تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سس هلو عسلی و هل؛ سسی خوشمزه و چند‌منظوره

۸۷۵۵۷۷

۱۰۲ 

سس هلو عسلی ترکیبی از پوره هلو، عسل همراه با هل به عنوان طعم دهنده‌ای عالی است. از این سس چند‌منظوره می‌توان انواع استفاده‌ها را کرد؛ از همراهی با غذا‌های کبابی تا پنکیک صبحانه، انواع وافل، بستنی، کرپ و سایر غذا‌ها و شیرینیها.

برترین‌ها: سس هلو عسلی ترکیبی از پوره هلو، عسل همراه با هل به عنوان طعم دهنده‌ای عالی است. از این سس چند‌منظوره می‌توان انواع استفاده‌ها را کرد؛ از همراهی با غذا‌های کبابی تا پنکیک صبحانه، انواع وافل، بستنی، کرپ و سایر غذا‌ها و شیرینیها.

سس هلو عسلی و هل؛ سسی خوشمزه و چند منظوره

هلو یکی از آن میوه‌های لطیف و دوست‌داشتنی است که بخاطر بوی خوبش ممکن است شما را یاد انواع کرم‌ها و ماسک‌های قدیمی بیندازد، اما هلو استفاده‌های فراوانی دارد. هلو نرم و لطیف است و زود له می‌شود بنابراین می‌توان آن را تبدیل به مربا یا کمپوت کرد. ترشی هلو هم یکی از آن ترشی‌های مورد علاقه من است که برای اولین بار که آن را درست کردم همه این ترشی را دوست داشتند. هلو را حتی می‌توان کباب کرد و با بستنی سرو کرد یا اگر خیلی له شده باشند و چاره‌ای برای آن نباشد می‌توان آن را تبدیل به یک لواشک خوشمزه و دوست داشتنی کرد. سس هلو هم یکی از روش‌های خوب استفاده از این میوه است. ترکیب هلو با عسل در کنار طعم دهنده‌ای مثل هل همانند قدم زدن در بهشت تابستانی است. بله برای رفتن به بهشت زمینی نیازی نیست که کیلومتر‌ها سفر کنیم بلکه تنها با خوردن یک غذای مورد علاقه می‌توان به آن دست یافت.

فکر کنم با خواندن این چند خط مثل من آب دهانتان راه افتاده باشد. البته من همیشه یک مشکل بزرگ با هلو دارم و آن هم پشم‌های هلوهاست. کلا از میوه‌های پشمالو خوشم نمی‌آید برای همین هم همیشه پوست آن‌ها را جدا می‌کنم. برای سس هلو هم باید این چنین کنید.

اجازه بدهید چیزی را به شما بگویم. در کشور ما بهار یعنی اولین روز فروردین تا آخرین روز خرداد و تابستان یعنی اولین روز تیر تا آخرین روز شهریور در حالی که اگر بخواهیم وضعیت آب و هوا را بدون در نظر گرفتن تقویم ملاک به حساب آوریم باید در جنوب ایران از اواسط فروردین را آغاز تابستان و در مناطق سردسیر از اواخر اردبیهشت را فصل تابستان در نظر بگیریم. خب حالا با این مقدمه می‌خواهم بگویم که هلو‌ها لزوما منحصر به فصل خاصی از لحاظ تقویمی نیستند و در جنوب کشور مدت زیادی است که فصل تابستان شروع شده و صحبت از غذا‌های تابستانی اصلا چیز عجیبی نیست.

مواد لازم

هلو: ۴ عدد بزرگ آب: ۳/۴ پیمانه عسل: ۱/۳ پیمانه هل: ۲ عدد (هسته‌های هل مورد نیاز است) کره: ۳ قاشق غذاخوری

سس هلو عسلی و هل؛ سسی خوشمزه و چند منظوره

طرز تهیه

۱. هلو‌ها را پوست و هسته گرفته و درشت خرد کنید. آن‌ها را داخل قابلمه‌ای با سایز متوسط همراه آب، عسل و دانه‌های هل بریزید (آن قطعات ریز سیاه رنگ دانه‌های هل هستند). بگذارید قابلمه به جوش آید. حرارت را کاهش دهید و روی آن را بپوشانید تا به مدت ۲۵ دقیقه آرام بپزد. مرتبا آن‌ها را بهم بزنید تا زمانی که هلو‌ها نرم شوند.

سس هلو عسلی و هل؛ سسی خوشمزه و چند منظوره

۲. با استفاده از یک گوشت کوب برقی یا ریختن آن‌ها در مخلوط کن، این ترکیب را پوره کنید تا حالت صاف و یکدست داشته باشد. کره را به آن اضافه کنید و بهم بزنید تا ذوب شود. اگر سس خیلی غلیظ است، مقداری آب به آن اضافه کنید تا رقیق شود.

سس هلو عسلی و هل؛ سسی خوشمزه و چند منظوره

۳. آن را در ظرفی دردار و در یخچال برای یک هفته نگهداری کنید.

۴. برای کنسرو کردن: کره را حذف کنید و سس را همانطور که گرم است در شیشه‌های مربایی بریزید به طوری که ۲ سانت بالایی شیشه فضای خالی باشد. درب آن‌ها را بگذارید و کاملا کیپ کنید. حالا شیشه‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید تا هم هواگیری شوند و هم کاملا استریل شوند. شیشه‌ها را از داخل آب جوش به آرامی بردارید و به مدت ۲۴ ساعت یکجا بدون حرکت نگه دارید. بررسی کنید که کاملا هواگیری شده باشند. آن‌ها را در جایی خنک و تاریک به مدت یک سال می‌توان نگهداری کرد. البته بهترین کار این است که تا ۶ ماه آینده استفاده شوند.

سس هلو عسلی و هل؛ سسی خوشمزه و چند منظوره

منبع: daringgourment




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سس هلو عسلی و هل؛ سسی خوشمزه و چند‌منظوره»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..