تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرکت‌های آمریکایی دستور ترامپ مبنی‌بر منع فروش کالا به هواوی را دور زده‌اند

بعد از گذشت یک ماه از تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، زمزمه‌هایی از دورزدن این محدودیت‌ها به‌وسیله‌ی شرکت‌های آمریکایی از طرق قانونی به‌گوش می‌رسد.

منابع موثق به روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز می‌گویند شرکت‌های آمریکایی با استفاده از مزیت‌های قوانین مربوط‍‍ به برچسب‌‌گذاری، تحریم‌ها را دور می‌زنند. بنابر گزارش روز سه‌شنبه‌ی این روزنامه‌، سازنده‌های تراشه در آمریکا با نادیده‌گرفتن دستور دولتی ترامپ مبنی‌بر ممنوعیت فروش فناوری‌های آمریکایی به این غول مخابراتی چین، هنوز هم میلیون‌ها دلار از محصولات خود را به هواوی می‌فروشند. طبق این گزارش، ارسال این قطعات برای هواوی از سه هفته قبل شروع شده‌ است.

منابع به روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز گفته‌اند شرکت‌های اینتل و میکرون از مزایای استفاده از مقررات مربوط‌به برچسب‌گذاری برای ارسال کالا به هواوی بهره می‌برند؛ زیرا محصولاتی که شرکت‌های آمریکایی خارج از کشور تولید می‌کنند، همیشه ساخت آمریکا محسوب نمی‌شوند.

هواوی ماه گذشته در فهرست سیاه ایالات متحده قرار گرفت. علاوه‌بر‌این، به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از نزدیک‌بودن هواوی به دولت چین، رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، با امضای فرمانی اجرایی داد‌و‌ستد با این شرکت را ممنوع کرد. البته، ناگفته نماند هواوی بارها این اتهام‌ها را رد کرده‌ است.

مقاله‌های مرتبط:

یک هفته پس از امضای این فرمان دونالد ترامپ، وزارت بازرگانی آمریکا محدودیت‌هایی برای هواوی وضع و مجوز موقتی صادر‌ کرد که اجازه‌ی حفظ شبکه‌های موجود و ادامه‌ی به‌روز‌رسانی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها را تا اواسط اوت به این شرکت چینی می‌‌‌‌‌دهد. بااین‌حال، فرستادن قطعات برای استفاده در محصولات آینده‌ی این شرکت هنوز متوقف نشده‌ است.

این حرکات باعث ایجاد سردرگمی در صنعت تولید شده‌ است. برمبنای گزارش نیویورک‌تایمز، مدیرعامل میکرون بیان کرد:

طبق گزارش مالی که روز سه‌شنبه منتشر شد، ارسال محموله برای هواوی از یک ماه پیش متوقف شده‌ بود؛ اما با پیداکردن راهکارهای قانونی، روند ارسال محموله از دو هفته پیش از سر گرفته شده‌ است.

huawei

وی افزود درباره‌ی وضعیت هواوی قطعی‌نبودن درخورتوجهی وجود دارد.

جان نایفر، رئیس انجمن نیمه‌هادی آمریکا، روز جمعه در بیانیه‌ای نوشت:

با مذاکره با دولت ایالات متحده، معلوم شد برپایه‌ی فهرست سازمان و مقررات مرتبط، عرضه‌ی برخی از محصولات به شرکت هواوی ایرادی ندارد. هر شرکت براساس محصولات و زنجیره‌های تأمین خاص خود به‌طورمتفاوتی تحت‌تأثیر این تحریم‌ها قرار می‌گیرد و باید ارزیابی کند چگونه می‌تواند به بهترین شکل کسب‌و‌کار خود را حفظ کند و با آن منطبق باقی بماند.

شایان ذکر است اینتل از اظهارنظر در‌این‌باره امتناع کرده؛ درحالی‌که میکرون و هواوی نیز از اظهارنظر شتاب‌زده درباره‌ی این گزارش‌ها پرهیز کردند و مدتی بعد به آن واکنش نشان دادند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرکت‌های آمریکایی دستور ترامپ مبنی‌بر منع فروش کالا به هواوی را دور زده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..