تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتی جشنواره‌ای جوانانه، هنرمندان جوان را کنار می‌گذارد/ هنری که به خاطر سختی مدیریت حذف شد!

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  یک روز بیشتر از انتشار فراخوان بیست و ششمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوانان نمی‌گذرد. در این دوره رشته‌های اصلی تجسمی شامل گرافیک، تصویرسازی، نقاشی، طراحی، خوشنویسی، مجسمه سازی، نگارگری، کاریکاتور و عکاسی به عنوان بخش‌های هنری معرفی شده و آماده دریافت آثار از هنرمندان هستند.

نکته قابل توجه فراخوان، حذف برخی از گرایش‌های رشته‌هایی مانند خوشنویسی است؛ اعضای شورای سیاست گذاری همانند سال‌های گذشته خوشنویسی را فقط به خط نستعلیق محدود کرده و از پذیرش آثار در گرایش‌های شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشیخط، معلی و... اجتناب کرده‌اند!

اکثر هنرمندان جوان رشته خوشنویسی در حوزه نقاشیخط فعال هستند و این رشته متقاضیان بسیاری دارد، اما اعضای سیاست گذاری جشنواره ملی جوانان با بی توجهی و بی مهری تمام حضور آنان در جشنواره‌ای که مخصوص خودشان است را منع کردند.

رضوان صادق زاده دبیر بیست و ششمین جشنواره ملی جوانان در پاسخ به اینکه چرا گرایش‌های خوشنویسی در جشنواره تعریف نشده است، به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بحث و گفتگو‌های بسیاری بین اعضا صورت گرفت و متاسفانه در آخر به این نتیجه رسیدیم که فقط خط نستعلیق در جشنواره تعریف شود.

وی درباره دلایل این تصمیم اظهار کرد: اگر می خواستیم هریک از گرایش‌های رشته خوشنویسی را به جشنواره اضافه کنیم، خیلی گسترده می‌شد؛ هر بخش ۳ داور جداگانه می خواهد و به راحتی نمی‌شود آن را مدیریت کرد. در نتیجه هیئت سیاست گذاری به این نتیجه رسید که سایر گرایش‌های این بخش حذف شود.

دبیر جشنواره جوانان در پاسخ به اینکه با این تصمیم طیف وسیعی از هنرمندان جوان شانس حضور در این رویداد را از دست می‌دهند، گفت: بله؛ تعداد زیادی از حضور محروم شدند.

صادق زاده درباره هزینه ایاب و ذهاب هنرمندان برگزیده برای حضور در شهر ایلام اظهار کرد: هرسال رفت و برگشت هنرمندان هر استان بر عهده اداره کل ارشاد آن استان است.

گفتنی است بیست و ششمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران به دبیری رضوان صادق‌زاده با شعار «نرسیده به درخت، دو قدم مانده به گل» از سی ام مرداد تا سوم شهریور ماه ۱۳۹۸ در ایلام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتی جشنواره‌ای جوانانه، هنرمندان جوان را کنار می‌گذارد/ هنری که به خاطر سختی مدیریت حذف شد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..