تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«کارت پرواز» را با هدف راضی نگه داشتن مخاطب ساختم/ برای نجات چرخه سینما از تکرار تلاش کردم

فیلمم را با هدف راضی نگه داشتن مخاطب ساختم/ خواستیم چرخه سینما را از تکرار بازیگر نجات دهیممهدی رحمانی کارگردان سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص المان‌هایی که برای جذب مخاطب در فیلم «کارت پرواز» استفاده شده، گفت: قبل از ساخت فیلم نباید به ایجاد المان‌هایی مانند بازیگر و لوکیشن و ... برای جذب مخاطب فکر کرد؛ چون ذات خود فیلم و سینما این را نمی‌گوید و به شخصه نیز از اینگونه رویکرد فراری‌ام. مثل این است که شما محصول خوب و باکیفیتی ندارید و بخواهید با ظاهرسازی آن را جلوه دهید. در نتیجه فقط روی محتوا تمرکز کردم تا بتوانم مخاطبی که دو ساعت از وقت خود و هزینه‌ای را صرف دیدن «کارت پرواز» می‌کند، راضی از سالن بیرون برود.

وی در خصوص چگونگی شکل گیری ایده اصلی فیلمش بیان کرد: محتوای «کارت پرواز» یک موضوع اجتماعی، به روز و بیانگر بحران جامعه ماست و به بحث جابجایی مواد مخدر توسط جوان‌ها، زن‌ها، بچه‌ها و در کل کسانی می‌پردازد که آدم‌های معمولی هستند و اصل آنها خلافکار و بزهکار نیست، اما درگیر تبعات بحران‌های اقتصادی و شرایط سخت جامعه شده اند.

این کارگردان درباره عدم استفاده از بازیگران چهره و گران و پروداکشنی بزرگ عنوان کرد: کارکرد قصه فیلم به نحوی بود که مخاطب نبایست از بازیگران آن سابقه ذهنی داشته باشد تا بتوانیم حجم باورپذیری را بالاتر ببریم. ضمن اینکه استفاده از بازیگران جوان و درجه یک موجب می‌شود، چرخه سینما از تکرار بازیگر نجات پیدا کند و راهی برای ارائه استعداد مستعد‌ها باز شود.

وی در خصوص اکران «کارت پرواز» در خارج از کشور اظهار داشت: وقتی فیلمی می‌سازم به این چیز‌ها فکر نمی‌کنم؛ یعنی تقسیم بندی برای نمایش آن ندارم و اساسا اثری تولید می‌کنم که حرفش جهان شمول باشد، برای «کارت پرواز» هم اینچنین بود و البته مخاطب هدف را جامعه و کشورم قرار دادم و اگر امکانش فراهم شود، آن را خارج از کشور هم اکران خواهیم کرد.

رحمانی در پایان خطاب به مخاطبان سینما گفت: امیدوارم طرفداران سینما دیدن فیلم‌های مستقل و آثاری که دغدغه‌مند و اندیشمند هستند را دنبال کنند؛ چون قطعا این نوع سینما به جامعه و نظام اجتماعی ما کمک می‌کند، اگر به تاریخ سینما هم رجوع کنید، فیلم‌های اندیشمند هستند که ماندگار می‌شوند و دیگر آثار گذرا می‌آیند و می‌روند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««کارت پرواز» را با هدف راضی نگه داشتن مخاطب ساختم/ برای نجات چرخه سینما از تکرار تلاش کردم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..