تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گالری‌های درجه یک، اعتبار خود را به پول نمی‌فروشند/ مدیران نباید در روند تولید اثر دخالت کنند

مدیر آرت فر تیر تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مدیران گالری نباید در روند تولید اثر دخالت کنند/ گالری‌های درجه یک اعتبار خود را به پول نمی‌فروشندمریم مجد مدیر آرت فر تیر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: این آرت فر متشکل از ۱۹ گالری است که دو گالری از اصفهان و شیراز و بقیه از تهران هستند، همانطور که می‌بینید تعداد زیادی اثر هنری در زیر یک سقف به نمایش درآمده و در کنار نمایشگاه پنل‌های مختلف خواهیم داشت.

وی در پاسخ به اینکه چرا تعدادی از گالری‌های مشهور در این آرت فر شرکت نکرده اند، بیان کرد: ما فراخوان دادیم، بعضی‌ها شرکت کردند و بعضی هم بنا به دلایلی که خودشان به آن معتقد هستند حضور نیافتند، مهم این است که ما همه را دعوت کردیم.

مدیر گالری در خصوص مکان برگزاری که در مرکز شهر است، گفت: فکر می کنم با برگزاری این رویداد در مرکز شهر و محل پرتردد، ارتباط خیلی خوبی بین هنر‌های تجسمی و مردم برقرار شود، یعنی علاوه بر مخاطبان خاص این عرصه که همیشه نمایشگاه‌ها و حراج‌ها را دنبال می‌کنند، می‌توانیم طیف وسیع تری از افراد را جذب کنیم.

وی درباره تاثیر وضعیت اقتصادی بر خرید و فروش آثار هنری اظهار کرد: خرید و فروش آثار هنری خیلی به وضعیت اقتصادی وابسته نیست، مجموعه داران همواره هنرمند مورد علاقه خود را دنبال می‌کنند و خرید‌ها را انجام می‌دهند.

مجد در پاسخ به اینکه چرا برخی گالری‌ها حس مالکیت به اثر و مراحل کار هنرمندان را دارند، گفت: بعضی از گالری‌ها در روند تولید اثر دخالت می‌کنند که اصلا این موضوع را قبول ندارم، هنرمند باید آزاد باشد، یک قراردادی است که بین گالری و هنرمند منعقد می‌شود که براساس آن پس از خلق اثر، تمام هزینه‌ها بابت تبلیغ و ارائه آن اثر در جا‌های مختلف را گالری دار تامین می‌کند.

وی افزود: هنرمند نباید دغدغه این را داشته باشد که کارم را کجا بفروشم و... به همین دلیل باید گالری دار این کار‌ها را انجام دهد، این قرارداد تعهد دوطرفه است، در هر حال هنرمند باید ذهنش باز باشد و وقتی کارش تمام شد، تبلیغ و فروش آن را به مدیران گالری‌ها بسپارد.

این مدیر هنری در خصوص دریافت هزینه‌های ورودی از هنرمندان و نمایش آثار ضد اخلاقی گفت: این روش غلط‌ گالری داری است و هیچ جای دنیا همچین چیزی وجود ندارد، انجمن گالری داران حتما باید به این موضوع واکنش نشان دهد، گالری جایی نیست که عده‌ای بخواهند فضایش را اجاره دهند و ورودی بگیرند، گالری‌های درجه یک شهر هیچوقت این کار را انجام نمی دهد و اعتبار هنری خود را به مبالغ ناچیز نمی‌فروشند و فقط از فروش اثر درصد می‌گیرند.

گفتنی است دومین آرت فر تیر تهران از چهارم تا هفتم تیرماه در پردیس چارسو برگزار می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گالری‌های درجه یک، اعتبار خود را به پول نمی‌فروشند/ مدیران نباید در روند تولید اثر دخالت کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..