تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انقلاب اسلامی معادلات حاکمیت استکبار را به هم زد/ملت ایران نظام مردم سالاری دینی تشکیل دادند

آغاز مراسم رونمایی از کتاب «انقلاب چهل ساله»به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از کتاب «انقلاب چهل ساله» در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.در ابتدای مراسم کلیپی از دست آورد های انقلاب اسلامی پخش شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه کتاب «انقلاب چهل ساله» در سه سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی در ابعاد سیاسی، دینی، معنوی، علمی، فناوری و نظامی دست آورد های انقلاب اسلامی را تبیین می کند، گفت: کتاب تصویری واقعی، عینی و روشن از فرصت ها و دست آورد های انقلاب اسلامی به مخاطب ارائه می دهد. به خصوص  نسل جوانی که امام، انقلاب و جنگ را ندیده اند، می توانند در این کتاب عظمت انقلاب اسلامی را بهتر ببینند.

وی افزود: کتاب «انقلاب چهل ساله»، منبعی قابل اعتماد برای محققان، دانشگاهیان، نسل جوان و جهان با توجه به اسناد ارائه شده در کتاب و تنظیم خوب آن است. این کتاب قابلیت ترجمه شدن و ارائه  به عنوان سند جهانی را دارد و به زودی ترجمه و در جهان منتشر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به یادداشت سردار سلیمانی بر کتاب گفت: جلد اول، دست آوردها و مباحث مربوط به انقلاب اسلامی است. مباحث گوناگون در کتاب وجود دارد که باید به آن گسترده تر بپردازیم و نمایی از این دست آوردها در این کتاب ارائه شده است.امیدوارم نویسندگانی که این کتاب را تدوین و منتشر کردند این راه را ادامه دهند و جلدهای بعدی آن را تدوین و منتشر کنند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی تغییر در باورها در سطح بین المللی ایجاد کرد به  تفاوت نگاه مردم امروز به حاکمیت با گذشته اشاره و بیان کرد: همه آنچه در حاکمیت استکبار مطرح بود انقلاب اسلامی و ملت ایران این معادلات را به هم زد و به چالش کشید.

انقلاب اسلامی تفکر کمونیستی را به بن بست کشید

وی افزود: انقلاب اسلامی تفکر کمونیستی را به بن بست کشید و تقابل بلوک غرب و شرق به تقابل اسلام و استکبار جهانی تبدیل شد، قدرت بلوک غرب متزلزل شد و در آینده شاهد حاکمیت اسلام و شکل گیری تمدن نوین اسلامی خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین شیرازی از ترسیم حرکت در مسیر عدالت محوری و خداجویی توسط انقلاب اسلامی و مطرح شدن مباحثی در سطح منطقه که کتاب به آن می پردازد، گفت: تلفیق دین و سیاست از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود که در کتاب به آن پرداخته شد. گسترش گفتمان مقاومت چه در جهان چه در منطقه و احیای عزت اسلام توسط انقلاب اسلامی از مباحث دیگری بود که در کتاب مطرح شد.

وی ادامه داد: ملت ایران نظامی را شکل داد که مانند نداشت؛ یک نظامی را شکل داد که علیرغم دشمنی های استکبار جهانی روی پای خود ایستاد در حالیکه اکثر کشورهای غربی علیه ما بودند .ملت ایران یک نظام مردم سالاری دینی را تشکیل دادند که دشمن با ۴۰ سال عناد نتوانست انقلاب اسلامی ایران را شکست دهد و این انقلاب توانست روز به روز پیشرفت داشته باشد. انقلاب برای ملت ایران استقلال و آزادی را در ابعاد اقتصادی، معنوی، دفاعی، سیاسی به ارمغان آورد که به این دست آوردها با ذکر نمونه در کتاب اشاره می‌شود.

رونمایی از کتاب «انقلاب چهل ساله» همزمان با بیانیه مهم گام دوم انقلاب اسلامی

در این مراسم کریم خانی، یکی از نویسندگان کتاب انقلاب چهل ساله، با اشاره به اینکه خدارا شاکریم که تالیف و رونمایی از کتاب «انقلاب چهل ساله» در مقطعی انجام می‌شود که مقام معظم رهبری بیانیه مهم گام دوم انقلاب اسلامی را ابلاغ کردند، گفت:آنچه در کتاب به آن پرداختیم عمل به بند اول گام دوم انقلاب اسلامی، تبیین دست آورد های چهل ساله انقلاب اسلامی بود و در یادداشت سردار سلیمانی به آن اشاره شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی دست آورد های زیادی داشت که ما در کتاب به تمام دست آورد ها نپرداخته ایم اما در جلدهای بعد این کاستی ها برطرف می شود.کتاب در ۶۴۸ صفحه، ۶ فصل و یک نتیجه گیری تدوین شده است و در مجموع حدود ۱۰۰ دست آورد در کتاب مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان مراسم از کتاب انقلاب چهل ساله رونمایی شد.

گفتنی است علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری از میهمانان این مراسم هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انقلاب اسلامی معادلات حاکمیت استکبار را به هم زد/ملت ایران نظام مردم سالاری دینی تشکیل دادند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..