تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




داستان حسام نواب‌صفوی و نقشِ الویس پریسلی

۸۷۴۷۹۹

۲۵۸ 

آیا بالاخره شاهد رویای تعبیرشده بازیگر ایرانی خواهیم بود؟ آیا حسام نواب صفوی را در نقش اسطوره دنیای موسیقی، الویس پریسلی خواهیم دید؟

روزنامه شهروند - پولاد امین: شباهتی که یک زمانی در سینمای ایران منبع شوخی‌ها و جوک‌های زیادی قرار گرفته بود، انگار قرار است به‌جا‌های خوبی ختم شود. البته اگر همه‌چیز تنها و تنها یک بازی تبلیغاتی نباشد. بله؛ حرف از حسام نواب صفوی است. بازیگری که چه در سخنان و خاطره‌گویی‌ها و چه در نحوه لباس پوشیدنش می‌خواهد شباهتش را به الویس پریسلی، اسطوره موسیقی و سینمای آمریکا فریاد بزند.

اصرار و تاکیدی که یک زمانی حسام را موضوع لطیفه‌های پرشماری کرده بود، اما انگار قرار است داستان ختم به‌خیر شود و حسام نواب‌صفوی را از بازی در فیلم‌هایی، چون آس‌وپاس، سوغات فرنگ، کلاغ‌پر و اخراجی‌ها به بالاترین سطح سینمای دنیا پرتاب کند.

بازی رسانه‌ای یا خبر هالیوودی؟

آغاز داستان

ماجرا را بانی فیلم کلید زد. این روزنامه سینمایی در خبری به نقل از ورایتی خبر از تولید فیلمی درباره الویس پریسلی به کارگردانی کارگردان نام‌آشنای دنیای سینما، باز لورمن داد. کارگردان فیلم‌هایی، چون «رومئو + ژولیت»، «مولن روژ» و «استرالیا» که با شماری از بزرگترین ستارگان دنیای سینما، چون نیکول کیدمن، لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت و... کار کرده است...

خبر فیلم الویس خیلی زود دستمایه سایت‌ها و کانال‌های زردی قرار گرفت که از هیچ فرصتی برای جلب مخاطب نمی‌گذرند. چنین شد که خبری در فضای مجازی ترند شد مبنی بر این‌که «حسام نواب‌صفوی به دلیل شباهتی که به الویس پریسلی دارد برای بازی در فیلم باز لورمن انتخاب شده است.» بنابر خبر منتشرشده، کمپانی مطرح فیلمسازی برادران وارنر سرانجام فیلم زندگی الویس پریسلی را در دستور کار قرار داده است. این کمپانی که درست از زمان جام‌جهانی فوتبال برزیل، به دنبال ساخت این فیلم است و حتی به ادعای نواب‌صفوی در سفر این بازیگر به برزیل هم صحبت‌هایی را با حسام انجام داده بود، سرانجام این پروژه را کلید می‌زند. گفته می‌شود حسام نواب‌صفوی قرار است طی روز‌های آینده مسافرتی در رابطه با این پروژه و انجام مذاکرات اولیه آن داشته باشد. اتفاقی که اگر رخ دهد، فصل جدیدی در زندگی هنری نواب‌صفوی آغاز خواهد شد. البته همان‌طور که می‌توان حدس زد، فعلا این خبر از سوی هیچ‌کدام از سایت‌های معتبر سینمایی تایید نشده است...

از زبان الویس

حسام نواب‌صفوی البته خودش در دسترس نیست و حداقل این‌که نمی‌خواهد پاسخ تلفن‌هایش را بدهد. اما اگر مروری داشته باشیم بر نشریات و روزنامه‌های چند سال پیش، به سهولت می‌توان ادعا‌های حسام نواب‌صفوی را در این مورد یافت. او در تاریخ پانزدهم آبان‌ماه ١٣٩٣ به جام‌جم گفته: «خبر حضورم در نقش الویس پریسلی، ستاره موسیقی جهان کاملا صحت دارد. من پیشنهاد بازی در فیلمی را دارم که برگرفته از زندگینامه الویس پریسلی است. البته فقط در یک مقطع از فیلم که برمی‌گردد به آخرین سال‌های دهه ٦٠ که الویس در آن سال‌ها ٣٦ تا ٤٠ ساله بوده. ماجرای این پیشنهاد از سفر من به برزیل برای شرکت در مسابقات جام‌جهانی فوتبال کلید خورد. زمانی‌که به استادیوم می‌رفتم تا بازی‌ها را ببینم، مردم می‌آمدند و با من عکس می‌گرفتند و می‌گفتند «الویس نمی‌میرد» و بیشتر دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری روی چهره‌ام زوم می‌کردند.

بازی رسانه‌ای یا خبر هالیوودی؟

به‌هرحال بعد از بازگشت به ایران، یک روز دوست من که در برزیل زندگی می‌کند، گفت تلویزیون‌های برزیل و آمریکا بار‌ها چهره‌ات را نشان داده و از شباهت چهره‌ات با الویس پریسلی صحبت کرده‌اند. برای خودم هم جالب بود. ظاهرا مسئولان پروژه الویس هم با دیدن این تصاویربا داوران جشنواره الویس تماس می‌گیرند و درباره من می‌پرسند و جالب است که آن‌ها هم من را می‌شناختند. یعنی یک‌بار، البته نه به‌عنوان شرکت‌کننده به این فستیوال رفته بودم که علاقه‌مندان الویس شبیه او لباس می‌پوشند و داور‌ها نظر می‌دهند که چه کسی بیشتر به او شبیه است.

بعد هم زمانی‌که کمپانی برادران وارنر جویای اطلاعاتی درباره من شده بود، گفته بودند که شبیه‌ترین چهره را به الویس دارم و درنهایت از طریق دوستان و همکارانم با من ارتباط گرفتند. برای من پیشنهاد خیلی خوبی بود. کار با «باز لورمن»، کارگردان معروفی که در جشنواره اسکار سال پیش فیلمی مانند «گتسبی بزرگ» را رو کرده بود، برایم خیلی جالب بود. این خبر در روزنامه‌ها و رسانه‌های غربی هم خیلی جنجال به پا کرد؛ انگار برای جهان مهم بود که چه کسی نقش الویس را بازی می‌کند. تیتر‌هایی که دراین‌باره می‌خواندم برایم خیلی جالب بود. برای مثال یکی از جالب‌ترین تیتر‌هایی که خواندم این بود: «الویس از ایران می‌آید» ...

داستان الویس

باز لورمن در آن سال فیلم الویس را نساخت. اما امروز، پنج‌سال بعد از آن روز‌ها فیلم الویس پریسلی (که البته هنوز نامی ندارد) در دست ساخت است. ورایتی در این مورد نوشته که «باز لورمن که از پنج‌سال پیش در تدارک ساخت فیلمی براساس داستان زندگی سلطان راک‌اندرول الویس پریسلی است، این فیلم را در استرالیا جلوی دوربین برده. از میان بازیگران تاکنون حضور تام هنکس قطعی شده که نقش تام پارکر، کاشف و مدیر برنامه‎های الویس را بازی می‌کند». نشریه پیپل نیز نوشته که «هنوز بازیگر نقش پریسلی در این فیلم انتخاب نشده و لورمن می‌خواهد از میان چهره‌های گمنام، بازیگر این نقش را پیدا کند. این کارگردان درحال حاضر روزانه صد‌ها عکس از مقلدان الویس را تماشا می‌کند که به آدرس elviscasting٢٠٢٠@gmail.com ارسال شده است». به نوشته پیپل؛ «پروژه فعلا بی‌نام باز لورمن ٥٦ ساله زندگی خواننده اسطوره‌ای موزیک راک را در روز‌های آغازین موفقیت جهانی‌اش دنبال می‌کند. فیلم همچنین روی رابطه مرید و مرادی الویس با تام پارکر، کاشف و مدیر برنامه‌اش نیز تمرکز خواهد کرد.»

گام بلند

تاکنون چیزی قطعی نیست، اما اگر واقعا این اتفاق رخ دهد و حسام نواب‌صفوی در فیلم باز لورمن در نقش اصلی بازی کند، این بزرگترین گامی خواهد بود که یک بازیگر ایرانی تاکنون برداشته است. گامی بلند به قلب هالیوود.

بازی رسانه‌ای یا خبر هالیوودی؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «داستان حسام نواب‌صفوی و نقشِ الویس پریسلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..