تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جنگ لفظی بین گوگل و فیسبوک بالا گرفت

در روزهایی که مدل‌های تجاری این دو غول دنیای فناری زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند، درگیری لفظی بین مدیران ارشد آن‌ها هم افزایش پیدا کرده است.

نیک کلگ، معاون امور ارتباطات بین‌المللی فیسبوک روز دوشنبه در جریان یک سخنرانی در دانشکده‌ی دولتی هرتی در برلین پایتخت آلمان از سیاست‌های تجاری رقیب به‌شدت انتقاد کرد. کلگ از رقبای فیسبوک بابت فروش سخت‌افزار با قیمت‌های بالا و ایجاد یک کلوپ اختصاصی از مشتری‌های ثروتمند انتقاد کرد.

کلگ این‌گونه استدلال می‌کند که منتقدان علیه تبلیغات هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، به این نکته اشاره نمی‌کنند که محصول نهایی (شبکه اجتماعی) برخلاف بسیاری از محصولات مشابه در سیلیکون‌ولی، سرویس‌هایی رایگان هستند.

مقاله‌های مرتبط:

نیک کلگ در بخش دیگری از این سخنرانی گفت:

بعضی دیگر از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی با فروش سخت‌افزارهای گران‌قیمت کسب درآمد می‌کنند؛ بعضی دیگر با فروش حق عضویت و بعضی دیگر با انجام هر دو کار. مشتری های این شرکت‌ها اغلب از کشورهای توسعه‌یافته و اقتصادهای ثروتمند هستند. آن‌ها یک کلوپ اختصاصی ایجاد کرده‌اند که فقط برای مشتری‌هایی در دسترس است که آماده خریدن سرویس‌ها و سخت‌افزارهای گران‌قیمت هستند.

معاون امور ارتباطات بین‌المللی فیسبوک در دفاع از شرکت متبوعش گفت:

فیسبوک بر مبنای یک اصل کلی تأسیس شد: ما می‌خواهیم دنیا را به هم متصل کنیم. این کار را نمی‌توان با دریافت حق عضویت انجام داد.

کلگ نامی از اپل یا شرکت‌های ساخت‌افزار دیگر به میان نیاورد.  سخنگوی دیگر فیسبوک در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال از توضیح بیشتر درمورد سخنرانی کلگ خودداری کرد.

فیسبوک

این اظهارنظرها حدود یک هفته بعد از این مطرح شد که تیم کوک، مدیر اجرایی اپل در یک سخنرانی، انتقادهای غیرمستقیمی از فیسبوک کرد.

کوک در سخنرانی در دانشگاه استنفورد گفته بود:

اینکه یک نفر بخواهد درباره این مسئله صحبت کند، مسخره به نظر می‌رسد اما وقتی شما یک کارخانه آشوب‌سازی بنا می‌کنید، نمی توانید از زیر مسئولیت آشوب‌های ایجادشده شانه خالی کنید. مسئولیت‌پذیر بودن یعنی جرات فکر کردن به مسائلی از این دست.

تیم کوک حریم خصوصی را اساس یک شرکت تکنولوژی می‌داند

او گفته بود برای یک شرکت تکنولوژی، حریم خصوصی باید جزو نگرانی اساسی باشد. این اظهارات به تفاوت‌های مدل تجاری تبلیغ‌محور فیسبوک و مدل وابسته به فروش سخت‌افزار و سرویس اشتراک اپل اشاره دارند.

تیم کوک در بخش دیگری از آن سخنرانی گفته بود:

اگر بپذیریم که در دنیای امروز، جمع آوری، فروش و حتی سرقت اطلاعات شخصی ما ازطریق هک یک امر اجتناب‌ناپذیر است، باید بپذیریم که ما در آن شرایط چیزهایی بسیار بیشتر از اطلاعات از دست می‌دهیم؛ ما آزادی‌مان به‌عنوان انسان را از دست می‌دهیم.

درگیری‌های لفظی بین این دو شرکت بزرگ زمانی بالا گرفت که مسئولان رده بالا برای حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی مشتری‌های شرکت‌های فناوری نظیر فیسبوک وارد عمل شدند. این بررسی‌ها روی شرکت‌هایی انجام می‌گیرد که سرویس‌های رایگان عرضه می‌کنند و در مقابل اطلاعات کاربران خود را به شرکت‌های تبلیغاتی می‌فروشند.

فیسبوک گوگل

وزارت دادگستری و کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده در هفته‌های اخیر پیشنهاد نظارت بیشتر بر فعالیت‌های ضد رقابتی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی را مطرح کرده‌اند.

در همین زمان شرکت آلفابت که گوگل را زیرمجموعه خود دارد، بارها توسط اتحادیه اروپا جریمه مالی شده است. در ماه فوریه مقامات آلمان به فیسبوک دستور دادند روند جمع‌آوری اطلاعات کاربران بدون رضایت آن‌ها را متوقف کند.

غول‌های تکنولوژی که فعالیت آن‌ها براساس ساخت و فروش سخت‌افزار بنا شده، اخیرا تلاش کرده‌اند فعالیت‌های خود را در راستای امنیت کاربران نشان دهند. اپل در ماه‌های اخیر یک کمپین تبلیغاتی ۵۴ میلیون دلاری برای افزایش امنیت گوشی‌های آیفون ایجاد کرده است.

آقای کلاگ روز دوشنبه در سخرانی خود اعلام کرد فیسبوک از قانون‌گذاری استقبال می‌کند. او گفت دنیا در حال عبور از مرحله لذت بردن از نوآوری و رسیدن به مرحله سوظن به آن‌ها است؛ مرحله‌ای که با بررسی‌های موشکافانه همراه خواهد بود.

او گفت:

اینترنت همان‌طور که به رقابت نیاز دارد، به مقررات هم نیاز دارد. به همین دلیل است که ما می‌خواهیم با دولت‌ها و سیاست‌گذاران برای ایجاد یک سیستم مقرراتی هوشمند همکاری کنیم؛ سیستمی که به رقابت کمک کند، نوآوری را تشویق کند و از مشتری‌ها حفاظت کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جنگ لفظی بین گوگل و فیسبوک بالا گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..