تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌اندازی اولین مرکز داده مایکروسافت در خاورمیانه

مایکروسافت مرکز داده‌ای در خاورمیانه راه‌اندازی کرده و دراین‌زمینه، تلاش می‌کند در بین رقبایش پیشتاز باشد.

مایکروسافت اعلام کرد اولین مجموعه‌ی مرکز داده‌ این شرکت در خاورمیانه دردسترس است. این مرکز داده در ابوظبی و دبی قرار دارد و دسترسی‌های محلی به برخی سرویس‌ها مانند خدمات محاسبات ابری آژور و آفیس ۳۶۵ را امکان‌پذیر می‌کند. خدمات مربوط‌به دینامیک ۳۶۵ و پاور پلتفرم مایکروسافت (Microsoft's Power Platform) نیز تا آخر سال جاری در این مرکز داده آغاز خواهد شد.

مقاله‌های مرتبط:

ردموندی‌ها اولین‌بار در مارس سال گذشته اعلام کردند قصد دارند مرکز داده‌ای در خاورمیانه تأسیس کنند. اندکی پس از این اعلام، گوگل در گزارش فصلی خود اعلام کرد می‌خواهد فضای ابری در عربستان سعودی راه‌اندازی کند. بخش مربوط‌به فضای ابری در آمازون هم اعلام کرده مرکز داده‌ی خاورمیانه‌ی خود را در سال ۲۰۱۹ و در بحرین افتتاح خواهد کرد.

اگر بخواهیم این شرکت‌ها را باهم مقایسه کنیم، براساس تخمین کانالیز (Canalys)، مایکروسافت هنوز با فاصله درمقایسه‌با آمازون، در مرتبه‌ی دوم زیرساخت‌های مربوط‌به فضای ابری قرار گرفته؛ اما سرعت رشد بیشتری دارد.

MS vs Am vs G

مایکروسافت در آخرین گزارش فصلی خود اعلام کرده درآمد آژور درمقایسه‌با سال گذشته ۷۳ درصد افزایش یافته است. از طرفی این شرکت اخیرا مرکز داده‌ای در آفریقا راه‌اندازی کرده و در‌این‌زمینه گوی سبقت را از رقبایش ربوده است. هرچند آمازون هم مشغول برنامه‌ریزی است که نهایتا تا سال ۲۰۲۰، بتواند مرکز داده‌ای در این قاره را‌ه‌اندازی کند.

درواقع، به‌طورخلاصه می‌توان گفت بزرگ‌ترین شرکت‌های فضای ابری مشغول رقابت هستند تا بتوانند حضور خود را بیش‌ازپیش اعلام کنند و زیرساخت‌های محلی را در جای‌جای دنیا ارائه دهند. با این اقدام، آن‌ها می‌توانند انتقال داده را با سرعت بیشتر و تأخیر کمتر و حفظ مالکیت داده‌ها انجام دهند؛ درنتیجه، مشتریان بیشتری خواهند داشت و سود بیشتری به‌دست خواهند آورد.

به‌گفته‌ی ردموندی‌ها، فضای ابری هوشمند این شرکت متشکل از آژور و آفیس ۳۶۵ و دینامیک ۳۶۵، در مراکز داده‌ی محلی واقع‌ در هر محدوده‌ی جغرافیایی می‌تواند افزون‌بر حفظ امنیت و کیفیت داده‌ها، خدمات ابری پایدار و دردسترس و مناسبی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم کند.

آن‌ها انتظار دارند راه‌اندازی این مراکز داده علاوه‌بر مزایایش برای شرکت مایکروسافت، زمینه‌ساز کارآفرینی و رشد اقتصادی در منطقه باشد. آن‌ها معتقدند این مراکز داده ظرفیت‌های زیادی در تقویت تکنولوژی لازم برای انجام پروژه‌های جدید دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌اندازی اولین مرکز داده مایکروسافت در خاورمیانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..