تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تابستان را برای کودک خود رنگی کنید/ معرفی چند کتاب کودکانه

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع  فصل تابستان و تعطیلی مدارس بسیاری از کودکان و نوجوانان زمان خود را صرف تفریح و بازی می کنند. در این میان خانواده ها نیز نگران فراموشی درس هایی هستند که فرزندشان در سال تحصیلی خوانده است. با این حال خانواده ها کتاب های مختلف را برای فرزندانشان در فصل تابستان خریداری می کنند تا در کنار خواندن و بازی با آن ها آموزش  فراموش نشود. البته بهتر است در کنار کتاب های آموزشی و هوش، کتاب هایی نیز به کودکان داده شود تا حس سرگرمی و لذت بیشتری در کنار کتاب های آموزشی به آن ها بدهد تا با مطالعه آن خاطره زیبایی از تابستان در ذهنشان تداعی شود.

پژوهش های انجام شده نشان می دهد که کتاب خواندن در تابستان احتمال افت مهارت خواندن و نوشتن را در میان کودکان کاهش می دهد و البته این فرصت برای خانواده ها نیز فرصتی خوب برای همراه شدن با کودکان و گذراندن زمان بیشتری با آن هاست. اگر فعالیت کتاب خوانی به کودک تحمیل نشود و یا آن را به عنوان تکلیف مدرسه به کودکان اجبار نکنیم، نتیجه بهتری از مطالعه کودکان در فصل تابستان دریافت می کنیم خصوصا اگر زمان مطالعه در کنار دوستان، همسن ها و در محیطی همانند کتابخانه های مخصوص کودکان صورت گیرد. باشگاه خبرنگاران جوان در این گزارش به معرفی کتاب هایی مناسب برای کودکان می پردازد تا در فصل تابستان ساعاتی از اوقات فراغت خود را به مطالعه آن اختصاص دهند.

14 قصه 14 معصوم

«14 قصه 14 معصوم » مجموعه کتاب هایی است که توسط انتشارات قدیانی برای کودکان آماده شده است. هر کتاب از این مجموعه به شرح زندگی یکی از ائمه اطهار (ع) اختصاص دارد و ویژگی این داستان ها زبان ساده ای است که در آن ها به کار رفته و به دلیل همین سادگی بیان است که همه آن ها برای کودکان دبستانی قابل درک و جذاب شده اند. این مجموعه کتاب در قیمت های 3000 الی 4000 به فروش می رسد.

کتاب های تابستانی برای کودکان

قصه های شاهنامه

داستان های شاهنامه همواره مورد توجه و استقبال خانواده ها بوده است و ناشران بسیاری نیز در این عرصه فعالیت کرده اند. از جمله آثار موجود در این عرصه می توان به مجموعه 12 جلدی با عنوان کلی داستان های شاهنامه نوشته مروارید تقی بیک و به سبک کلاژ( کار با پارچه) و توسط انتشارات گوهر اندیشه در بازار کتاب عرضه شده است.

کتاب های تابستانی برای کودکان

مجموعه قصه های حسنی

در مجموعه 6 جلدی «قصه های حسنی» قصه های زیبایی گرد آمده است که بسیاری از آن ها بر اساس ضرب المثل و متل های قدیمی پدید آمده اند. شیوه نگارش این  داستان ها نیز مانند افسانه ها و حکایت های عامیانه است. این مجموعه به کوشش محمد رضا شمس، محمد رضا یوسفی  و مژگان شیخی توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است.

کتاب های تابستانی برای کودکان

قصه های  قشنگ پدر بزرگ

کتاب «قصه های  قشنگ پدر بزرگ» نوشته زهرا طوفان و توسط انتشارات کتابسرای عادل به چاپ رسیده است. این کتاب شامل داستان های جالب و هیجان انگیزی است که برای کودکان در گروه سنی ب و ج مناسب می باشد.

کتاب های تابستانی برای کودکان

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب

مجموعه «قصه های خوب برای بچه های خوب » مجموعه ای شامل داستان های مختلف است؛ از جمله قصه های قرآن، قصه های چهاده معصوم، قصه های کلیله و دمنه و قصه های سند باد و قابوس نامه،  قصه های گلستان و ...

این مجموعه توسط انتشارات امیر کبیر چاپ و روانه بازار شده است.

کتاب های تابستانی برای کودکان

ملیکا و گربه اش

مجموعه داستانی «ملیکا و گربه اش» شامل داستان های کوتاه، نوشته نوید سید علی اکبر است که در عناوین مختلف مانند « عروسی گربه ملیکا خانم با مگس خانم» و « غول ده کله  و توسط انتشارات افق به چاپ رسیده است.

کتاب های تابستانی برای کودکان

داستان های بامزه

مجموعه «داستان های بامزه» شامل داستان های کوتاه و طنز آمیز از نویسندگان معروف جهان است که توسط انتشارات آفرینگان چاپ و روانه بازار شده است. در این مجموعه کتاب هایی با داستان های شیرین و سرگرم کننده برای کودکان و البته مناسب برای قصه گویی جمع شده است.

کتاب های تابستانی برای کودکان

در کتاب فروشی ها کتاب های مختلفی برای کودکان وجود دارد که هر کدام می تواند دنیای رنگی را برای کودکان رقم بزند. معرفی مجموعه های بالا تنها بخشی از جهان کتاب کودکان است، در هر صورت بهتر است برای انتخاب کتابی مناسب برای فرزند خود از محتوای مناسب و آموزشی آن مطلع شوید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تابستان را برای کودک خود رنگی کنید/ معرفی چند کتاب کودکانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..