تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمایت از کشاورزان با همکاری بورس کالای ایران

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا؛ حسین زینلی در حاشیه نشستی در تبریز که به منظور بررسی الزامات توسعه گیاهان نو در حاشیه دریاچه ارومیه برگزار شدوی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که کشاورزان بیشتر محصولاتی را که جنبه صادراتی دارند کشت کنند و اگر محصول جدیدی کشت می شود حتما کشاورزی مبتنی بر قرارداد باشد.

وی با اشاره به اینکه حفظ آب در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: برنامه ها هدفمند شده و امیدوارم با همکاری تمامی نهادها بتوانیم زنجیره ای بر محور کشاورزی با گیاهان کم آب بر و دارای ارزش افزوده بسیار بالا تعریف کنیم.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰۶ هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی کشور است که ۷۰ درصد متعلق به استان های خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی است

زینلی با بیان اینکه در بین گیاهان دارویی زعفران بیشترین صادرات را به خود اختصاص داده است، گفت: در سال گذشته ۳۵۱ میلیون دلار صادرات زعفران انجام شد که اگر قاچاق آن را نیز حساب کنیم حدود ۴۰۰ میلیون دلار ارزش صادراتی داشتیم. 

وی ادامه داد: حدود سه هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی زیر کشت گیاهان دارویی است که تقریبا به صورت پایلوت و نمونه ترویجی کشت شده اند همچنین برخی از گیاهان نیز به تازگی در این استان کشت می شود.

زینلی با بیان اینکه در سال جاری برنامه های متفاوتی در حال اجراست و به دنبال معرفی گیاهان کم آب بر، جهت کشت هستیم، گفت: آذربایجان شرقی قابلیت کشت گیاهان دارویی به صورت دیمی را نیز داراست.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم آذربایجان شرقی را به استان تولید کننده انواع بذر گیاهان دارویی استاندارد تبدیل کنیم تا گیاهان دارویی که ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارند در این استان کشت شود.

زینلی اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی زنجیره ارزش کامل است و آنچه که مغفول مانده اتصال به حلقه های ارزش افزوده و فروش است.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی اعلام کرد: امسال به دنبال فعال کردن انبارهای بورس در آذربایجان شرقی هستیم و امیدواریم صندوق های گیاهان دارویی با حمایت هایی که انجام شده در این استان شکل گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمایت از کشاورزان با همکاری بورس کالای ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..