تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امسال، پژو 301 با همکاری صنایع نظامی تولید می‌شود

صبح امروز سوم خرداد، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، از تولید سه‌هزار دستگاه پژو 301 تا پایان امسال خبر داد. مازیار بیگلو به خبرنگاران گفت:

اکنون قالب‌های قطعات خودرو پژو 301 در‌حال‌ساخت است و مطابق برنامه‌ای که خودروساز برای قطعه‌سازان تعریف کرده، تا پیش از پایان امسال سه‌هزار دستگاه از آن تولید و تجاری می‌شود. مشکل اصل قطعه‌سازان در این خودرو، قطعات الکترونیکی است و در‌این‌زمینه با سازندگان خوش‌نام و با‌سابقه و توانمند در داخلی‌سازی وارد همکاری شده‌ایم.

بزرگ‌ترین مشکل فراروی قطعه‌سازان پرداخت‌نشدن هفت‌هزارمیلیارد تومان (۸۴۴میلیون یورو) وعده‌داده‌شده بانک مرکزی است. این مسئله به‌ویژه درباره‌ی پژو 301 که خودرویی سرمایه‌بر است و باید قالب‌ها و خطوط و دستگاه‌های آن ساخته شود و ۳۰۰ قطعه ساز درگیر آن هستند، مشکلات بیشتری ایجاد کرده است.

سایپا رهام Saipa Roham

 با مساعدت بانک مرکزی، پژو 301 و رُهام تولید خواهند شد مقاله‌ی مرتبط:

مازیار بیگلو معتقد است کم‌لطفی بانک مرکزی سبب شده علاوه‌بر ایجاد مشکل در تولیدات جاری قطعه‌سازان، عرضه‌ی پژو 301 نیز با مشکل مواجه شود. دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو به خبرنگاران گفت:

گروه خودروسازی سایپا نیز پروژه‌ی مشابهی تعریف کرده و اگر نقدینگی موردنیاز آن‌ها تأمین نشود، همه‌ی پروژه‌های جاری و جدیدشان با مشکل مواجه خواهد شد. ادامه‌ی این شرایط، کاهش تولید قطعه‌سازان و خودروسازان و بیکاری بیش از ۵۰۰ هزار نفر را در صنعت قطعه‌سازی به‌دنبال خواهد داشت و مسببان این وضعیت باید عواقب آن را بپذیرند.

مقاله‌ی مرتبط:

احتمالا، اشاره بیگلو به تولید رُهام، محصول شرکت خودروسازی سایپا است که ۲۷تیر۱۳۹۷، طراحان و مهندسان ایرانی آن را با موتور و طراحی ملی و پلتفرم داخلی رونمایی کردند.

 پژو 301 با کیفیت معادل یا بهتر از نسخه‌ی اصلی تولید می‌شود

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره به اینکه پژو 301 ویژه‌ی بازار چین و کشورهای درحال‌توسعه طراحی شده، به خبرنگاران گفت:

 خودرو پژو 301 نخستین‌بار برای بازار چین طراحی و تولید شده بود و با ملاحظاتی که درزمینه‌ی خودکفایی در تولید و داخلی‌سازی این محصول انجام شد، تلاش کردیم ضمن حفظ کیفیت تولید، عملکرد این خودرو نیز ارتقا یابد. به‌دلیل استفاده از قطعات تولید داخل به‌جای قطعات CKD، این خودرو با هزینه‌های ارزان‌تری درمقایسه‌با برنامه‌ریزی اولیه تولید خواهد شد.

با اجرای برجام، قرار بود خودرو پژو 301 به‌عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو با ساخت داخل بیش از ۵۰ درصد تولید شود؛ اما با خروج پژو از کشورمان پس از تحریم‌ها، قرار است این خودرو بدون حضور پژو و با توانمندی قطعه‌سازان و صاحبان دانش فنی ایرانی و مواداولیه داخلی تولید شود.

301

 مشارکت صنایع نظامی‌در تولید پژو 301

بیگلو از حضور صنایع نظامی و دفاعی در ساخت قطعات با فناوری پیشرفته در پروژه‌ی پژو 301 خبر می‌دهد. او درباره‌ی تولید قطعات حساس الکترونیکی مثل ECU به خبرنگاران گفت:

بخش نرم‌افزاری این قطعات در داخل کشور تولید می‌شود که از کیفیت خوبی نیز برخوردار است؛ اما برخی قطعات الکترونیکی استاندارد بخش سخت‌افزاری آن باید از خارج وارد شود. تاکنون دستیابی به خودکفایی و عمق داخلی‌سازی ۸۰ درصدی در این خودرو محقق شده و اگر برخی زیرساخت‌های مربوط‌به صنایع مادر آماده شود، درصد خودکفایی در ساخت این محصول بیشتر خواهد شد. در جهان شاهدیم حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی، بخش عمده‌ی قطعات خود را در سایر کشورها تولید می‌کنند و باید «ژست خودکفایی» را کنار بزنیم.

در تولید پژو 301، فقط برخی قطعات ازجمله ورق استیل و پلی‌آمید که در ایران تولید نشده و بعضی قطعات استاندارد مثل بلبرینگ‌ها و قطعات الکترونیکی خاص که به‌دلیل تیراژ پایینشان اقتصادی نیستند، از خارج وارد می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امسال، پژو 301 با همکاری صنایع نظامی تولید می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..