تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه بهترین باقلوا را درست کنیم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، باقلوای سنتی شیرینی معروف و خوشمزه‌ای است که نه تنها در ایران بلکه در کشور‌های دیگر البته به شکل‌های دیگر موجود می‌باشد. در ادامه دستورالعمل تهیه این شیرینی بسیار خوشمزه و پرطرفدار را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

مواد باقلوا:

تخم مرغ -۱۲ عدد
آرد - ۵ لیوان (حدود یک کیلو ونیم)
پودر قند - ۵۰۰ گرم
روغن جامد حیوانی - ۵۰۰ گرم
مغز گردو- ۲۵۰ گرم
هل ساییده - ۳۰ گرم
بکینگ پودر- ۱۵ گرم
خلال پسته - ۵۰ گرم
مواد رویه باقلوا
زرده تخم مرغ - ۲ عدد
ماست تازه شیرین - ۶۰ گرم
زعفران حل شده در آب (مایع) - ۱۰ گرم
مواد شربت باقلوا
شکر- یک کیلوگرم
آب - نیم لیتر (۲لیوان)
گلاب - یک چهارم لیتر (یک لیوان)
زعفران حل شده درآب جوش - یک چهارم لیتر (یک لیوان)
جوهر لیمو- ۱۰گرم

چگونه بهترین باقلوا را درست کنیم؟

طرز تهیه:

تعداد ۱۰ زرده و ۲ سفیده، پودر قند الک شده و روغن جامد آب کرده را با همزن می‌زنیم تا کرم رنگ شود. در همین حال آرد و بکینگ پودر را الک و هل را هم اضافه می‌کنیم. سپس مواد خشک و گردوی بلغور شده را به تدریج به کرم اضافه می‌کنیم تا یک خمیر نسبتا سفت به دست آید. بعد روی خمیر را با پارچه تمیزی پوشانده و به مدت ۴۵ دقیقه در دمای محیط قرار می‌دهیم. حال سینی را چرب و خمیر را در آن پهن می‌کنیم. سپس با قاشق یا هر وسیله‌ای که دوست دارید روی خمیر را صاف کنید. مواد رویه را از نیم ساعت قبل آماده می‌کنیم تا زعفران خوب رنگ بدهد. این مواد را باهم مخلوط می‌کنیم و روی خمیر می‌ریزیم.
فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه گرم می‌کنیم و سینی باقلوا را در فر قرار می‌دهیم. وقتی باقلوا برشته شد به شکل لوزی برش می‌دهیم. اجازه می‌دهیم کمی خنک شود. حال شربت داغ را روی آن می‌ریزیم. خلال پسته را روی باقلوا‌ها می‌پاشیم و به مدت ۸تا۱۰ ساعت در فرخاموش قرار می‌دهیم.

روش تهیه شربت باقلوا:
شکر و آب را مخلوط می‌کنیم و روی حرارت قرار می‌دهیم. سپس جوهر لیمو، زعفران دم کرده و گلاب را اضافه می‌کنیم. پس از ۵ دقیقه جوشیدن غلیظ می‌شود. مدت نگهداری باقلوا در محیط ۱۰ روز و در ظرف مخصوص در دار در فریزر ۶ماه است.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

باقلوای سنتی را مثل حرفه ای‌ها درست کنید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه بهترین باقلوا را درست کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..