تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحلیل یک نشریه آمریکایی از سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک: موشک‌های ایرانی قابلیت بسیار بالایی دارد

 روز پنجشنبه گذشته یک فروند پهپاد «ار. کیو_۴‌ای گلوبال هاوک» آمریکا در پی تجاوز به حریم هوایی کشورمان، از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد.

این پهپاد به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و گران‌قیمت‌ترین پهپادهای جهان به شمار می‌رود.

نشریه تایم در گزارشی به تشریح مختصات این پهپاد آمریکایی پرداخته و می‌نویسد: بر خلاف پهپادهای رادارگریز «ام. کیو ۱ پریدیتور» و «ام. کیو ۹ ریپر» که برای انجام حملات هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند این پهپاد غیر مسلح بوده و تنها برای اهداف جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات به کار می‌رود.

رسانه‌های مختلف قیمت پهپاد گلوبال هاوک را ارقام مختلفی اعلام کرده‌اند و نشریه تایم اعلام کرده که قیمت این پهپاد ۱۷۶ میلیون دلار است.

«امی زیگارت» از کارشناسان بلندپایه مؤسسه «هوور» و مؤسسه «فریمن اسپوگلی» دانشگاه «استنفورد» پرواز در ارتفاع بسیار بالا (حدود ۲ برابر یک هواپیمای مسافربری) را از ویژگی‌های مهم این پهپاد توصیف کرده و می‌نویسد: این پهپاد در ارتفاعی بسیار بالا پرواز می‌کند و این حقیقت که ایرانی‌ها توانستند آن را سرنگون کنند نشان می‌دهد که آن‌ها قابلیت‌های بسیار قابل ملاحظه‌ای دارند.

این کارشناس در بخش دیگری می‎گوید: به نوعی سرنگون کردن این پهپاد نشانه‌ای است برای آمریکا مبنی بر این مطلب که ایران بسیار توانمند است.

64231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحلیل یک نشریه آمریکایی از سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک: موشک‌های ایرانی قابلیت بسیار بالایی دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..