تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده گسترده آمریکا از بدافزارهای رایانه‌‌ای برای ضربه زدن به شبکه برق روسیه

استفاده گسترده آمریکا از بدافزارهای رایانه‌‌ای برای ضربه زدن به شبکه برق روسیهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ایالات متحده آمریکا در جهت فشار هرچه بیشتر بر روسیه و ضربه زدن به این کشور در حال برنامه ریزی برای وارد کردن بدافزارهای رایانه‌ای به شبکه برق روسیه است. به نظر می‌رسد دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با اقدامات خصمانه خود به دنبال شدت بخشیدن به جنگ سایبری بین دو کشور است.

بیشتر بخوانید: حمله هدفمند هکرها به اپلیکیشن واتس‌اپ

در پی انتشار اطلاعات جدید در مورد حمله‌های سایبری آمریکا به زیر ساخت‌های کشور روسیه روزنامه‌های دو کشور با رویکردهای متفاوتی به تحلیل این مسئله پرداختند. به عنوان مثال یکی از روزنامه‌های آمریکا با اشاره به وعده انتخابی ترامپ برای اعمال فشار هر چه بیشتر بر روسیه و مقابله با تهدیدات سایبری این کشور اشاره کرد و گفت وعده‌های دونالد ترامپ با آتش افروزی در جنگ سایبری بین روسیه و آمذریکا در حال تحقق است.

اسناد افشا شده از حمله‌های سایبری آمریکا به روسیه حاکی از آن است که آمریکایی‌ها با استفاده از بدافزارهای رایانه‌ای تا کنون حمله‌های زیادی را به تاسیسات برق آمریکا انجام داده است و در مواردی جزیی توانسته صدماتی را نیز با زیرساخت‌های روسیه وارد کند ولی دستگاه‌های امنیت سایبری روسیه تا کنون به خوبی مقاومت کرده و از آسیب‌های گسترده جلوگیری کردند. البته در هیچ‌کدام از اسناد منتشر شده عمق و ضربی نفوذ بدافزارها اعلام نشده است.

استفاده گسترده آمریکا از بدافزارهای رایانه‌‌ای برای ضربه زدن به شبکه برق روسیه

رییس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی در گنگره ملی این کشور اعلام کرد: آمریکا با اقدامات امنیتی گسترده خود از حمله‌های سایبری روسیه جلوگیری کرده است و توانسته‌ایم آن‌ها را متوقف کنیم. هر چند مقامات روسی همواره هرگونه حمایت و اطلاع خود از حمله‌های سایبری کاربران روس به آمریکا را انکار کردند ولی اطلاعاتی که در بازه‌های زمانی نامشخص افشاء می‌شود نشان داده است جنگ سایبری بین دو کشور با شدت در جریان است.

بدون شک این گونه رفتارها از سوی نهادهای دولتی آمریکا می‌تواند صدمات غیرقابل جبرانی را به روابط بین دو کشور وارد کند و منافع مختلف تجاری، اداری و حتی نظامی روسیه و آمریکا را تحت‌الشعاع قرار دهد.

انتهای پیام/

افشاء اسنادی تازه از حمله‌های سایبری آمریکا به روسیه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده گسترده آمریکا از بدافزارهای رایانه‌‌ای برای ضربه زدن به شبکه برق روسیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..