تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلایل جدایی زوج‌ها پس از تولد نوزاد چیست؟

۸۷۷۵۴۵

۲۶۴ 

برترین‌ها: اگر چه شما و همسرتان قبل از به دنیا آمدن فرزند، بسیار خوشحال هستید و برای تولد او برنامه‎ریزی کرده‌اید، اما ممکن است که پس از تولد او، همه چیز آنطور که شما می‌خواهید پیش نرود. در واقع با ورود فرد جدید، زندگی شما دچار تغییرات بزرگی می‌شود که انتظارش را ندارید. کم‌خوابی، توجه بیش‌از‌حد به فرزند، خستگی و... همه این‌ها باعث می‌شود که زندگی شما، به خصوص رابطه عاطفی تان، از این رو به آن رو شود.

البته شدت این تغییرات برای هر زوجی متفاوت است، اما گاهی ممکن است آنقدر فشار آورد که حتی منجر به دوری شما از همسرتان و در نهایت بهم خوردن رابطه‌شان شود. اگر شما هم پس از تولد فرزندتان دچار اختلاف و سردی رابطه با همسرتان شده‌اید، به دلایلی که در اداهم برایتان آورده‌ایم، توجه کنید.

استرس زیادی دارید

طبق آماری که از کشور سوئد منتشر شده، ۳۰% از زوج‌هایی که تازه صاحب فرزند می‌شوند، از هم طلاق می‌گیرند. بر اساس تحقیقات، یکی از مهمترین علت‌های این جدایی، استرس ناشی از تولد نوزاد است. اگر از مادر و پدران تازه‌وارد سوال کنید، می‌بینید که آن‌ها چه تجربه‌های فوق‎العاده، اما پر از استرس را پشت سر گذاشته اند. این استرس برای برخی از زوج‌ها به قدری است که گاهی به افسردگی، از دست دادن کار و ختی طلاق منجر می‌شود؛ بنابراین تولد نوزاد شرایط پر از استرسی را بوجود می‌آورد که البته می‌توان با راهکارهایی آن را حل کرد. در این مسیر، زوج‌هایی موفق‎اند که بتوانند از طریق مختلف، این شرایط را کنترل و استرس‌ها را از خود دور کنند.

دلایل جدایی زوج‌ها پس از تولد نوزاد

حمایت کافی ندارید

هر فردی در زندگی نیاز به حمایت و کمک دارد. همانطور که نوزاد شما نیاز به مراقبت دارد، شما هم گاهی به حمایت دیگران نیاز پیدا می‌کنید. از زمانی که فرزندتان به دنیا می‌آید، مشغله زندگی شما بیشتر می‌شود، توجهات همسرتان به شما کم می‌شود، کمی خوابی پیدا می‌کنید و... در این شرایط، اگر همسرتان پابه‌پای شما نیاید و از باری که روی دوش‌تان است کم نکند، رفته رفته رابطه شما سردتر می‌شود.

اگر چه با ورود نفر سوم، تمام توجهات به سمت او جلب می‌شود، اما این بدین معنی نیست که شما و همسرتان همدیگر را نادیده بگیرید. منتظر نباشید تا پس از خستگی و کلافگی از همسرتان درخواست کمک کنید، اگر از همان ابتدا مسئولیت‌هایتان را تقسیم کنید، همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

وقت کافی برای همسرتان ندارید

یکی از علت‌های جدایی زوج‌ها در اوایل زندگی، به خصوص پس از تولد نوزاد، کمبود ارتباط است. طبیعی است که شما به دلیل مشغله‌های زیاد، نتوانید مانند قبل با همسرتان ارتباط برقرار کنید، اما بدانید که ارتباط موثر کلید‌ دوام رابطه شما است. بنابراین، هر چند به طور موقت، نباید از برقراری ارتباط با همسرتان غافل شوید.

البته همین ارتباط برقرار کردن هم روش‌های خاص خودش را دارد. به عنوان مثال اگر شما از همسرتان انتظاری دارید، به جای این که به او بگویید: «تو هیچوقت برایم آن کار را انجام نمی‌دهی» از جمله «من ممنونت می‌شوم اگر...» یا «چه خوب می‌شود اگر این کار را برایم انجام دهی» استفاده کنید.

ارتباط در هر مرحله‌ای از رابطه مهم است، اما اهمیت آن زمانی که شما صاحب فرزند می‌شوید، چند برابر می‌شود.

صمیمیت از شما دور شده است

با وجود مشغله‌های زیادی که پس از تولد نوزاد درگیرشان می‌شوید، صمیمیت میان شما و همسرتان کمتر می‌شود و این امری کاملا طبیعی است. در واقع شما انرژی جسمی و احساسی‌تان را صرف فرزندتان می‌کنید و دیگر نایی برای همسرتان ندارید، اما باید حواس‌تان باشد، زیرا اگر این شرایط ادامه‎دار شود، می‌تواند اثرات منفی زیادی را روی رابطه عاطفی شما و همسرتان بگذارد. اما برای جلوگیری از این وضعیت چه باید کرد؟

مطالعات نشان داده که شما باید هر روز علاقه و توجه‌تان را به همسرتان نشان دهید. لازم نیست که کار بزرگی برای او کنید، همین که ناخودآگاه او را در آغوش بگیرید، ببوسیدش یا تماس فیزیکی با او داشته‌باشید، می‌تواند حس صمیمیت را در رابطه‌تان حفظ کنید.

مسئولیت‌ها را به تنهایی به دوش گرفته‎اید

یکی از دلایل جدایی زوج‌هایی که تازه صاحب فرزند شده‌اند، این است که آن‌ها تقسیم وظایف نمی‌کنند. به عنوان مثال مرد بیرون از خانه کار می‌کند و فکر می‌کند که تمام مسئولیت‌های فرزند باید به عهده مادر باشد، در حالی که این کار غیر ممکن است. در این شرایط، نه تنها فشار مسئولیت‌های مراقبت از نوزاد، بلکه فشار تنهایی نیز می‌تواند مشکلات بزرگی را در رابطه ایجاد کند. این که مادر احساس کند در این مرحله از زندگی تنهاست، نه تنها نمی‌تواند مسئولیت هایش را به عنوان یک مادر به خوبی انجام دهد، بلکه در ارتباط با همسرش هم دچار مشکل می‌شود.

برای رهایی از این وضعیت، باید تقسیم وظایف کنید. اگر هم شما و هم همسرتان مسئولیت‌های فرزندتان را به عهده بگیرید، زندگی شما هارمونی بیشتری پیدا کرده و در نتیجه دوام بیشتری خواهد داشت.

دلایل جدایی زوج‌ها پس از تولد نوزاد

نظم زندگی‌تان بهم می‌ریزد

اگر شما پس از به دنیا آمدن فرزندتان، احساس کردید که نظم زندگی‌تان به‌هم‎ریخته، باید مراقب باشید، زیرا زنگ خطری برای رابطه عاطفی شماست. در واقع اگر شما نتوانید با وجود فرزند، به زندگی‌تان نظم دهید، خیلی زود از وضعیت ممکن ناراضی خواهید شد و پس از آن هم به دنبال راهی برای فراری از آن وضعیت هستید.

اگر از این زوج‌ها در مورد وضعیت زندگی‌شان سوال کنیم، در جواب می‌گویند: «فرزندمان آنقدر ما را درگیر کرده که هیچ کنترلی روی زندگی‎مان نداریم. درست است که با وجود تولد فرزند اتفاقات غیرقابل‌انتظاری مانند بیدار شدن‌های شبانه، گریه‌های بی‌دلیل یا مریضی نوزاد رخ می‌دهد، اما اگر نتوانید به کمک همدیگر آن‌ها را کنترل کنید، به تدریج کنترل کل زندگی‌تان را از دست خواهید داد.

با افسردگی مواجه می‌شوید

حتما در مورد افسردگی پس از زایمان شنیده‌اید. بسیاری از مادران پس از به دنیا آمدن نوزادشان، دچار تغییرات روحی و روانی، یا به بیان دیگر افسردگی می‌شوند. این حالت نه تنها در مادران، بلکه گاهی در پدران نیز رخ می‌دهد. طبق مطالعات، ۱۰% از مردان پس از تولد نوزادشان از ۳ تا ۶ ماه افسردگی را تجربه می‌کنند. ۲۶% دیگر از مردان نیز این نوع افسردگی را از ۳ تا ۶ ماهگی کودکشان تجربه می‌کنند.

پزشکان توصیه می‌کنند، همان طور که مادران در این دوران باید نزد مشاور یا روان‎پزشک بروند، پدران نیز باید از این طریق خود را درمان کنند.

منبع: thelist




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلایل جدایی زوج‌ها پس از تولد نوزاد چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..