تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شاهکار اطلاعاتی فرزندان ایران اسلامی / از تشکیل کمیته شکست در سازمان «سیا» تا انهدام بزرگ‌ترین شبکه جهانی جاسوسی

ضربه سنگین بر شبکه پیچیده‌ای از افسران و جاسوسان آمریکایی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) برای نخستین بار در دنیا صورت گرفت

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طی روز‌ها و هفته‌های اخیر، فضای رسانه‌ای دنیا، مملو از خبر‌های برتری نظامی و اطلاعاتی ایران اسلامی بر آمریکا بود.

شاهکار اطلاعاتی فرزندان ایران اسلامی / از تشکیل کمیته شکست در سازمان «سیا» تا انهدام بزرگ‌ترین شبکه جهانی جاسوسی

از بامداد روز پنجشنبه ۳۰ خرداد تا شامگاه جمعه ۳۱ خرداد، شکار پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سیستم پدافندی سوم خرداد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صدر اخبار دنیا بود؛ خبری که باعث سرشکستگی نظامی آمریکا شد.

اما شکست‌های اخیر آمریکا از ایران اسلامی، فقط منحصر در عرصه نظامی نبوده است؛ در عرصه اطلاعاتی نیز سربازان گمنام امام زمان (عج)، برای نخستین بار در دنیا، ضربه سنگینی بر شبکه پیچیده‌ای از افسران و جاسوسان آمریکایی زدند؛ شبکه‌ای که در چند کشور از جمله ایران اسلامی در فضای سایبری مشغول اقدامات توطئه آمیز و خصمانه بود، اما به دست با کفایت نیرو‌های اطلاعاتی ایران اسلامی، منهدم شد.

بیشتر بخوانید:  ارائه جزئیات بیشتری از هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکا

حجم اخبار پیرامون شکست‌های آمریکا به قدری روبه فزونی گذاشته است، که شکست اطلاعاتی اخیر سازمان «سیا» از سربازان گمنام امام زمان (عج) با توجه به ویژگی‌های بی‌نظیر و بدیعی که داشت، آنطور که باید و شاید در رسانه‌ها، مورد توجه قرار نگرفت.

شناسایی ۲۹۰ جاسوس/ تشکیل کمیته شکست در سازمان «سیا»

روز جمعه ۳۰ فروردین سال جاری، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، طی سخنانی در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به تغییر راهبرد ایران از ضدجاسوسی پدافندی به ضدجاسوسی آفندی، اظهار کرد: در یک فرآینده پیچیده در برابر «سیا» سرویس اطلاعاتی آمریکا، شبکه جاسوسی این سرویس و ۲۹۰ جاسوس در کشور‌های مختلف از جمله کشور خودمان شناسایی شدند؛ در تبادل اطلاعات، این جاسوس‌ها به سرویس‌های کشور‌های دوست معرفی شدند و نتیجتاً در کشور‌های مختلف منابع سیا شناسایی و دستگیر شدند و در نتیجه ارتباط سیا با منابع خود به هم ریخت؛ بگونه‌ای که در آمریکا کمیته شکست تشکیل دادند و رئیس سیا ورود این ضربه از سوی جمهوری اسلامی به آمریکا را تایید کرد.

افتضاح اطلاعاتی آمریکایی‌ها

وزیر اطلاعات کشورمان همچنین در همان سخنرانی تصریح کرد: اخیرا یاهونیوز با ۱۱ نفر از صاحبنظران امنیتی آمریکا مصاحبه داشت؛ یکی از آن‌ها با نام «اروین مک‌لو» می‌گوید این موضوع یکی از فاجعه‌بارترین شکست‌ها بعد از ۱۱ سپتامبر است. یکی دیگر از مقامات سیا از این ضربه با عنوان افتضاح اطلاعاتی یاد کرد.

حجت‌الاسلام علوی همچنین در سخنرانی ۳۰ فروردین، تصریح کرد: در آینده نزدیک جزئیاتی از این حماسه اطلاعاتی در مصاف با «سیا» از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم عزیز ایران اسلامی قرار می‌گیرد.

کشف و نابودی یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های سایبری «سیا»

روز دوشنبه ۲۷ خرداد علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در آستانه سفر به روسیه برای شرکت در اجلاس نمایندگان عالی امور امنیتی کشور‌های جهان، از کشف و نابودی یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های سایبری سازمان سیا که در حوزه جاسوسی سایبری به کار گرفته می‌شد از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی ایران خبر داد و گفت: بخش مهمی از ظرفیت‌های عملیاتی سیا در کشور‌های هدف آمریکا، با کشف این شبکه از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی ایران کاملا نابود شد.

شمخانی افزود: با توجه به همکاری جاری میان ایران و بسیاری از کشور‌های جهان در قالب ایجاد «شبکه ضد جاسوسی بین‌المللی» علیه آمریکا، ما اطلاعات شبکه کشف شده را که در چند کشور دیگر نیز فعال بود در اختیار شرکایمان قرار دادیم که منجر به شناسایی و فروپاشی شبکه افسران اطلاعاتی سیا و دستگیری تعدادی از جاسوسان ومجازات آن‌ها در کشور‌های مختلف شد.

شاهکار اطلاعاتی فرزندان ایران اسلامی / از تشکیل کمیته شکست در سازمان «سیا» تا انهدام بزرگ‌ترین شبکه جهانی جاسوسی

انهدام بزرگ‌ترین شبکه جهانی جاسوسی آمریکا

روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد نیز مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از انهدام بزرگ‌ترین شبکه جهانی جاسوسی آمریکا در بستر سایبر توسط این وزارتخانه خبر داد و جزئیاتی از این عملیات را تشریح کرد و گفت: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اخیراً برای نخستین بار در جهان در یک اقدام قابل توجه یک شبکه بزرگ جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در دنیا را شناسایی و منهدم کرد.

بنا به گفته این مقام ارشد اطلاعاتی کشورمان، سازمان اطلاعاتی آمریکا در ۲ بخشِ حملات سایبری و ارتباط امن با جاسوسان خود علیه کشور‌ها، از بستر اینترنت استفاده می‌کند. آن‌ها در این شبکه بزرگ جاسوسی برای ارتباط امن با جاسوسان خود از برخی سایت‌های استفاده می‌کردند که در ظاهر مربوط به سیستم‌های دیگری همچون بهداشت، اقتصاد، ورزشی بودند، اما دستگاه اطلاعاتی ایران به واسطه اشرافی که بدست آورد توانست در کل جهان سایت‌ها و جاسوسان آمریکایی را شناسایی کند.

شاهکار اطلاعاتی فرزندان ایران اسلامی

مطابق اطلاعات منتشر شده از این شاهکار اطلاعاتی فرزندان ایران اسلامی، سازمان اطلاعاتی آمریکا در یک سیستم گسترده جاسوسی برای هر منبع و جاسوس خود یک سایت و فضای اختصاصی طراحی کرده بود و به تعداد هر جاسوس سایت وجود داشت.

جاسوسان آمریکایی شناسایی شده در این ضربه اطلاعاتی، در کشور‌های خود به صورت عالمانه و خائنانه دست به فعالیت می‌زدند. منابع و جاسوسان که در این پروژه شناسایی و منهدم شدند منابع حرفه‌ای و خاص برای سازمان اطلاعاتی آمریکا بودند که بر علیه منافع کشور‌ها از جمله ایران عمل می‌کردند. اطلاعاتی که در این سیستم به دست آمد توسط دستگاه اطلاعاتی ایران در اختیار متحدان اطلاعاتی‌اش قرار گرفت که در نهایت به شناسایی جاسوسان در دیگر کشور‌ها منجر شد.

احساس خطر آمریکایی‌ها

پس از این اتفاق آمریکایی‌ها احساس خطر کردند و جاسوسان خود را در معرض تهدید دیدند، به همین دلیل فراخوان جهانی دادند و جاسوسان خود با ملیت‌های مختلف از کشور‌های هدف خارج شدند که در نتیجه آن یک شبکه بزرگ اطلاعاتی را از دست دادند.

آنطور که مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفته است: بخشی از جاسوسان فعال در این سیستم که در حوزه‌هایی همچون، صنعتی، نظامی، هسته‌ای، سایبری، اقتصادی و زیرساختی فعالیت داشتند به دستگاه‌های قضایی معرفی، محاکمه و حتی اعدام شدند و برخی دیگر نیز به عنوان فرصت به منظور نفوذ بیشتر و شناسایی دیگر عوامل احیا و مورد استفاده قرار گرفتند.

به هر ترتیب، شاهکار اخیر سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگاه‌های اطلاعاتی ایران اسلامی در کشف و انهدام بزرگترین و پیچیده‌ترین شبکه جاسوسی سازمان سیا در بستر سایبر، بار دیگر اقتدار و اشراف اطلاعاتی ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشاند و برای همگان ثابت کرد که نه تنها مرز‌های هوایی و آبی و سرزمینی ایران اسلامی که مرز‌های اطلاعاتی کشور نیز در زمره خطوط قرمز است و هر متجاوزی در هر سطحی، نابود خواهد شد.

در همین رابطه حشمت‌الله فلاحت‌پیشه به خبرنگار میزان گفت: اقدامی که صورت گرفت، اقدام بسیار بزرگی بود. چرا که این اقدام با شعاع برد منطقه‌ای صورت گرفت و علیه جمهوری اسلامی برنامه ریزی شده بود.

وی با بیان اینکه این اقدام، اقدامی قابل تقدیری است، تصریح کرد: به هر حال ما هم به نوبه خود در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرو این اقدام، رسما تقدیری به عمل خواهیم آورد. منتها پیگیری‌های بعد از این اقدام همواره محل بحث کمیسیون است؛ بنده معتقدم یکی از مشکلاتی که در مناسبات خارجی کشور وجود دارد، یکی عدم پیگیری‌های حقوقی است.

بیشتربخوانید: چند کیلومتر از حریم هوایی ایران مورد تجاوز پهپاد جاسوسی آمریکا قرار گرفت؟ + تصاویر

فلاحت پیشه بیان داشت: به هر حال هر کشوری که از محل آن‌ها و یا پایگاه آن‌ها علیه ایران رخنه‌ای صورت می‌گیرد، باید اقدامش تحت شکوایه‌ای به سازمان ملل متحد، مورد پیگیری قرار گیرد. در موضوع حمله سایبری و برنامه ریزی در این زمینه، باید ادله مورد نیاز جمع آوری شده و در اختیار دفتر حقوقی ریاست جمهوری قرار گیرد و پیگیری حقوقی آن مدنظر باشد. چراکه باراک اوباما در زمان ریاست جمهوری خود یک حکم را ابلاغ کرد که پیرو آن گفته شد دولت آمریکا مجاز است در مقابل کشور‌هایی که حمله سایبری به آمریکا می‌کنند از حمله نظامی استفاده کند بنابراین طبق این شرایط؛ به نظر بنده کشفیاتی که در این زمینه در ایران صورت گرفته، بیشتر از کشفیاتی است که در کشور‌های دیگر صورت می‌گیرد، اما پیگیری‌های حقوقی آن هم باید مد نظر باشد.

منبع: میزان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شاهکار اطلاعاتی فرزندان ایران اسلامی / از تشکیل کمیته شکست در سازمان «سیا» تا انهدام بزرگ‌ترین شبکه جهانی جاسوسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..