی را ببینید، عکس ماهواره‌ای از این شهر را در سال ۱۹۷۴ مشاهده کنید.

تغییرات شهر دبی

و عکس ماهواره‌ای دیگری که در سال ۲۰۰۰ گرفته شده است.

تغییرات شهر دبی

و این عکس ماهواره‌ای امروزی دبی است. به جزایر مصنوعی که در این تصویر وجود دارد، توجه کنید؛ جزیره نخل جبل علی، جزیره نخل جمیرا و جزایر جهان.

تغییرات شهر دبی

و این هم تصویری نزدیک از جزیره پالم جمیرا که تنها جزیره مصنوعی تکمیل‌شده دبی است. در این جزیره صدها ویلا و هتل وجود دارد.

تغییرات شهر دبی

ساخت و ساز در دبی قطعا ادامه دارد. پروژه جزایر جهان در سال ۲۰۰۳ آغاز شد و شامل ۳۰۰ جزیره می‌شود که به شکل نقشه جهان است. این پروژه در سال ۲۰۰۸ به دلیل بحران مالی متوقف شد و امروزه فقط ساخت تعداد کمی از این جزایر، از جمله جزیره لبنان کامل شده است. البته ساخت برخی دیگر از جزایر مثل موناکو، سوئیس و هلند دوباره آغاز شده است.

تغییرات شهر دبی

ساخت و ساز در جزیره مصنوعی Clarence انجام می‌گیرد. جزیره Clarence اصلی یکی از جزایر شتلند جنوبی است.

تغییرات شهر دبی

توسعه فرودگاه بین‌المللی در چند دهه گذشته قابل توجه است. فرودگاه بین‌المللی دبی شلوغ‌ترین فرودگاه برای مسافران بین‌المللی است.

تغییرات شهر دبی

بیشتر بخوانید : جاذبه های رایگان و ارزان دبی + سفر نوروزی ارزان به دبی

تعداد رای: 0 و امتیازات: 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عکس های باورنکردنی از تغییرات شهر دبی و تبدیل شدن به شهری بزرگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..