تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قطعی دو مسیر انتقال فیبر نوری در اروپا؛ دلیل اختلال سرعت اینترنت ایران

وزیر ارتباطات در توضیح افت سطح دسترسی به اینترنت اعلام کرد قطعی مسیر انتقال فیبر نوری در اروپا باعث اختلال گسترده در ارتباطات بین‌المللی ایران شده بود.

بامداد پنج‌شنبه ۶ تیرماه، کاربران افت محسوسی در سرعت و کیفیت اینترنت مشاهده کردند که واکنش عضو هیأت مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت و همچنین وزیر ارتباطات را در پی داشت. به‌گفته‌ی عضو هیأت مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیر ساخت این اختلال گسترده بین ۴۳ دقیقه‌ی بامداد و ساعت ۲ بامداد امروز پیرو قطعی دو مسیر انتقال فیبر نوری در اروپا به وجود آمد و موجب افت محسوس سرعت و کیفیت اینترنت اکثر کاربران داخل کشور شد. وی همچنین اعلام کرد باتوجه‌به بررسی‌های انجام‌شده، هیچ‌گونه حمله یا خرابی عمدی شناسایی نشده است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و قطعی فیبر در مسیرهای بالادستی در اروپا بین بلغارستان و فرانکفورت را علت اختلال گسترده اعلام کرد. به‌گفته‌ی وی، چند تأمین‌کننده‌ی اینترنت ایران، از این مسیرها استفاده می‌کردند و همین موضوع باعث اختلال یک ساعت‌ونیمه در ارتباطات بین‌المللی ایران شد. وی همچنین با انتشار گرافی اعلام کرد هزار گیگابیت‌برثانیه قطعی ظرفیت داشتیم و نوشت:

همان‌طور که در گراف زیر دیده می‌شود، قطعی فیبر در مسیرهای بالادستی در اروپا بین بلغارستان و فرانکفورت که چند تأمین‌کننده‌ی اینترنت ایران، از آن مسیرها استفاده می‌کرده‌اند، باعث اختلال گسترده‌ی ۱/۵ ساعته در ارتباطات بین‌المللی ایران شده بود. هزار گیگابیت برثانیه قطعی ظرفیت داشتیم.

گراف قطعی اینترنت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قطعی دو مسیر انتقال فیبر نوری در اروپا؛ دلیل اختلال سرعت اینترنت ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..