تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حرف همه یکی است؛ تولیدکنندگان اسباب‌بازی حمایت شوند/ رقابت با نمونه‌های خارجی ممکن است

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

همه چیز درباره حمایت از صنعت اسباب بازی از تهیه مواد اولیه تا واردات اسباب بازی

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها شاهد برپایی دومین نمایشگاه ملی اسباب بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم. در این نمایشگاه که از ۲۷ خرداد آغاز شده است و تا ۳۱ خرداد ماه ادامه دارد، به سراغ تولیدکنندگان اسباب بازی رفتیم و از وضعیت تولید آن در کشور جویا شدیم.

امیرعلی البرز نماینده شرکت صنایع رباتیک آراد، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تولید این نوع اسباب‌بازی در کشور گفت: با وجود اینکه محصولات ما صد در صد ایرانی است و به طور کامل در کشور تولید می‌شود و مجموعه رباتیک آراد هم در زمینه تولید محصولات داخلی فعالیت می‌کند، با استقبال مردم مواجه نمی‌شود؛ چون محصولاتش از محصولات تازه‌ای است که در صنعت اسباب بازی تولید می‌شود و هنوز در کشور جا نیفتاده است.

مدارس در زمینه عرضه محصولات رباتیک همکاری نمی کنند

وی افزود: مدارس با ما در زمینه عرضه محصولات رباتیک همکاری نمی‌کنند. به محض اینکه به آن‌ها می‌گوییم محصول ما در زمینه رباتیک است آن را با لگو اشتباه می‌گیرند. فکر می‌کنند رباتیک همان لگو است و در این زمینه آگاهی لازم را ندارند. از سوی دیگر برای تهیه مواد اولیه مان با مشکل مواجه هستیم. می‌خواهیم دولت در این زمینه از ما حمایت کند.

نماینده شرکت صنایع رباتیک آراد با اشاره به مشکلات تولید اسباب بازی در زمینه رباتیک بیان کرد: شهرداری به ما برای برگزاری کارگاه در زمینه رباتیک مجوز نمی‌دهد و همکاری لازم را با ما در این زمینه ندارد. از سوی دیگر اسباب بازی‌هایی که در زمینه رباتیک تولید می‌کنیم با نمونه‌های خارجی اش تفاوت زیادی دارد و سطح نمونه‌های خارجی بسیار بالاتر از تولیدات ماست. محصولات ما در حد مدارس است برای اینکه قابل رقابت با نمونه‌های خارجی اش باشد و باید از تولید کنندگان اسباب بازی در این زمینه به طور کامل حمایت شود.

قیمت پایین دلیل استقبال مردم از عروسک‌های چینی

محدثه سادات رودکی عضو گروه فرهنگی شروع، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مشکلات تولید عروسک در کشور گفت: حدود پنج سال است که عروسک تولید می‌کنیم؛ به دلیل اینکه عروسک‌های ما به شکل عروسک‌های محجبه یا رزمنده تولید می‌شود مردم از قشر‌های مختلف از عروسک هایمان استقبال می‌کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم برای تولید عروسک هایمان از پلاستیک فشرده استفاده کنیم، هزینه تولیدمان افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که عروسک‌های چینی با قیمت بسیار پایینی در کشور فروخته می‌شود. مردم هم به دلیل مشکلات اقتصادی که دارند، با توجه به قیمت پایین نمونه چینی این محصولات سراغ عروسک‌های ایرانی نمی‌روند و عروسک چینی را برای فرزندانشان تهیه می‌کنند.

عضو گروه فرهنگی شروع با اشاره به حمایتی که باید از تولید کنندگان اسباب بازی شود، اظهار داشت: از همه لحاظ باید از تولید کننده اسباب‌بازی حمایت شود. تولیدکنندگان اسباب بازی می‌توانند کیفیت تولیداتشان را افزایش دهند. به جای اینکه برای واردات اسباب بازی کاری کنند، از تولیدکنندگان اسباب بازی حمایت شود تا این تولیدکنندگان بتوانند اسباب بازی هایشان را به کشور‌های دیگر صادر کنند.

مجبوریم محصولاتمان را با شرایط خاص به مشتری هایمان بفروشیم

محمد قاسم پور مسئول شرکت تولید کننده پازل های سه بعدی، هم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مشکلات تولید پازل‌های سه بعدی گفت: مردم به دلیل شرایط اقتصادی‌شان کمتر از قبل از پازل‌های سه بعدی استقبال می‌کنند. هرچند ما با توجه به اینکه هزینه تهیه مواد اولیه مان تقریباً سه برابر شده است، سعی کردیم حاشیه سودمان را در یک سطح معینی نگه داریم.

وی افزود: به دلیل وضعیت اقتصادی کشور کسی در بازار چک مدت دار قبول نمی‌کند. از سوی دیگر مجبور هستیم محصولاتمان را با شرایط خاص به مشتری هایمان که همان پخش کنندگان و مغازه داران هستند، بدهیم. عملاً تولیدکننده اسباب بازی باید سرمایه زیادی داشته باشد تا بتواند به حیات خود ادامه دهد؛ در غیر این صورت باید کارش را تعطیل کند.

مسئول شرکت تولیدکننده پازل‌های سه بعدی با اشاره به ارتباط قیمت دلار و افزایش قیمت مواد اولیه اظهار داشت: گرچه افزایش قیمت دلار باعث شد هزینه تهیه مواد اولیه افزایش یابد، مزایایی هم داشت و سبب شد قیمت نمونه‌های خارجی محصولاتمان بیشتر شود.

قاسم پور ادامه داد: اگر مسئولان بخواهند از صنعت اسباب بازی حمایت کنند، این حمایت‌ها باید در زمینه واردات اسباب بازی باشد. به عبارت دیگر هزینه گمرکی که برای واردات اسباب بازی‌هایی که مشابه داخلی دارند، در نظر گرفته می‌شود بیشتر از اسباب بازی‌هایی باشد که مشابه داخلی ندارند.

تولیدکنندگان اسباب بازی کارشان را گسترش دهند

سید مهدی میرشفیعی مسئول شرکت سلام کوچولو هم که یکی دیگر از تولید کنندگان اسباب بازی است، با اشاره به اینکه مردم از اسباب بازی‌های داخلی استقبال می کنند، گفت: با گذشت زمان میزان کیفیت محصولات تولید شده در کشور افزایش می یابد. تولیدکننده‌های ما باید کار خود را گسترش دهند و فقط محصولات ساده تولید نکنند؛ بلکه در زمینه تولید محصولات پیچیده‌تر هم وارد شوند تا بتوانیم با کشورهای خارجی رقابت کنیم. هم اکنون تولیدکنندگان اسباب بازی ما در زمینه تولید اسباب بازی‌های پلاستیکی تا ۷۰ درصد مانند کشور‌های خارجی عمل می‌کنند، اما در زمینه تولید بازی‌های پیچیده‌تر که به استفاده از نرم افزار یا قطعات کامپیوتری نیاز دارد، نمی‌توانند با کشور‌های خارجی رقابت کنند.

وی با اشاره به اینکه تهیه مواد اولیه بحث مهمی است که در تولید اسباب بازی مطرح می‌شود، تصریح کرد: اگر این مواد در کشور نباشد یا اینکه قیمت آن نوسان داشته باشد، تولید کننده اسباب بازی با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌داند چه قیمتی روی محصولاتش بگذارد. وقتی در بازار تولیداتش را می‌فروشد، نمی‌داند سود کرده یا متضرر شده است.

میرشفیعی ادامه داد: هم اکنون در زمینه تهیه کاغذ و پلاستیک که از مواد اولیه در زمینه تولید اسباب بازی است با مشکل مواجهیم. قیمت این محصولات به شدت افزایش یافته است. برای اینکه از تولیدکننده اسباب بازی حمایت کنند باید به وی وام بدهند تا او نقدینگی لازم را برای تولید داشته باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حرف همه یکی است؛ تولیدکنندگان اسباب‌بازی حمایت شوند/ رقابت با نمونه‌های خارجی ممکن است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..