تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف یک دایناسور با سیستم دفاعی عجیب!

۸۷۸۳۳۱

۷ 

پابلو گالینا، که با چندین مؤسسه کار می‌کند، درباره فسیل‌های جدید کشف شده گفت: ما فکر می‌کنیم تیغ‌های بسیار بلند و تیز در پشت دایناسور و گردن آن برای مهار حیوانات شکارچی بوده است.

وبسایت تابناک باتو: نوع جدیدی از دایناسور‌های علف خوار در پاتاگونیا آرژانتین کشف شده اند که روی ستون فقرات خود تیغ دارند، این تیغ‌ها به منظور دفاع از خود استفاده می‌شد. نام این دایناسور «Bajadasaurus pronuspinax» است و به خانواده دیکرائوسور (یک سرده از تیره دوشاخ‌خزندگان) تعلّق دارد و ۱۴۰ میلیون سال قبل در مناطق آرژانتین کنونی می‌زیسته است. کشف یک دایناسور با سیستم دفاعی عجیب (+عکس)


در این بخش از کره زمین یافتن فسیل دایناسور‌ها شایع است. در سال ۱۹۹۳ میلادی هم فسیل دایناسور جیگانوتوسورس (Giganotosaurus) در این منطقه از آرژانتین پیدا شد. جیگانوتوسورس، یکی از بزرگترین دایناسور‌های گوشتخوار مربوط به دوره کرتاسه میانی است که در ۹۷ میلیون سال پیش می‌زیسته است. فسیل این دایناسور در پاتاگونیا، آرژانتین کشف شد. گونه خاص این جنس جیگانوتوسورس کارولینی نام دارد.

کشف یک دایناسور با سیستم دفاعی عجیب (+عکس)


پابلو گالینا، که با چندین مؤسسه تحقیقاتی از جمله مرکز ملی تحقیقات علمی در آرژانتین کار می‌کند، درباره فسیل‌های جدید کشف شده گفت: «ما فکر می‌کنیم تیغ‌های بسیار بلند و تیز در پشت دایناسور و گردن آن برای مهار حیوانات شکارچی بوده است.»

کشف یک دایناسور با سیستم دفاعی عجیب (+عکس)


این کشف در مجله «نیچر» منتشر شد و مجسمه‌هایی از دایناسور را در مؤسسه فرهنگی علوم در بوینس آیرس به نمایش گذاشتند.

کشف یک دایناسور با سیستم دفاعی عجیب (+عکس) کشف یک دایناسور با سیستم دفاعی عجیب (+عکس)



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف یک دایناسور با سیستم دفاعی عجیب!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..