تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هانس زیمر به بی‌ ام و در ساخت صدا برای خودرو‌های الکتریکی کمک می‌کند

هانس زیمر، یکی از شاخص‌ترین آهنگ‌سازان جهان، به بی‌ام‌و در تولید صدا برای خودروهای الکتریکی که کاملا بی‌صدا هستند، کمک خواهد کرد.

وقتی نوبت به آهنگ‌سازی می‌رسد، افراد کمی در دنیا هستند که به اندازه‌ی هانس زیمر (Hans Zimmer) مورد تحسین و تشویق قرار گرفته باشند. این مرد یک نابغه است. به نظر می‌رسد بی‌ام‌و نیز موافق این نظر است و به‌تازگی اعلام کرده که زیمر برای خودروهای الکتریکی آینده‌ی این شرکت تولید صدا خواهد کرد.

هانس فلوریان زیمر متولد ۱۲ سپتامبر ۱۹۵۷، آهنگساز موسیقی متن فیلم و تهیه‌کننده‌ی موسیقی اهل آلمان است. آثار زیمر در ترکیب موسیقی الکترونیک با ارکستر سمفونیک جالب و قابل‌توجه هستند. از ۱۹۸۰ تا به امروز او برای نزدیک به ۱۵۰ فیلم آهنگ‌سازی کرده است. بخشی از آثار او شامل شیر شاه (که جایزه‌ی اسکار بهترین آهنگ را برای او به ارمغان آورد)، مجموعه فیلم‌های دزدان دریای کارائیب، Interstellar، Inception و سه‌گانه‌ی شوالیه‌ی تاریکی می‌شود. او چهار بار جایزه‌ی Grammy، سه بار جایزه‌یClassical BRIT، دو بار جایزه‌ی Golden Globes و یک جایزه‌ی اسکار دریافت کرده است. همچنین زیمر در فهرست ۱۰۰ نابغه‌ی زنده قرار دارد که توسط دیلی‌تلگراف منتشر شده است.

مقاله‌های مرتبط:

همان‌طور که می‌دانید، خودروهای الکتریکی مشکلاتی دارند که معمولا در مدل‌های بنزینی این مسائل وجود ندارد. اصلی‌ترین آن‌ها، بی‌صدا بودن است. این خودروها در جاده کاملا ساکت و بی‌صدا هستند و این امر ممکن است کمی خسته‌کننده باشد. مسئله‌ی یادشده یک ایراد جدی برای زمانی است که سازنده در حال ساخت یک خودروی الکتریکی با عملکرد بالا و پر قدرت است؛ مانند نمونه‌ی تازه‌معرفی‌شده‌ی ویژن M نکست. بنابراین، زیمر و رنزو ویتالی، مهندس صوت و طراح صدا در گروه بی‌ام‌و، گروهی را تشکیل دادند تا به این خودرو صدا بدهند. این طرح مفهومی روز ۴ تیر در رویداد NextGen در موزه‌ی ‌BMW Welt، رونمایی شده است. زیمر در مورد این فرصت گفت:

من همیشه طرفدار بی‌ام‌و بوده‌ام. زمانی‌که کودک بودم، برگشتن مادرم به خانه را از روی صدای بی‌ام‌و‌اش تشخیص می‌دادم. از اینکه فرصتی پیش آمده تا برای خودروهای آینده‌ی بی‌ام‌و صدا طراحی کنم و برای آینده‌ی تجربه‌ی رانندگی الکتریکی احساس بسازم، هیجان‌زده‌ام.

رنزو نیز اضافه کرد:

ما تصور می‌کنیم که صداها، زیبایی و پیچیدگی خودروهای ما را جشن می‌گیرند و قادر به حرکت دادن افراد هستند. من طراحی فضای آکوستیک افراد را هم به‌عنوان یک امتیاز و هم به‌عنوان یک مسئولیت می‌بینم. هم به‌عنوان یک مهندس صوت و هم به‌عنوان یک موسیقی‌دان، همکاری با هانس زیمر یک افتخار ویژه برای من است.

هانس زیمر

در آخر نتیجه‌ی کار تحت عنوان BMW IconicSounds Electric معرفی خواهد شد و در خودروهای مختلفی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. جنس تیمر، معاون ارشد شرکت بی‌ام‌و در این رابطه می‌گوید:

ما می‌خواهیم BMW IconicSounds Electric، برای مشتریانی که برای صداهای احساسی ارزش قائل، هستند استفاده شود. آن‌ها با این کار رانندگی را با تمام احساس خود تجربه خواهند کرد.

به‌گفته‌ی سازندگان، صداهایی که خواهیم شنید، از الهام‌گرفته‌شده‌اند. ویتالی در این‌باره می‌گوید:

توسعه و ترکیب صدای خودروی ویژن M نکست، الهام‌گرفته از نورپردازی‌های جیمز تورل و اولافور الیاسون است. به‌طور خاص، تورل برای ایجاد توهم فضای نامتناهی که تجربه‌ای جادویی در تماشاگر ایجاد می‌کند، شناخته می‌شود. ایده‌ی صدای خودروی M نکست نیز ایجاد چنین حسی ازطریق صدا است.

هانس زیمر

زیمر اضافه می‌کند:

تعامل راننده با پدال گاز تنها یک تماس مکانیکی نیست و یک عمل اجرایی نیز هست، زمانی‌که راننده میان شکل‌گیری یک سری بافت‌های صدا در حرکت است، شتاب‌گیری تبدیل به تجربه می‌شود.

همه‌چیز تابه‌اینجا عالی به نظر می‌رسد اما درنهایت نکته‌ی مهم‌تر، نتیجه‌ی نهایی کار است. با دانستن این مسئله که آثار هانس زیمر چقدر خوب هستند، پیش‌بینی می‌شود نتیجه‌ی کار خوب باشد.

شما چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با زومیت به اشتراک بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هانس زیمر به بی‌ ام و در ساخت صدا برای خودرو‌های الکتریکی کمک می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..