تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چقدر قبل از پرواز هواپیما باید در فرودگاه حاضر شویم؟

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های بیشتر مسافران، رسیدن به فرودگاه در زمان مناسب و از دست ندادن پرواز است.

 راهنمای خرید بلیط هواپیمای کجارو

اغلب مردم این تصور را دارند که اگر تا دو ساعت قبل از پرواز به فرودگاه نرسند، به‌مثابه این است که بلیط هواپیما را پاره کرده و بدون تردید به پرواز نخواهند رسید.

این قانون دو ساعت، قانون ترسناکی است که عادت سفر بسیاری از افراد شده است. اما اگر دیرتر به فرودگاه برسیم، واقعا چه اتفاقی می‌افتد؟ در ادامه به ساعت‌های مختلف رسیدن به فرودگاه می‌پردازیم.

در بیشتر فرودگاه‌ها، درصورتی که صف حراست روان باشد و در گیت مشکلی پیش نیاید، عبور از یک مرحله تا مرحله بعدی فقط ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. حتی با احتساب زمان «درها تا ۳۰ دقیقه پیش از پرواز بسته می‌شوند» تنها یک ساعت لازم است تا پیش از پرواز در فرودگاه باشیم. اما همیشه هم امور به این سادگی پیش نمی‌رود...

فرودگاه‌ها چه توصیه‌هایی می‌کنند؟

فرودگاه گاتویک به مسافرانی که قصد سفر به اروپا را دارند، توصیه می‌کند تا سه ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حاضر باشند. پرواز آن‌ها به فرانسه ۴۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد، اما باید سه ساعت را در فرودگاه بگذرانید. البته بعید است که کسی به این توصیه‌ها گوش دهد. فرودگاه ساسکس هم از مسافران می‌خواهد تا سه ساعت پیش از پرواز به در فرودگاه حاضر باشند، که با وجود صف‌های طولانی این مسئله کاملا قابل درک است. فرودگاه هیترو آن‌قدر سختگیر نیست و توصیه می‌کند دو ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حاضر باشید. فرودگاه منچستر دو ساعت، گلاسگو سه ساعت، و بیرمنگام چهار ساعت را زمان لازم برای حضور در فرودگاه پیش از پرواز می‌دانند.

در فرودگاه‌های ایران، زمان خاتمه پذیرش مسافر در پروازهای خارجی ۴۵ دقیقه و در پروازهای داخلی ۲۰ دقیقه قبل از پرواز است. بنابراین، توصیه می‌شود در پروازهای خارجی حداقل سه ساعت و در پروازهای داخلی یک ساعت قبل از پرواز به فرودگاه مراجعه کنید.

به‌طور کلی، همه فرودگاه‌ها از قوانین دو ساعت پیروی می‌کنند.

فرودگاه

زمان‌‌های مطلوب برای رسیدن به فرودگاه کدام هستند؟ چهار ساعت

با خیال راحت و آهسته به سمت فرودگاه بروید و از هر وسیله نقلیه‌ای که دوست داشتید، استفاده کنید. می‌توانید ۲۵ دقیقه را صرف انتخاب یک عطر خوب کنید. اما همچنان سه ساعت وقت اضافه دارید. به‌خصوص اینکه همه وسایل مورد نیاز را از مغازه تهیه کرده‌اید. پس بهتر است فعلا در خانه بمانید.

سه ساعت

اگر به لانژ یا اتاق استراحت فرودگاه دسترسی داشته باشید، پس این زمان، زمان مناسبی است. اگر سه ساعت زودتر راه بیفتید، حتی می‌توانید صبحانه، نهار یا شام نیز در فرودگاه میل کنید و نگاهی هم به مجله مورد علاقه‌تان بیندازید. اگر به اتاق استراحت دسترسی ندارید و همچنان اصرار دارید که سه ساعت زودتر در فرودگاه حاضر باشید، حتما به یک کافه، رستوران یا هرجایی که بتوانید این مدت را در آن بگذرانید، بروید تا شروع خوبی برای سفرتان رقم بزنید.

دو ساعت

اعتقاد داشتن به قانون دو ساعت به این معنی است که اگر تا دو ساعت قبل از پرواز به فرودگاه نرسید، همه‌چیز را از دست می‌دهید. در ۹۹ درصد مواقع، دو ساعت، زمانی بسیار بیشتر از آن است که برای عبور از همه مراحل نیاز داریم. بنابراین، رئیس برنامه خود باشید و اهمیتی به قوانین دو ساعت ندهید.

فرودگاه

۹۰ دقیقه

این همان میزان زمانی است که دنبالش بودیم. طوری برنامه‌ریزی کنید که ۹۰ دقیقه پیش از پرواز در فرودگاه باشید. با این زمان حتی اندکی وقت برای صرف غذا و نوشیدنی نیز خواهید داشت.

یک ساعت

آیا دقت کرده‌اید که فاصله زمانی بین وقتی که شماره در گیت نشان داده می‌شود تا زمانی‌که سوار هواپیما می‌شوید، کمتر شده است؟ به‌دلیل فشارهای مالی، بابت برنامه‌ریزی‌های سفت و سخت که بر هواپیمایی‌ها وارد می‌شود، آن‌ها دیگر با دقت بسیار شماره گیت مسافران را بررسی نمی‌کنند؛ درعوض به آن‌ها هشدار می‌دهند که همه در حال سوار شدن به هواپیما هستند و شما جا مانده‌اید. به خاطر همین ترفند است که تا زمان سوار شدن به هواپیما همچنان استرس دارید.

۳۰ دقیقه

صبح فردای پرواز حتما در روزنامه‌ها خبر دستگیری شما را به‌خاطر دویدن به سمت آشیانه و علامت دادن به خلبان برای ایستادن، منتشر می‌کنند. به خاطر داشته باشید که حتی اگر هواپیما هنوز ایستاده باشد و گیت‌ها بسته شده باشند، شما پرواز را از دست داده‌اید.

فرودگاه

اگر پرواز را از دست بدهید، چه اتفاقی می‌افتد؟

بسیاری از ایرلاین‌ها دارای سیستم پرداخت اضطراری هستند. شما با پرداخت مبلغی می‌توانید با خرید بلیط برای پرواز بعدی به سفرتان ادامه دهید.

برای خرید بلیط هواپیما همیشه می‌توانید ازطریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چقدر قبل از پرواز هواپیما باید در فرودگاه حاضر شویم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..