تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتقاء سطح یادگیری دانش‌آموزان دستاورد جدید هوش مصنوعی

ارتقاء سطح یادگیری دانش‌آموزان دستاورد جدید هوش مصنوعیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان به تازگی موفق شدند سیستم‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را به گونه‌ای ارتقاء دهند که در آموزش مفاهیم درسی به معلمان و درک بیشتر و بهتر این مفاهیم به دانش‌آموزان کمک کند. در واقع هوش مصنوعی دارای ویژگی بهبود توانایی مغز برای یادگیری بهتر است.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی سرطان سینه را یک سال زودتر پیش‌بینی می‌کند

با توسعه و بهبود نظام‌های آموزش و پروش در کشورهای مختلف جهان، معلمان هنوز با چالش‌های بزرگی در افزایش سطح درک دانش آموزان در حین تدریس مفاهیم درسی مواجه هستند. در واقع بهبود بهره وری دانش‌آموزان در محیط‌های آموزشی همواره دغدغه‌ای بزرگ برای معلمان و اولیاء بوده است. حال محققان کالج آمریکایی دارتموث موفق شدند هوش مصنوعی را به گونه‌ای توسعه دهند که میزان یادگیری دانش‌آموزان در حین تدریس دروس مختلف در کلاس را اندازه‌گیری کرده و به بهتر شدن درک یک مفهوم خاص کمک کند.

ارتقاء سطح یادگیری دانش‌آموزان دستاورد جدید هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به کمک دانش آموزان و معلمان می‌آید

مهندسان کالج دارتموث در جریان این پروژه تحقیقاتی تعدادی از دانش‌آموزان را مورد آزمایش قرار دادند و با اسکن فرآیند‌های مغزی در حین یادگیری دروس آموزشی الگوریتمی خاص با نام «نمرات عصبی» را طراحی کردند و این الگوریتم با قرارگیری در سیستم یادگیری ماشینی به پیش‌بینی میزان درک دانش آموز در مورد نکات آموزشی می‌پردازد. در واقع دانشمندان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هوش مصنوعی از ابزارهایی مانند بازی‌های رایانه‌ای برای کمک به فعالیت‌های یادگیری مغز دانش‌‌آموز یاری می‌گیرند.

ارتقاء سطح یادگیری دانش‌آموزان دستاورد جدید هوش مصنوعی

در صورت به کارگیری صحیح و اصولی این روش، از این پس معلمان می‌توانند بهتر از گذشته توانایی‌های دانش‌آموزان خود را شناخته و روش‌های متنوعی را برای آموزش مطالب درسی به کار بگیرند. محققان اطمینان دارند توانایی‌های نامحدود هوش مصنوعی نه تنها موجب نتیجه بهتر هر دانش‌آموز در امتحانات می‌شود، بلکه سبب ارتقاء سطح زندگی این قشر با توجه به ارزش‌های جامعه نیز می‌شود.

انتهای پیام/

درک بهتر و بیشتر مفاهیم درسی با توانایی‌های جدید هوش مصنوعی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتقاء سطح یادگیری دانش‌آموزان دستاورد جدید هوش مصنوعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..