تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فراموش نکنید برای هر دقیقه مجلس، میلیاردی هزینه می‌شود

یکی از آفت‌های مجالس‌ در سال پایانی، نگاه نمایندگان به حوزه‌های انتخاباتی است به این معنا که فعالیت‌های برخی نمایندگان تحت‌الشعاع انتخابات آینده با هدف حذف رقبا و پیروزی در انتخابات قرار می‌گیرد و بر همین اساس است که رفتارهای نمایندگان حالت نمایشی بیشتری پیدا کرده به طوریکه تمایل به خودنمایی به اشکال گوناگون پیدا می‌کنند.

در همین راستا است که شاهدیم در مواردی برخی نمایندگان در صحن علنی مجلس برای دیده شدن مبادرت به طرح سوالاتی از وزرا می‌کنند که ضرورتی نداشته و نتیجه‌بخش نیست، حتی در بیان تذکرات و نطق های میان دستور با نگاه به بیرون به ایراد نطق می پردازند و به گونه‌ای سخن می گویند که گویا مخاطب شان نه در مجلس بلکه در حوزه انتخابیه هستند.

از دیگر آفت‌هایی که معمولا در سال پایانی گریبانگیر مجلس می‌شود، به حد نصاب نرسیدن جلسات علنی و به خصوص کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی است به طوریکه عموم کمیسیون‌ها با حداقل اعضا شکل می‌گیرد و هیچ گونه رغبتی از سوی نمایندگان به فعالیت‌های جدی وجود ندارد.

یکی از دلایل این امر آن‌است که نمایندگان بر این نظرند که امکان بررسی طرح‌هایی که در سال پایانی مورد بررسی قرار می گیرد به دلیل تراکم موضوعات در صحن علنی وجود نداشته و به مجالس بعدی موکول می‌شود؛ ضمن اینکه غیبت‌های نمایندگان به دلیل حضور در مناسبت‌های مختلف حوزه انتخابیه نیز انگیزه فعالیت را کاهش می دهد که به همین دلایل این رفتارها آثار سوء مضاعف بر عملکرد مجلس خواهد داشت، چرا که از طرفی مجلس درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی است و از طرف دیگر هزینه‌های سرسام‌آور و میلیاردی مجلس که هر دقیقه آن هزینه های سنگینی بر ملت تحمیل می‌کند که باید از هدررفت آن جلوگیری کرد.

به دلایلی که گفته شد اگر دقت ونظارت لازم از سوی هیات رئیسه بر عملکرد مجلس در سال پایانی وجود نداشته باشد راندمان مجلس در سال پایانی به حداقل خود خواهد رسید که این خسران مضاعف برای کشور خواهد بود.

در این زمینه اگر هیات رئیسه مجلس کنترل لازم را داشته و به مردم درباره حضور نمایندگان در صحن و کمیسیون ها اطلاع رسانی کند، حضور نمایندگان در حوزه انتخابیه به نوعی ضد تبلیغ محسوب شده بنابراین نمایندگان تلاش می‌کنند تا انضباط حضور در جلسات صحن علنی و کمیسیون ها را رعایت کنند؛ البته اهرم دیگر  آیین‌نامه داخلی مجلس است که می‌تواند نظم را در مجلس برقرار کند در غیر این صورت مجلس مکرر با تاخیر نمایندگان مواجه شده و کمیسیون‌ها نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس

27219




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فراموش نکنید برای هر دقیقه مجلس، میلیاردی هزینه می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..