تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه تعداد گوسفند و بره در کشور داریم؟/ تولد ٦٨٢ هزار رأس بره در خردادماه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از مرکز آمار ایران،  نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک، در خرداد ماه ١٣٩٨ نشان می‌دهد که تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشــور ٤٧,٣ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله ١٧,٥ میلیون رأس بوده است.

هر چند تعداد دام سبک نسبت به زمان مرجع (مهر ماه ١٣٩٧)  ٢٤ درصد افزایش یافته اما نسبت به اوج جمعیت این نوع دام از زمان شروع این طرح (اسفند ١٣٩٧) ٣ درصد کاهش یافته است که خروج دام‌های پرواری از گله (عرضه برای کشتار) و کاهش زایش دام‌ها، مهمترین دلایل این موضوع می‌باشد.

طبق یافته‌های این طرح آمارگیری، در خرداد ماه امسال، تعداد ٦٨٢ هزار رأس بره و ٣٦٥ هزار رأس بزغاله در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است که کمترین مقدار، از مهر ماه ١٣٩٧ تاکنون است.

۲۲۶۲۲۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه تعداد گوسفند و بره در کشور داریم؟/ تولد ٦٨٢ هزار رأس بره در خردادماه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..