تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لیبرا، ارز دیجیتال فیسبوک معرفی شد

فیسبوک بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی و حرف و حدیث، بالاخره تأیید کرد از سال آینده‌ی میلادی ارز دیجیتال عرضه می‌کند. این اولین قدم بزرگ در نقشه‌های فیسبوک برای بلاک‌چین است.

فیسبوک بالاخره از پلتفرم ارز مجازی خود به نام لیبرا رونمایی کرد. برخلاف برخی گمانه‌زنی‌ها، این پلتفرم از ارزهای دیجیتال موجود در بازار پشتیبانی نمی‌کند بلکه میزبان ارز اختصاصی فیسبوک خواهد بود.

براساس گزارش ورج، فیسبوک درحال حاضر مشغول تکمیل این پروژه است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این کار را به اتمام برساند. فیسبوک اتحادیه‌ی غیرانتفاعی لیبرا را به همراه ۲۷ بنیان‌گذار دیگر که در سراسر دنیا حضور دارند، تأسیس کرده است. در فهرست هم‌بنیان‌گذارها، نام شرکت‌های غیرانتفاعی، مؤسسه‌های ارتباطی، شرکت‌های تکنولوژیک و غول‌های اقتصادی بزرگ دیده می‌شود. از مهم‌ترین اعضای این اتحادیه می‌توان ودافون، مسترکارت، ویزا، ای‌بی، پی‌پل، استریپ،‌ اسپاتیفای، اوبر و لیفت را نام برد. ساختمان مرکزی این اتحادیه در ژنو سوئیس قرار دارد.

براساس گزارش تک‌ کرانچ، هرکدام از اعضای بنیان‌گذار این اتحادیه ۱۰ میلیون دلار در تأسیس آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این اتحادیه برای مدیریت و گسترش لیبرا تأسیس شده که بر مبنای شبکه‌ی بلاک‌چین لیبرا توسعه یافته است و توسط یک صندوق دارایی به نام صندوق لیبرا پشتیبانی می‌شود.

ارز دیجیتال لیبرا

براساس گزارش ورج، ائتلاف مالی که قرار است همه بخش‌های لیبرا را پشتیبانی کند، ارزش این ارز را مانند بیت‌ کوین با مواردی به‌جز اختلاف عرضه و تقاضا خواهد سنجید.

براساس گزارش یادشده، فیسبوک حتی با وجود نقش اصلی در عرضه‌ی ارز دیجیتال لیبرا، تصمیم‌گیر اصلی درباره‌ی آن نخواهد بود. تعهدات، مزایا و الزام‌های تمام اعضای این اتحادیه برابر است. کارشناسان اعتقاد دارند در صورت موفقیت لیبرا، این ارز موفق‌ترین محصول جانبی تاریخ فیسبوک خواهد بود.

دانته دیسپارته که اخیرا به‌عنوان مدیر بخش سیاست و ارتباطات لیبرا استخدام شده است، درباره‌ی اهداف اتحادیه می‌گوید:

هدف واقعی، بهبود مشارکت مالی است. می‌خواهیم همان کاری را با نقل و انتقال اعتباری و پرداخت‌ها انجام دهیم که اینترنت با انتقال داده کرد.

ارز دیجیتال فیسبوک

اتحادیه‌ی لیبرا قرار است این ارز را با زبان برنامه‌نویسی خودش به نام MOVE مدیریت کند و گسترش دهد. این اتحادیه همچنین برای برقراری ارتباط‌های مالی و پرداخت جوایز به مشتری‌هایش هم از همین زبان برنامه‌نویسی استفاده خواهد کرد.

فیسبوک همچنین به‌زودی یک شرکت تابعه به نام کالیبرا تأسیس خواهد کرد که رمزنگاری و محافظت از حریم شخصی کاربران لیبرا را برعهده خواهد داشت. هویت واقعی مشتری‌های لیبرا قابل ردیابی نخواهد بود. فیسبوک، کالیبرا و سایر اعضای اتحادیه‌ی لیبرا سود نقدی حاصل از معامله‌های انجام‌شده با این ارز را حفظ خواهند کرد. این کار برای تثبیت ارزش لیبرا انجام می‌شود.

لیبرا در صورت موفقیت، بزرگ‌ترین محصول تاریخ فیسبوک خواهد بود

کارشناسان معتقدند فیسبوک با عرضه ارز دیجیتال لیبرا می‌خواهد انقلابی در PayPal ایجاد کند. این شرکت امیدوار است لیبرا ارتباط‌های مالی را نسبت به پی‌پل راحت‌تر، نقل و انتقالات را نامحدود و دسترسی آن را برای مشتری‌های غیربانکی میسرتر کند.

نظر شما راجع به ارز دیجیتال فیسبوک چیست؟ آیا لیبرا مانند ارزهای رمزپایه‌ای چون بیت‌کوین و اتریوم موفق خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لیبرا، ارز دیجیتال فیسبوک معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..