تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حراج تهران؛ نقطه عطفی در هنر ایران و اقتصاد هنر

حراج تهران؛ نقطه عطفی در هنر ایران و اقتصاد هنربه گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گودرزی دیباج نقاش و پژوهشگر درباره حراج تهران گفت: با توجه به همه تنش‌ها و گرفتاری‌هایی که کشور دارد و مشکلات اقتصادی که هنرمندان نیز به‌شدت با آن درگیر هستند، حراج تهران پنجره جدیدی برای فضای هنری کشور به ویژه اقتصاد هنر آن در دوره معاصر است.

او ادامه داد: در تمام این هشت سال و ده دوره برگزاری، حراج تهران خوب عمل کرده است. قطعاً نقد‌هایی نسبت به آن وجود دارد که به هر فعالیتی از دیدگاه‌های مختلف وارد است. البته من فکر می‌کنم اساساً در حوزه جامعه و مباحث علوم انسانی با ارزیابی‌های دقیقی روبه‌رو نیستیم. افراد بیشتر نظرات شخصی خودشان را اعلام می‌کنند تا اینکه بررسی کارشناسی و دقیق صورت بگیرد.

گودرزی دیباج تأکید کرد: ما ابزار سنجش درستی در مباحث اجتماعی یا اقتصادی هنر نداریم. حتی دستگاه‌های رسمی ما هم‌چنین ابزاری در اختیار ندارند و همه‌چیز بیشتر در حد همان نظرات شخصی ارائه می‌شود. آنچه ما مشاهده می‌کنیم این است که حراج تهران با زحمات عده‌ای کار می‌کند و ما باید از آن استقبال کنیم و به این جریان کمک کنیم تا بالنده‌تر شود.

او با بیان اینکه باید به گسترده‌تر و فراگیرتر شدن حراج تهران کمک کرد، گفت: ما باید به حراج تهران کمک کنیم تا در مسیر دقیق‌تر و صحیح‌تری بیافتد؛ تعداد دفعات برگزاری آن بیشتر شود، آثار هنرمندان دیگری به حراج اضافه شود و هنرمندانی که در حراج حضور پیدا کردند فعالیت بیشتری در سطح گالری‌ها داشته باشند. به این دلیل است که من معتقد هستم حراج تهران نقطه عطفی در هنر ایران و در بخش اقتصاد هنر است.

گودرزی دیباج با اشاره به نقش حراج تهران در رونق بازار داخلی هنر‌های تجسمی توضیح داد: بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم و بازخورد‌هایی که از حوزه‌های مختلف از برگزاری این حراج می‌گیریم، حراج تهران موقعیتی برای حضور و بروز هنرمندان فراهم کرده و به‌نوعی زیرساخت فرهنگی و اقتصادی هنر شده است.

او تأکید کرد: حداقل تأثیر حراج تهران این است که به‌طورقطع تبدیل به یکی از نقاطی شده که مخاطبان آثار ما در خارج از کشور از حراج‌های دیگر جهان تا مجموعه‌داران مختلف به نتایج آن نگاه می‌کنند و آن را مورد رصد قرار می‌دهند.

گودرزی دیباج درباره تأثیر تحریم‌ها و نوسانات ارز بر حراج تهران گفت: نوسانات ارز به دلیل سیاست‌گذاری‌های نا به‌جایی در سطح کلان کشور اتفاق افتاده که واقعیتی انکارناپذیر است، اما این موضوع مستقیماً روی خرید آثار ما تأثیر نداشته است. نگرانی که در بین مجموعه‌داران و سرمایه‌گذاران مطرح است، باعث شده تا آن‌ها در خریدوفروش آثار تأمل و تردید کنند.

او اشاره کرد: گرچه که این شرایط صحیح نیست. چون سرمایه‌گذاری در بخش هنر حتی در بحران‌های جهانی و در طول جنگ‌ها همیشه جزو بهترین سرمایه‌گذاری‌ها بوده است. قطعاً این موضوع رفع خواهد شد، ولی هوشمندانی که از نگاه فرهنگی به مسائل اقتصادی نگاه می‌کنند، حتماً می‌دانند که در این شرایط به نظر نگران‌کننده، هنر و آثار هنری یکی از بهترین محل‌ها برای سرمایه‌گذاری و خرید مطمئن است. فکر نمی‌کنم و -امیدوارم- که چنین مسائلی بر حراج تهران بتواند تأثیر زیادی بگذارد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حراج تهران؛ نقطه عطفی در هنر ایران و اقتصاد هنر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..