تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ممنوعیت عرضه دارو در عطاری‌ها

‌محبوب نعمتی از تشدید نظارت بر عطاری‌ها از سال گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه حدود نیمی از عطاری‌ها فاقد مجوز هستند و این کار را مشکل‌تر می‌کند، در مجوز عطاری‌های مجاز هم ذکر شده است که صرفا مجاز به ارائه گیاهان دارویی به صورت خرده فروشی هستند.

او ادامه داد: با تعدادی از عطاری‌های متخلف برخورد و عطاری پلمپ شده است و تعدای از این متخلفان هم در مراجع قضائی محکوم شده‌اند و برخوردها به صورت تشدید شده ادامه دارند.

او در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که از نظر قانونی، تبلیغ دارو ممنوع است، گفت: اگر دارو به درستی تولید شده و مجاز باشد، خود تولید کننده هم مطلع است که حق تبلیغ دارو را ندارد، بدون شک هر دارویی که در ماهواره و شبکه‌های اینترنتی تبلیغ می‌شود، غیرمجاز است.

نعمتی تاکید کرد: ادعاهایی مانند وجود آرم سازمان غذا و دارو بر روی داروهای اینترنتی و ماهواره‎ای کذب بوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این داروها تولید داخل نیستند؛ چرا که تبلیغ داروهای تولید داخل، ممنوع است.

او متذکر شد: داروهای تبلیغاتی خارجی و حاوی ترکیبات شیمیایی بسیار خطرناک هستند که می‌توانند منجر به بروز عوارض خطرناکی مانند سکته‌های قلبی و مغزی شوند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم که افراد از طریق تبلیغات‌های ماهواره‎ای و اینترنتی دارو تهیه کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات و شکایات دارویی خود را از طریق وب سایت معاونت غذا و دارو و یا تماس با سامانه ۱۹۰ منعکس کنند.

۲۳۵۲۳۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ممنوعیت عرضه دارو در عطاری‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..