تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




داستان یک عکس؛ پشتیبان جهادگران +تصویر

داستان یک عکس ؛ پشتیبان جهادگران +تصویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی صفحه مجازی دفاع مقدس در اینستاگرام داستان یک عکس از حضور رهبرمعظم انقلاب در فعالیت‌های جهاد سازندگی دوران دفاع مقدس را منتشر کرد. مهندس حسینعلی عظیمی مسئول ستاد قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس، درمورد عکس حضور رهبرمعظم انقلاب در قرارگاه جهاد سازندگی دوران دفاع مقدس و پشتیبانی ایشان از جهادگران نوشت:

«حضرت آقا معمولاً از کار‌ها و فعالیت‌های جهاد سازندگی بازدید می‌کردند و بدلیل جایگاه ریاست جمهوری، طبیعی بود که این حضور و بازدید، معنای زیادی داشت و موجب دلگرمی جهادگران بود و پشتیبانی محسوب می‌شد برای استمرار فعالیت‌های ما.

جهاد یکی از عمده‌ترین کار‌هایی که داشت، تعمیرگاه‌هایی بود که ماشین‌های ترکش‌خورده و خراب و معیوب جبهه‌ها را تعمیر می‌کردند وگرنه ما باید قد یک کارخانه‌ی ماشین‌سازی برای نیاز‌های جنگ تولید خودرو می‌کردیم یا می‌خریدیم.

آن موقع هم اصلاً چیزی نداشتیم، یعنی دولت هم پولی نمی‌داد به جهاد و همه‌ی نیرو‌های این تعمیرگاه‌ها داوطلب مردمی بودند که می‌آمدند و واقعاً کار می‌کردند. از آن گذشته، در همان کارگاه‌ها، کار‌های فنی مثل جوشکاری هم بود. مثلاً انواع و اقسام سوله‌ها و سنگر‌ها همین‌جا ساخته می‌شد و بین یگان‌ها توزیع می‌شد. این سنگر‌ها خیلی در حفظ جان نیرو‌ها مؤثر بود و واقعاً تلفات ما را تا حد شگفت‌انگیزی کاهش داد.

جهاد سه نوع تعمیرگاه داشت؛ یکی تعمیرگاه سبک که ماشین‌ها، وانت‌ها و آمبولانس‌های خراب و ترکش‌خورده را تعمیر می‌کرد و دوباره به جبهه می‌فرستاد. یکی تعمیرگاه نیمه‌سنگین که کامیون‌ها و کمپرسی‌ها را تعمیر می‌کرد. یکی هم تعمیرگاه سنگین که لودر و بولدوزر و بیل مکانیکی و گریدر و تجهیزات این قبیل ماشین‌آلات سنگین و دستگاه‌های سنگین راهسازی و خاکریز و مهندسی رزمی را تعمیر می‌کردند. یک قسمتی هم کارگاه‌های ساخت داشتیم که تجهیزات ویژه می‌ساختند به غیر از سنگرها. مثلاً تشکیلات پمپ‌ها و پمپاژ‌ها و سیستم‌های مربوط به آن را می‌ساختند یا تعمیر می‌کردند.

حضرت آقا در زمان ریاست‌جمهوری‌شان آمدند بازدید این مجموعه که این عکس نتیجه‌ی یکی از همین دیدارهاست.»

داستان یک عکس ؛ پشتیبان جهادگران +تصویر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «داستان یک عکس؛ پشتیبان جهادگران +تصویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..