تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نامه هنرمندان صنایع دستی کشور خطاب به رئیس قوه قضاییه

نامه هنرمندان صنایع دستی کشور خطاب به برخی از مسئولان برای حل مشکلاتشانبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایط فعلی که جامعه از لحاظ اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار ندارد، فعالان صنایع دستی همچون سایر اقشار جامعه زیر بار مشکلات اقتصادی کمر خم کرده‌اند و این وضعیت به گونه‌ای است که برخی از آن‌ها در سالی که با نام حمایت از تولید ملی مزین شده، اقدام به تعطیل کردن کارگاه‌های خود می‌کنند. این در صورتی است که به نظر اکثر صاحب نظران و کارشناسان، صنایع دستی یکی از بومی‌ترین تولیدات کشور است و به شرط آنکه مسئولان حمایت کافی را از این صنعت و هنرمندان آن انجام بدهند، تا اندازه زیادی به چرخش چرخه اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

بنا بر این گزارش در روز‌های اخیر هنرمندان صنایع دستی تصمیم گرفتند که بیش از پیش دست به سوی مسئولان کشور دراز کنند و در خط اول این امر هنرمندان عرصه صنایع دستی چرمی قرار گرفتند. البته براساس گفته‌ها و شنیده‌ها هنرمندان سایر بخش‌های صنایع دستی نیز تصمیم گرفته‌اند که به صورت مجزا نامه‌هایی را تنظیم کنند و به دست مسئولان کشور برسانند.

در زیر شرح نامه هنرمندان صنایع دستی بخش محصولات چرمی خطاب به رئیس قوه قضائیه را می‌خوانید:

به نام خدا
ریاست محترم قوه قضاییه
جناب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

با سلام

با عنایت به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در ارتباط با نامگذاری سال ۹۸ بعنوان سال رونق تولید و تاکید ایشان بر قطع وابستگی به صادرات نفت، متاسفانه شاهدیم که تولید کنندگان و صنعتگران حوزه چرم و زیر شاخه‌ها و صنایع وابسته بویژه در بخش صنایع دستی که بخش عظیمی از خانواده‌های مولد و تولیدکنندگان خانگی را شامل می گردند، با مشکلات عدیده‌ای در فرآیند تولید مواجه بوده و در نهایت علیرغم میل باطنی ناچار به توقف فعالیت کارگاه تولیدی خود می گردند. یاد آور می شویم که تا چندی پیش دغدغه تولیدکنندگان معضل فروش و بازاریابی این محصولات بویژه در شرایط واردات بی رویه این کالا‌ها از کشور‌های رقیب بود که خوشبختانه با اتخاذ سیاست ممنوعیت ورود کالا‌های مشابه قابل تولید در کشور و از سویی بالا رفتن نرخ ارز‌های رایج تا حدود زیادی چاره ساز گردید و باعث ایجاد روند مثبت هر چند اندک در فرآیند فروش گردید. لیکن در دیگر سو تولیدکنندگان و صنعتگران این بخش را چه در صنایع بالا دستی و چه در صنایع پایین دستی با عامل بازدارنده‌ای به نام مواد اولیه روبرو گرداند. بالا رفتن سرسام آور بهای مواد اولیه و همزمان کاهش کیفیت و کمیت این اقلام شرایط را به گونه‌ای رقم زده که نفس تولید کننده را به شمارش انداخته است، در این میان مواردی همچون:

الف:گرانی مواد اولیه در صنایع بالا دستی و پایین دستی.
ب:کمبود کاذب برخی از مواد اولیه، به سبب احتکار و سودجویی دلالان.
ج:افت شدید کیفی در مواد اولیه موجود در بازار.
د:افزایش قیمت چند برابری اقلامی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده اند.
ح:افزایش غیر منطقی قیمت چرم تولید داخل.

در نهایت موارد فوق باعث فشار مضاعف به تولید کنندگان مصنوعات چرمی که بخش بزرگی از شاغلین جامعه را به خود اختصاص داده اند، گردیده است.

لذا امضا کنندگان که از هنرمندان صنایع دستی کلیه استان‌های کشور می باشند با علم به اینکه از دغدغه‌های اصلی حضرتعالی گردش چرخ‌های تولید و رفع موانع اشتغال می‌باشد، چاره کار را چنین جستیم که با بیان مشکلات موجود در این حوزه به محضر جنابعالی گشایشی در این موضوع حاصل گردد.

کمپین حمایت از صنایع دستی ایران

گفتنی است رونوشت این نامه به دست رئیس سازمان میراث فرهنگی. صنایع دستی و گردشگری، معاون صنایع دستی کشور، وزیر صنعت، سازمان تعزیرات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز می‌رسد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نامه هنرمندان صنایع دستی کشور خطاب به رئیس قوه قضاییه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..