تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هم‌بنیان‌گذار فیسبوک می‌گوید لیبرا قدرت خیلی زیادی به شرکت‌ها می‌دهد

کریس هیوز که به همراه مارک زاکربرگ از بنیان‌گذاران فیسبوک است، علیه پروژه ارز دیجیتال این شرکت موسوم به لیبرا صحبت کرده و آن را «ترسناک» خوانده است.

کریس هیوز، هم‌بنیان‌گذار فیسبوک و سخن‌گوی پیشین آن، احتمال موفقیت لیبرا (Libra)، ارز دیجیتال تازه‌رونمایی‌شده‌ی این شبکه اجتماعی را «ترسناک» توصیف کرده است. هیوز روز جمعه در روزنامه‌ی فایننشال‌تایمز نوشت:

لیبرا قدرت را از بانک‌های مرکزی به شرکت‌ها انتقال می‌دهد.

فیسبوک در روزهای اخیر، ارز دیجیتال جهانی خود را رونمایی کرده که هیئت حاکمه‌ای به‌نام انجمن لیبرا آن را ازطریق کیف پولی به‌نام کالیبرا اداره می‌کند. این غول شبکه‌های اجتماعی به‌همراه ۲۷ شریک دیگر از جمله پی‌پال، ویزا، اوبر، کوین‌بیس، لیفت، مسترکارت، ودافون، ای‌بی و اسپاتیفای روی لیبرا کار می‌کند. بااین‌حال، فیسبوک قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، حدود ۱۰۰ عضو در انجمن لیبرا داشته باشد.

مقاله‌های مرتبط:

هم‌‌بنیان‌گذار فیسبوک روز جمعه در روزنامه‌ی فایننشال‌تایمز نوشت:

لیبرا حتی اگر اندکی نیز موفق شود، بیشتر کنترل سیاست‌های پولی را از بانک‌های مرکزی به شرکت‌های خصوصی همچون ویزا و اوبر و ودافون تسلیم می‌کند. این شرکت‌ها قطعا منافع و نفوذ خود را پیش از منافع عمومی قرار می‌دهند.

ارز دیجیتال لیبرا

هیوز بیان کرد در روزهای ابتدایی که فیسبوک به‌عنوان شبکه‌ای اجتماعی در دانشگاه فعالیت می‌کرد، شعارش «سریع حرکت کن و مرزها را بشکن» بود؛ اما این شعار برای سیستم مالی جهانی مناسب نیست.

وی افزود:

لیبرا با قادرساختن مردم برای کوچ‌کردن از ارزهای ناپایدار محلی به‌سمت ارزی که در دلار و یورو تعریف شده و شرکت‌ها اداره می‌کنند، دولت‌ها را مختل و ضعیف می‌کند. هرچه شهروندان روپیه و لیر کمتری نگه‌داری کنند، بانک‌های ملی مرکزی قدرت کمتری برای تعیین سیاست‌های پولی خواهند داشت و تحریک اقتصاد محلی در دوران فشار اقتصادی سخت‌تر خواهد شد.

لیبرا قدرت را از بانک‌های مرکزی به شرکت‌ها انتقال می‌دهد

لیبرا برای خرید محصولات و ارسال بین‌المللی پول و اعطای کمک‌های مالی استفاده می‌شود و قرار است در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ عرضه شود. سخن‌گوی فیسبوک در ایمیلی به خبرگزاری سی‌نت نوشت این شرکت قصد دارد در مسیر این فرایند به سؤالات قانون‌گذاران جواب دهد.

هیوز در ماه مه اعلام کرد مارک زاگبرگ، مدیرعامل فیسبوک، قدرت خیلی زیادی دارد و این شبکه‌ی اجتماعی انحصاری شده است. او در نوشته‌ای در نیویورک‌تایمز، خواستار تجزیه این شرکت شد.

افزون‌براین، او در این نوشته اعلام کرد:

ما ملتی هستیم که عادت داریم انحصار را کنترل کنیم. اهمیتی ندارد قصد رهبران چنین شرکت‌هایی چقدر ممکن است خوب باشد. قدرت مارک زاگبرگ بی‌سابقه و غیرآمریکایی است.

شایان ذکر است هیوز در سال ۲۰۰۷ فیسبوک را ترک کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هم‌بنیان‌گذار فیسبوک می‌گوید لیبرا قدرت خیلی زیادی به شرکت‌ها می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..