تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گرگ‌های ۳۰ هزار سال پیش چطور به سگ‌های امروزی تبدیل شدند؟!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق تحقیقات انجام شده گرگ‌ها، با توجه به شکارهای‌شان تکامل یافته‌اند و برخی بر این باورند که تغییرات اقلیمی سبب تغییر و تکامل در گرگ ها و تبدیل آن ها به سگ های امروزی است که در همین راستا امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد به این موضوع بپردازد.

گرگ‌های ۳۰ هزار سال پیش چطور به سگ‌های امروزی تبدیل شدند؟!

گرگ‌ها و زیرگونه‌های آن

گُرگ؛ حیوان بومی اوراسیا و آمریکای شمالی و از پستانداران گوشتخوار است و بیشترین پراکندگی جغرافیایی را در بین تمام اعضای خانواده سگ‌سانان دارد.

گرگ نیای وحشی سگ است، بدین معنا که سگ‌ها از نسل نوعی گرگ هستند که بین ۱۸ تا ۳۲ هزار سال پیش اهلی شدند.

ببینید: لحظاتی باورنکردنی از شکار ماهی توسط یک گرگ

گرگ‌ها در مقایسه با خویشاوندان نزدیک خود همچون شغال زرد و کایوت بیشتر برای شکار جانوران بزرگ تخصص یافته‌اند. علاقه بیشتری به زندگی اجتماعی دارند و از زبان رفتاری غنی و پیچیده‌ای بهره‌مند هستند.

تاکنون ۳۷  زیرگونه از گرگ شناسایی شده که سگ اهلی، دینگو، گرگ خاوری، گرگ قرمز و گرگ ایرانی از جمله آن‌ها هستند.

گرگ‌های ۳۰ هزار سال پیش چطور به سگ‌های امروزی تبدیل شدند؟!

بیشتر گرگ‌ها به رنگ خاکستری با لکه‌هایی از رنگ‌های دیگر هستند، اما رنگ‌های سفید، سرخ، قهوه‌ای و سیاه نیز در آن‌ها دیده می‌شود.

اندازه و وزن گرگ‌ها در نقاط مختلف بسیار متفاوت است. به این صورت که عموماً در عرض‌های جغرافیایی بالاتر (مناطق شمالی) گرگ‌ها جثه بزرگتری دارند.

ببینید: وقتی گرگ ها یک سگ را اسیر می کنند

گرگ‌های روسی از بزرگترین انواع گرگ هستند با میانگین وزن حدود ۹۰ تا ۱۳۰ کیلوگرم هستند که گرگ‌های آلاسکا و کانادا و شمال روسیه بسیار بزرگترند.

گرگ‌ها حدود ۳۰ هزار سال پیش در جستجوی پس‌مانده غذای انسان به حاشیه اردوگاه‌های محل سکونت انسان نزدیک شدند. فرایند «اهلی» کردن و پرورش آن‌ها بعد از آن به تدریج به تغییر رفتار و ژن‌های گرگ‌ها منجر شد که نهایتاً به سگ‌های امروزی بدل شدند.

ببینید: زندگی باگرگ های خاکستری برای تهیه مستند

گرگ‌های ۳۰ هزار سال پیش چطور به سگ‌های امروزی تبدیل شدند؟!

گرگ‌ها به دلیل تغییرات اقلیمی سگ شدند

دمای نواحی امریکای شمالی در ۴۰ میلیون سال گذشته، پایین آمد و مناطق خشک‌تر شدند که بر اساس تحقیقات جدیدی که انجام شده است، یکی از دلایل تکامل سگ‌ها، این تغییرات اقلیمی بوده است.

دانشمندان با مطالعه‌ی فسیل‌هایی که از همان اوایل زمان تکامل گرگ‌ها به جا مانده است، دریافته‌اند که گرگ‌ها حیواناتی هستند که از تغییرات اقلیمی تاثیر می‌گیرند.

«کریستین یانیس»، پروفسور تکامل زیستی دانشگاه براون و «بور‌ها فیگویریدو» از دانشگاه مالاگای اسپانیا در این باره توضیح داده‌اند که گرگ‌ها، با توجه به شکارهای‌شان تکامل یافته‌اند و نحوه‌ی شکار کردن آن‌ها با توجه محیط زیست‌شان تغییر می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید: زندگی واقعی گرگ های وال استریت+تصاویر

فسیل‌ها نشان داده‌اند که سگ‌ها در ابتدا حیواناتی کوچک بوده‌اند که بیشتر به خدنگ‌ها (Moongoose) شباهت داشتند تا سگ‌هایی که امروزه با آن‌ها آشنایی داریم.

این محققان می‌گویند که سگ‌ها در ابتدا دست‌هایی کوچک داشتند که برای دویدن تکامل نیافته بودند. به همین دلیل است که سگ‌ها در ابتدا در جنگل‌ها زندگی می‌کردند.

با سرد شدن محیط و هم‌چنین خشک شدن قاره، این جنگل‌ها نابود شدند و به تدریج جای خود را به چمن‌زار‌ها دادند. این تغییر، تاثیرات زیادی روی نحوه‌ی تکامل سگ‌ها و دیگر حیوانات گوشت‌خوار داشته است.

یانیس و فیگویریدو در تحقیقات‌شان دست‌ها و دندان‌های ۳۲ گونه‌ی مختلف از سگ‌ها را از ۴۰ میلیون سال تا دو میلیون سال پیش بررسی کردند.

گرگ‌های ۳۰ هزار سال پیش چطور به سگ‌های امروزی تبدیل شدند؟!

آن‌ها الگو‌هایی یافتند که ثابت می‌کردند سگ‌ها از حیواناتی که به‌طور ناگهانی به شکارشان حمله می‌بردند، به حیواناتی مثل روباه تبدیل شده بودند بطوری که حیوانات را دنبال و سپس آن‌ها را شکار می‌کردند. تمام این تغییرات همزمان با تغییرات اقلیمی صورت گرفته بود.

دانلود کنید: بازی شبیه ساز سه بعدی زندگی گرگ ها

محققان تا به امروز تصور می‌کردند که پستانداران گیاه‌خوار، تنها جانور‌هایی بوده‌اند که تغییرات اقلیمی و تاثیرات آن روی گونه‌های گیاهی روند تکاملی‌شان را تغییر داده است.

آن‌ها در حال حاضر می‌گویند که تغییرات زیستگاه حیوانات از جنگل‌ها به دشت‌هایی باز و صحرا‌هایی بزرگ، نحوه‌ی چگونگی شکار کردن حیوانات گوشت‌خوار را تغییر داده است.

آن‌ها هم‌چنین در نتایج منتشر شده‌ی خود به این موضوع هم اشاره کرده‌اند که تغییرات تکاملی، نیازمند تغییر زیستگاه موجودات است و می‌تواند روند خطی تکامل را عوض کند.

با این حال، محققان می‌گویند که آن‌ها نمی‌توانند درباره‌ی تغییرات اقلیمی فعلی زمین نظری بدهند و مطالعات آن‌ها برای پیش‌بینی روند تکاملی کافی نیست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گرگ‌های ۳۰ هزار سال پیش چطور به سگ‌های امروزی تبدیل شدند؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..